سرکه سیب، کاهش دهنده فشار خون

مطلب را به اشتراک بگذارید

سرکه سیب، کاهش دهنده فشار خون

درمان برخی از بیماری ها با سرکه سیب، یکی از درمان های متداول است. به نقل از «هلث نیوز» به چند خاصیت سرکه سیب اشاره می کنیم. محققان می گویند، مصرف به اندازه این ماده مانع از تراکم ناسالم چربی در بدن می شود. علاوه بر این پکتین موجود در سرکه به طور کامل کلسترول ذخیره شده در بدن را آزاد می کند. لایه سطحی سرکه سیب خاصیت ضدباکتریایی و ضدقارچی دارد. مصرف روزی یک لیوان آب با یک قاشق مرباخوری سرکه سیب فشار خون را کاهش می دهد. برای کاهش اشتها، تسکین علایم ناشی از آفتاب سوختگی و خارش، از بین بردن شوره سر و درمان سرماخوردگی مفید است.
سرکه سیب حاوی اسید سیتریک، اسید لاکتیک و اسید مالیک است که با باکتری های مضر در سیستم گوارشی مقابله می کند. روزانه به مدت ۲۰دقیقه محلول تهیه شده با ۵۰درصد سرکه و ۵۰درصد آب را روی زگیل بمالید تا درمان شود. پس از شامپوکردن، کمی سرکه به مو بمالید و پس از چند دقیقه بشویید تا براق شود.
سرکه رقیق شده در آب را روی پوست بمالید تا میزان PH پوست متعادل شود. مراقب باشید، این محلول را دور چشم نمالید زیرا سرکه باعث سوزش چشم می شود. سولفور آن از پیری زودرس پیشگیری می کند. به عنوان ضدعفونی کننده، عفونت و زخم را درمان می کند. غرغره با محلول آب و سرکه، گلودرد را تسکین می دهد. با مصرف آن سکسکه متوقف می شود. اگر وعده غذایی شما بسیار سنگین بوده است نیم ساعت قبل از آن، یک لیوان آب ولرم حاوی یک قاشق مرباخوری عسل و یک قاشق مرباخوری سرکه سیب بخورید. برای پیشگیری از گرفتگی عضله پا هنگام شب، ۲قاشق غذاخوری سرکه سیب و کمی عسل را به یک لیوان آب ولرم اضافه کنید و قبل از خواب میل کنید. برای برطرف کردن گرفتگی بینی، مخلوطی از یک قاشق مرباخوری سرکه سیب محلول در یک لیوان آب میل کنید. توجه داشته باشید، مصرف بالا و بی رویه سرکه سیب اثر منفی بر تعادل الکترولیتی پتاسیم بدن و میزان تراکم استخوان خواهد داشت.
گروه خون و سرکه سیب :
مصرف کم آن برای تمامی گروه های خونی بلامانع است.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه1

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *