کینوا و سرطان

مطلب را به اشتراک بگذارید

کینوا و سرطان

مصرف غلات کامل در رژیم غذایی، ۱۱ درصد خطر مرگ ناشی از بیماری های تنفسی و ۴۸% دیابت، ۱۵ درصد خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد.

کینوا فقط برای افراد بیمار نیست، این غله دانه ای بسیار مفید برای  همچنین دونده ها، دوچرخه سواران و یا کسانی است که کار سختی دارند زیرا این دانه باعث اکسیژن رسانی به خون می شود. همچنین باعث احساس سیری طولانی تر در شما می شود. اگر گیاهخوار هستید کینوا جایگزینی مناسب به جای گوشت قرمز است دلیل آن این است که کینوا سرشار از آهن و پروتئین بسیار بالاست.

کینوا بدون سدیم، فاقد گلوتن، و بدون شکر است و چربی مضر  ندارد و همچنین  فیبر و آنتی اکسیدان بالایی دارد، بدون کلسترول است و حتی باعث کاهش سطح کلسترول خون می شود. اگر شما به دانه هایی مانند گندم، ذرت، چاودار و جو  حساسیت دارند، کینوا دانه بسیار خوبی برای جایگزینی است، زیرا آلرژی زا نیست. کینوا جایگزینی مناسب به جای  برنج سفید، رشته فرنگی یا سیب زمینی سفید است.

کینوا در سرطان

مولکولهای ناپایدار مسئول پیری، آسیب بافتی و بیماری هایی مانند سرطان، زوال عقل، آسم و بیماری های قلبی هستند.

کینوا ارگانیک سه رنگ ۲۵۰ گرمی

کینوا سه رنگ ارگانیک

رادیکال های آزاد، خود را به سلول های سالم می رسانند و شروع به نابود کردن آنها می کنند. این رادیکال ها  در هوایی که تنفس می کنیم، دود ماشین، دود سیگار و آفت کش ها وجود دارند.

آنتی اکسیدان ها:

مواد شیمیایی گیاهی، ویتامین ها و مواد مغذی هستند که رادیکال های آزاد که در از بین بردن سلول های نقش دارند را از بین می برند. آنها ترکیباتی هستند که از رادیکال های آزاد و حتی از واکنش زنجیره ای تشکیل رادیکال های آزاد جدید جلوگیری می کنند. کینوا دارای میزان آنتی اکسیدان بالایی است.

هنگام خرید، بسته کینوا را به خوبی معاینه کنید تا سوراخی روی آن نباشد، وجود سوراخ روی جعبه باعث از بین رفتن تازگی غله می شود. کینوا را در جایی خنک و خشک بگذارید، بدین ترتیب می توانید کینوا را به مدت یکسال یا بیشتر نگهداری کنید.

طی مطالعه مدرسه عمومی بهداشت دانشگاه هاروارد ثابت گشته بود خوردن  روزانه یک کاسه کینوا، خطر مرگ زودرس ناشی از سرطان، بیماری های قلبی، بیماری های تنفسی و دیابت را تا  ۱۷ درصد کاهش می دهد.

نکاتی درمورد کینوا:

– یک فنجان از کینوا خام برابر است با ۳ فنجان کینوا پخته شده.

– برای پختن هر مقدار کینوا، به دو برابر آن مقدار آب لازم است.

– یک فنجان کینوا در مدت زمان ۲۰ دقیقه پخته می شود.

– برای خوش مزه تر شدن کینوا آن را در آب سبزیجات یا مرغ بپزید، به سلیقه خود چاشنی های مختلف را می توانید به مخلوط اضافه کنید.

– کینوا را می توانید در زود پز نیز بپزید.

عضو اینستاگرام ما شوید (oab_food) و اخبار تحقیقات پزشکی روز جهان را دریافت کنید.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *