کینوا و بیماری ها

مطلب را به اشتراک بگذارید

کینوا و بیماری ها

کینوا برای اختلالات تیروئید:

برخی از پزشکان داشتن رژیم غذایی سالم را دلیلی بر عملکرد بهتر تیروئید می دانند.کسانی که از بیماری سلیاک رنج می برند باید مواد غذایی فاقد گلوتن مصرف کنند. این بیماری ارثی سیستم ایمنی بدن را تحت تاثیر قرار می دهد و باید از غذاهای حاوی گلوتن مثل گندم دوری کنند. اگر رژیم غذایی آنها بدین صورت نباشد روده کوچک فرد به شدت آسیب می بیند. هنگامی که چنین آسیبی رخ دهد مواد مغذی جذب بدن نمی شوند و سیستم ایمنی فرد ضعیف می شود.موادغذایی غنی از گلوتن بخش های دیگر بدن مثل غده تیروئید را تحت تأثیر قرار می دهد و غله کینوا بدلیل نداشتن گلوتن می تواند برای جلوگیری از مشکلات تیروئید سودمند باشد.

مطالعات گسترده ای در سال ۲۰۰۸ مربوط به بیماران مبتلا به سلیاک منتشر شد و نتیجه این گزارشات مبنی بر این بود که کسانی که مبتلا  به بیماری سلیاک بودند در مقایسه با کسانی که به این بیماری مبتلا نبودند دارای اختلالات تیروئید مانند کم کاری تیروئید دچار بودند.

از این رو غله کینوا به دلیل داشتن ویتامین، مواد مغذی فراوان، پروتئین و نداشتن گلوتن می تواند برای اختلالات تیروئیدی مفید واقع شود.

کینوا ارگانیک سفید ۲۵۰ گرمی

کینوا سفید ارگانیک

مزایای کینوا:

پیشگیری از سرطان

مطالعات انجام شده بر روی کینوا و سرطان پروستات صورت گرفته است.برخی از محققان به این نتیجه رسیدند که غله کینوا بدلیل داشتن خواص گیاهی فوق العاده می تواند در پیشگیری از سرطان و بقا مفید واقع شود. کینوا بدلیل فراوانی مواد معدنی، ویتامین، فیبر و انواع دیگر آنتی اکسیدان در کاهش خطر ابتلا به سرطان می تواند مفید واقع شود. موسسه تحقیقات سرطان آمریکا AICR شواهدی مبنی بر اینکه مواد غذایی حاوی فیبر بالا خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش می دهد را به اثبات رسانده است.

فواید سلامتی کینوا برای مردان

مردان با مصرف مواد غذایی فیبردار می توانند چربی بدن خود را کاهش دهند. بسیاری از سرطان ها با چربی اضافی بدن در ارتباط هستند. مصرف غذاهایی که می تواند وزن بدن فرد را در حالت تعادل نگه دارد در مقابل سرطان نیز محافظت می کند. کینوا انتخابی برتر و سرشار از مواد معدنی حیاتی و ویتامین است.کینوا شامل ترکیباتی مانند آنتی اکسیدان و فیتواسترول ها است که به کاهش کلسترول خون کمک می کند. مصرف کینوا یک استراتژی ساده برای جلوگیری از سرطان،بیماری های قلبی، دیابت نوع ۲ و حتی جلوگیری از چربی اضافی بدن نقش بسزایی دارد.

 عضو اینستاگرام ما شوید (oab_food) و اخبار تحقیقات پزشکی روز جهان را دریافت کنید.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه1

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *