کینوا، غله لاغری 

مطلب را به اشتراک بگذارید

کینوا، غله لاغری

هنگامی که فردی در رشته بدنسازی فعالیت می کند به یک رژیم غذایی متعادل و بسیار مغذی نیاز دارد. رژیم غذایی با کیفیت باعث ارتقا رشد عضلانی، استقامت و تولید انرژی بعد از تمرینات طولانی مدت می شود. دنبال کردن یک رژیم غذایی متنوع، فرد را از داشتن رژیم غذایی یکنواخت و خسته کننده دور می کند و این انگیزه را به فرد می دهد تا رژیم غذایی سالم را در برنامه غذایی خود قرار دهد.

کینوا تمام آمینواسیدهای ضروری بدن را در خود دارد و یک پروتئین کامل محسوب می شود. از آنجایکه بدن نمی تواند تمام آمینواسیدها را تولید کند، کینوا منبع خوبی است به خصوص برای افراد بدنساز. کینوا گزینه ای عالی برای افرادی است که به دنبال رژیم غذایی سالم، گیاهی و تمام پروتئین هستند. یک سوم پیمانه کینوا پخته شده حاوی ۶ گرم پروتئین، ۳ گرم فیبر،۲٫۵ گرم چربی و ۱۶۰ کالری است.

کینوا ارگانیک سفید ۲۵۰ گرمی

کینوا سفید ارگانیک

بنابراین برای بدنسازان کینوا گزینه ای است عالی، زیرا تمام آمینواسیدهای ضروری را فراهم می کند. کربوهیدرات ها جهت تامین سوخت و ساز بدن از اهمیت ویژه ای برخوردارند و در هر ۱۰۰ گرم کینوا ۲۰ گرم کربوهیدرات وجود دارد که ۳ درصد آن فیبر است. قابل ذکر است که بدانید کربوهیدرات کینوا به آرامی می سوزد و انرژی فراهم می کند. املاح معدنی کینوا مورد نیاز بدنسازان است و کینوا دارای کربوهیدرات ساده و سودمند است و به راحتی می توانید آن را در رژیم لاغری کم کربوهیدرات بگنجانید. بعد از تمرینات شدید پارگی عضلات را کاهش می دهد.

کینوا منبع غنی از لیزین و آهن است و برای بافت و ترمیم عضلات لازم است. بدنسازان گیاهخوار می توانند پروتئین و ویتامین مورد نیاز خود را از کینوا که شامل ویتامین های تیامین،فولات و B6 است، دریافت کنند. بنابراین کینوا را به رژیم غذایی خود وارد کرده و از وعده غذایی لذیذ خود لذت ببرید.

عضو اینستاگرام ما شوید (oab_food) و اخبار تحقیقات پزشکی روز جهان را دریافت کنید.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *