مزایا و ارزش غذایی کینوا

مطلب را به اشتراک بگذارید

مزایا و ارزش غذایی کینوا

کینوا نوعی بذر است. کینوا از خانواده اسفناج است. کینوا تمامی آمینواسیدهای ضروری بدن را دارد، و میتوانید در دستورهای غذایی مختلف استفاده کنید. کینوا دارای طعمی لذیذ و بافتی عالی است. یکی از مزایای کینوا داشتن سطح بالایی از منگنز است، که آنتی اکسیدانی مهم در بدن است و از بدن در برابر سلول های سرطانی و بیماری های دیگر محافظت می کند.

کینوا سرشار از منیزیم است، و باعث کاهش دردهای میگرنی و فشار خون بالا می شود. ازفواید دیگر کینوا میتوان به بهبود سلامت دندان، پوست، استخوان و کاهش استرس اشاره کرد.

ارزش غذایی کینوا

مواد مغذی موجود در کینوا دارای مزایای متعددی است که میتواند برای سلامتی بدن مفید باشد.

  • یک وعده از کینوا می تواند ۴۸ درصد منیزیم روزانه را تاًمین کند.
  • کینوا دارای سطح بالایی از آهن، مس، تریپتوفان (اسیدهای آمینه ضروری در رژیم غذایی انسان) و فسفر است.
  • کینوا به دلیل داشتن کلسیم، آهن و پروتئین جایگزینی ایده آل برای گوشت است.
  • کینوا بدلیل داشتن آمینواسید های ضروری، به تجدید سلول های بدن کمک می کند.
  • کینوا تامین کننده ای بسیار خوب برای فیبر است و درمان کننده یبوست است.
  • کینوا کم کالری است، و می توانید در مواد غذایی سالم جهت کاهش وزن استفاده کنید.
  • کینوا فاقد گلوتن است، و برای افرادی که به گلوتن آلرژی دارند مناسب است و مناسب افراد با مشکلات گوارشی است.

بیماران مبتلا به دیابت

کینوا با داشتن پروتئین بالا در حفظ داشتن وزنی ایده آل مفید است. کینوا با داشتن فیبر و منیزیم برای افراد دیابتی مفید است.فیبر موجود در کینوا، تنظیم کننده قند خون است و منیزیم موجود در کینوا تنظیم کننده گلوکز و باعث ترشح انسولین است. بسیاری از کارشناسان بهداشتی مصرف کینوا را برای افراد مبتلا به دیابت توصیه می کنند.

کینوا ارگانیک سفید ۲۵۰ گرمی

کینوا سفید ارگانیک

کاهش وزن

کینوا با داشتن فیبر کافی به شما کمک می کند تا مدت زمان طولانی تری احساس سیری کنید و به کاهش وزن شما کمک می کند. همچنین پروتئین موجود در کینوا باعث بهبود سوخت و ساز بدن و ثابت نگه داشتن قند خون می شود. مطالعات نشان می دهد با افزودن کینوا به رژیم غذاییتان می توانید از دست چربی های مقاوم دور شکم رها شوید. مهمترین ویژگی کینوا نداشتن گلوتن است که برای افراد تحت رژیم بسیار مفید است.

مو

کینوا با داشتن پروتئین برای پاکسازی و تغذیه مو بسیار مفید است. آمینواسیدهای موجود درکینوا به ترمیم مو، تقویت ساقه مو و رشد موکمک می کنند.

پرورش اندام

در هر ۱۰۰ گرم کینوا ۱۴ گرم پروتئین وجود دارد.غذایی بسیار عالی برای بدنسازان است.بدنسازان کینوا را به دلیل داشتن ویتامین، مواد معدنی و نداشتن گلوتن مصرف می کنند. شما می توانید کینوا را جایگزین برنج کنید.

بیش فعالی

برخی از مواد غذایی حاوی مواد شیمیایی خاصی هستند که باعث تشدید بیش فعالی می شوند. با مصرف کینوا می توانید بیش فعالی کودک خود را کنترل کنید.

بیماری سلیاک

کینوا را در رژیم غذایی بیماران سلیاک قرار دهید. کینوا جایگزینی بسیار عالی بجای ذرت، برنج و جو است. با مصرف ۵۰ گرم کینوا نه تنها برای بدن سودمند است بلکه هیچ گونه خطری هم به بیماران سلیاکی وارد نمی نماید.

یبوست

کینوا به هضم راحت غذا درنتیجه فعالیت دستگاه گوارش و یبوست کمک می کند. کینوا از یبوست و نفخ شکم جلوگیری می کند.شما می توانید کینوا را به سوپ و غذاهای دیگر اضافه کنید. کینوا دارای فولات و ویتامینB است، که باعث از بین بردن مواد زائد بدن می شود.

سرطان

مطالعات نشان می دهد با مصرف کینوا و اضافه کردن به سه وعده غذایی، از ابتلا به سرطان جلوگیری می کنید.

کلسترول

کینوا دارای فیبر قابل جذب است، و به تولید ماده ای می پردازد که با ترشحات صفرا و کبد مخلوط می شود و باعث کاهش کلسترول می شود. کبد با استفاده کردن از کلسترول انباشته شده در خود، اسیدهای صفرا را تولید می کند و زمانی که سطح کلسترول کم شد به کلسترول های موجود در خون می پردازد در نهایت سطح کلسترول کل کم می شود. کینوا باعث کاهش کلسترول می شود و جایگزینی عالی به جای گوشت و دیگر منابع پروتئینی است.

فیبرومیالژیا

بسیاری از مردم با داشتن فیبرومیالژیا (سندرم درد اسکلتی-عضلانی) از کینوا استفاده می کنند. کینوا به دلیل داشتن پروتئین بالا، به داشتن سلول های سالم کمک می کند.بسیاری از کارشناسان غذایی بر این باورند که عملکرد ضعیف سلول ها مسئول بروز فیبرومیالژیا هستند.

باروری

کمبود پروتئین با تداخل چرخه قاعدگی و باروری در ارتباط است.بنابراین بسیاری از متخصصان باروری، کینوا را به دلیل داشتن پروتئین بالا توصیه می کنند.

ناراحتی معده

کینوا با داشتن فیبر کافی برای ناراحتی های معده بسیار مفید است.کینوا به هضم راحت غذا کمک می کند و ناراحتی های معده را کم می کند و مناسب ترین غله برای افراد با مشکلات گوارشی است.

عدم تحمل گلوتن

افرادی که به مواد غذایی دارای گلوتن حساسیت دارند می توانند از کینوا استفاده کنند. کینوا فاقد گلوتن است و سرشار از مواد مغذی است. کینوا به دلیل نداشتن گلوتن جایگزینی مناسب به جای برنج و دیگر غلات است.

بیماری قلبی

پزشکان به این دلیل که کینوا کلسترول خون را افزایش نمی دهد و عامل کم شدن کلسترول است، برای بیماران ناراحتی قلبی توصیه می کنند. مطالعات بسیاری نشان داده است، که رژیم غذایی با کلسترول کم به کاهش بیماری های قلبی کمک می کند.

میگرن

کمبود منیزیم دلیل دردهای میگرنی است. کینوا به دلیل داشتن منیزیم کافی، از دردهای میگرنی جلوگیری می کند.

بارداری

با مصرف کینوا در دوران بارداری می توانید پروتئین کافی را دریافت کنید. کینوا در مقایسه با گوشت و سویا منبع غنی از پروتئین است، زیرا تمامی آمینواسیدهای ضروری را دارد.

گروه خونی

مصرف کینوا مناسب با هر نوع گروه خونی است، و می توانید به راحتی از آن استفاده کنید.

فواید استفاده از کینوا

هیچ محدودیتی در نحوه استفاده از کینوا وجود ندارد.به راحتی می توانید کینوا را در دستورهای غذایی متفاوت استفاده کنید.

کینوا را همانند برنج دم کنید و استفاده کنید. 

عضو اینستاگرام ما شوید (oab_food) و اخبار تحقیقات پزشکی روز جهان را دریافت کنید.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه1

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *