لیمو ترش تازه و خواص آن

مطلب را به اشتراک بگذارید

لیمو ترش تازه و خواص آن

لیمو ترش یا به اختصار لیمو، با نام علمی (Citrus Aurantifolia)، میوه درخت لیمو و از مرکبات است. در میان خانواده مرکبات ، با اینکه اندازه لیمو ترش کوچک تر از سایر مرکبات است ، اما بیشتر از همه مورد استفاده قرار می گیرد. لیمو ترش از آسیای جنوب شرقی سرچشمه گرفته و امروزه در بسیاری از کشورهای گرمسیری مانند برزیل، مکزیک و مصر کشت می شود.

لیمو ترش تازه کاربردهای درمانی بسیاری داشته و خیلی بهتر از داروهای دیگر عمل می کند. از آب ، تفاله و پوست لیمو ترش در غذاهای مختلف استفاده می شود. لیمو ترش تازه حاوی مقدار زیادی اسید سیتریک است که موجب طعم ترش آن گشته و مزه متمایزی به مواد غذایی و نوشیدنی ها می بخشد.

از لیمو ترش برای تهیه شربت ، نوشابه، ترشی، مربا، ژله، تنقلات، آب نبات و شیرینی جات استفاده می شود و از روغن بدست آمده از پوست لیمو برای تهیه انواع روغن بدن، لوازم آرایشی ، روغن مو، چسب دندان، صابون های زیبایی، ضد عفونی کننده ها، محلول های شستشوی دهان، دئودورانتها و محصولات دیگر استفاده می گردد.

لیمو ترش تازه منبع فوق العاده ای از ویتامین C است که بسیار کم کالری بوده و حاوی ترکیباتی است که می تواند به مبارزه با سرطان کمک کند.

در بین مرکبات لیمو ترش تازه تنها میوه ای است که برای کلیه افراد با هر چهار گروه خون مناسب بوده و در بهبود کارد سیستم گوارش و بالا رفتن ایمنی بدن نقش بزرگی را ایفا می نماید. آقای دکتر دآدامو در کلیه کتابهایش به مصرف لیمو ترش تاکید زیادی می نماید.

شما می توانید با کلیک کردن بر روی خواص لیمو ترش تازه به مطالعه خواص آن بپردازید.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *