فواید کینوا بر ورم معده

مطلب را به اشتراک بگذارید

فواید کینوا بر ورم معده

ورم معده

یکی از عوامل مهم در بروز ورم معده حجم غذایی است که مصرف می کنیم. سعی کنید از وعده های غذایی کوچکتر استفاده کنید و از خوردن غذاهای سرخ کردنی، چرب و تند اجتناب کنید. بسیاری از غذاها باعث نفخ شکم و ورم معده میشوند، گندم یکی از این نوع غلات است، به گونه ای که به سختی هضم می شود و باعث بروز بسیاری از مشکلات گوارشی بویژه در افراد مسن می گردد. پس میتوان کینوا را جایگزین گندم کرد چون براحتی قابل هضم است و گلوتن ندارد.

کینوا ارگانیک سه رنگ ۲۵۰ گرمی

کینوا سه رنگ ارگانیک

تاثیر مصرف کینوا بر ورم معده

کینوا دارای چربی و کربوهیدرات کم است. کینوا می تواند جایگزین برنج سفید و پاستا شود. از آنجایی که کینوا دارای فیبر بالا و بدون گلوتن است میتواند جایگزین گوشتهای چرب که باعث التهاب معده می شوند باشد.سایر غلات مثل جو و چاودار(گیاهی از خانواده گندمیان) نیز مستثنی نیستند و باعث بروز التهابات می شوند. کینوا را میتوانید در تهیه صبحانه ، سوپ، سالاد و تنقلات و در همه وعده های غذایی استفاده کنید.

در حالی که کینوا علایم ورم معده را کنترل می کند، طریقه پخت شما نیز اهمیت دارد. کسانی که از ورم معده رنج می برند باید از مصرف سرکه، ادویجات، گوجه فرنگی و غذاهای چرب و انواع نوشابه های گازدار دوری کنند. از این رو مصرف کینوا یکی از روشهای موثر در تسکین دردهای گوارشی و بهبود ورم معده است.

عضو اینستاگرام ما شوید (oab_food) و اخبار تحقیقات پزشکی روز جهان را دریافت کنید.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *