فواید نمک دریایی بر سلامتی

مطلب را به اشتراک بگذارید

فواید نمک دریایی بر سلامتی

نمک دریایی کم سدیم هیچ نوع پردازشی ندارد و در حین تولید، محتوای مواد معدنی نمک دریایی، از بین نمی رود و هیچ عنصر مخربی به آن اضافه نمی شود. طبق همین گفته برای از بین بردن بیماری های کشنده بسیار مفید است.نمک دریایی کم سدیم، می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند. نمک دریایی کم سدیم، بدن را در مقابل بیماری ها از جمله آنفولانزا، تب،آلرژی و غیره محافظت می کند.

نمک دریا ضد دیابت و فشار خون:

نمک دریایی کم سدیم اثرات قابل توجهی روی سیستم قلب و عروق دارد. دانشمندان ثابت کرده اند که، مصرف نمک دریایی می تواند کلسترول بدن را به طور قابل توجهی پایین بیاورد. همچنین نمک دریایی کم سدیم فشار خون و ضربان نامنظم قلب را تحت کنترل قرار می دهد. نمک دریایی کم سدیم، اختلالات متابولیک مانند دیابت را می تواند درمان کند. اگر شما از دیابت رنج می برید، نمک دریایی می تواند به شما کمک کند تا سطح قند خون را کاهش دهید. وقتی که به اختلالات استخوان می رسیم، نمک دریایی نقش مهمی در درمان آن ایفا می کند.بیش از ۲۰ درصد سدیم بدن در استخوان ها انباشه می شود.بنابراین هنگامی که به پوکی استخوان منجر می شوید، نمک دریایی کم سدیم یک درمانگر طبیعی است.

نمک دریایی کم سدیم و سیستم تنفسی:

نمک دریایی کم سدیم برای سیستم تنفسی شما بسیار مفید است.نمک دریایی با ترشح خلط و مخاط در طول بیماری آسم می تواند التهابات زیادی را کاهش دهد، درنتیجه نفس کشیدن شما راحت تر می شود.

نمک دریا کم سدیم یددار ۴۰۰ گرمی 

نقش پتاسیم نمک دریا:

نمک دریایی،منبع خوبی از پتاسیم است، و می تواند به عنوان عامل ضد اسپاسم استفاده شود. پتاسیم برای تسهیل عملکرد فیبرهای عضلانی بدن نقش بسزایی دارد. بنابراین با داشتن بافت عضلانی سالم می توانید از اسپاسم های عضلانی حاد در امان باشید.

نمک دریا ضد اضافه وزن:

اگر شما از اضافه وزن رنج می برید، با مصرف نمک دریایی کم سدیم نتایج مطلوبی خواهید داشت. نمک دریایی با تولید آنزیم در دستگاه گوارش، به هضم راحت غذا کمک می کند. همین امر باعث می شودتا سیستم داخلی بدن سالم بماند و به نگهداری وزن استاندارد کمک می کند.

دفع سموم و پوستی شفاف با نمک دریا:

نمک دریایی می تواند تمام سموم را از بدن دفع کند و این به داشتن پوستی سالم و نرم کمک می کند. منیزیم موجود در نمک دریا برای داشتن پوستی سالم و جوان کمک می کند. نمک دریایی کم سدیم سرشار از ویتامین و مواد معدنی حیاتی است که برای تغذیه سلول های پوست لازم است. این مواد مغذی با افزایش گردش خون در سراسر سطح پوست، بافت پوست را هیدراته می کنند. کلسیم موجود در نمک دریایی کم سدیم منافذ پوست را تمیز می کند. اگر پوست شما دارای آکنه است می توانید از نمک دریایی برای پاک کردن منافذ خود استفاده کنید. نمک دریایی کم سدیم یک کرم لایه بردار طبیعی است.نمک دریایی لایه فوقانی پوست را برداشته و این کار سلول های مرده پوست را از بین می برد.

کاهش فشار خون با نمک دریا کم سدیم:

مقالات بسیاری در مورد نمک دریایی کم سدیم و مصرف سدیم نوشته شده است. مطالعات نشان داده است که مصرف بالای سدیم ارتباط مستقیمی با فشار خون بالا و بیماری های قلبی عروقی دارد. با مصرف نمک دریایی کم سدیم می توانید وزن خود را کاهش دهید. در حالی که مقدار سدیم کم بخش ضروری رژیم غذایی روزانه است حفظ پتاسیم نیز برای داشتن زندگی سالم ضروری است. روزانه حداکثر مصرف ۲۳۰۰ میلی گرم سدیم (۱ قاشق چایخوری نمک) کافی است.

سلامت مو با نمک دریا:

به طور کلی، صنعت مواد غذایی می خواهدکلرید پتاسیم را جایگزین کلرید سدیم کند و این کار هیچ تاثیری بر روی طعم و مزه محصول نهایی ندارد. نمک دریایی کم سدیم به حفظ تعادل سدیم و پتاسیم کمک می کند. نمک دریایی کم سدیم یک درمانگر طبیعی برای افراد با موهای چرب است. نمک دریایی چربی مو را در خود جذب و موها را نرم و لطیف می کند. 

عضو اینستاگرام ما شوید (oab_food) و اخبار تحقیقات پزشکی روز جهان را دریافت کنید.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *