فواید تخم کتان برای دوران یائسگی

مطلب را به اشتراک بگذارید

چگونه تخم کتان باعث کاهش علائم یائسگی می شود؟ 

تخم کتان سرشار از اُمگا ۳ می باشد. تحقیقات نشان داده است که هر چه میزان اُمگا ۳ در بدن زنان بیشتر باشد علائم یائسگی کم رنگ تر می شوند. همچنین تخم کتان دارای چربی به نام ALA (Alpha linolenic acid) می باشد. ماده اصلی اُمگا ۳ موجود در تخم کتان را تشکیل می دهد. تخم کتان گیاه است پس برای افراد گیاه خوار نیز قابل مصرف می باشد. همچنین دارای ماده ای به نام lignan می باشد که جایگزین استروژن در بدن زنان می شود این عمل باعث می شود تا میزان استروژن زنان در دوره یائسگی کنترل شود. بیشتر علائم یائسگی ناشی از تغییرات هورمونی هستند. مخصوصاً استروژن و پروگستروژن. داروهای شیمیایی برای تنظیم کردن هورمون ها وجود دارد ولی بعضی از زنان مشتاق هستند تا از طریق طبیعی درمان شوند و از عوارض جانبی داروهای شیمیایی دور بمانند.

در آزمایشی نشان داده شد که تخم کتان باعث کاهش گُر گرفتگی های دوران یائسگی شده است. در این آزمایش شرکت کنندگان میزان ۴۰ گرم تخم کتان را روزانه مصرف کرده بودند.

بهترین میزان برای استفاده از تخم کتان ۴۰ گرم است که به دو قسمت تقسیم شود و در طول روز مصرف شود.می توانید در غذای خود مخلوط کنید و یا روی ماست میوه ای یا سالاد خود بپاشید. در پُخت و پز نیز می توانید از تخم کتان استفاده کنید. بعد از شروع مصرف، دو تا سه هفته زمان لازم است تا فواید تخم کتان بر سلامت شما آشکار شود. پس انتظار نداشته باشید تا در روز اول شاهد تغییرات باشید.

هضم تخم کتان خام کمی برای دستگاه گوارشی انسان سخت می باشد و املاح آن کاملاً جذب نمی شوند اما تخم کتان بو داده این مشکل را برطرف می کند.

هشدار !

توجه داشته باشید روش بو دادن تخم کتان در جهان تنها توسط چند کمپانی با تکنولوژی خاص انجام می شود که یکی از آنها کمپانی CanMar کانادا است. در این روش تخم کتان به صورت معلق در هوا بو داده می شود تا کاملا خواص خود را حفظ کرده و روغن آن اکسید نشود و در این روش تک تک دانه ها به میزان یکسان بو داده می شوند.از بودادن تخم کتان خام خودداری فرمائید زیرا روغن آن اکسید شده و مضر است و اگر به روش علمی بو داده نشود مضر و بیماری زا است. تخم کتان OAB نرم و خوش طعم بوده و نیازی به آسیاب کردن ندارد و بهترین روش آسیاب همان دندان انسان است.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *