زردچوبه و افسردگی

مطلب را به اشتراک بگذارید

زردچوبه و افسردگی

افسردگی مصیبتی است که حدود ۲۱% از جمعیت جهان به آن مبتلا می باشند. افسردگی یک اختلال است و متاسفانه نشانه ها اغلب تشخیص داده نمی شود. زردچوبه به دلیل داشتن آنتی اکسیدان قوی و خواص ضد التهاب برای مدیریت استرس و کاهش افسردگی بسیار موثر است.

زردچوبه از طریق کنترل نوروژنز و سیستم عصبی افسردگی و استرس را کاهش می دهد. کاهش نوروژنز در هیپوکامپ باعث افسردگی می شود. برای افزایش نوروژنز، ورزش و یادگیری موثر می باشد. زردچوبه به افزایش میزان نوروژنز کمک می کند.

از خواص دیگر زردچوبه افزایش سطح سروتونین می باشد. سروتونین نقش مهمی در تنظیم خلق و خو، خواب، حافظه، یادگیری، رفتار جنسی و افسردگی ایفا می کند.

زردچوبه همچنین از طریق افزایش سطح دوپامین در مغز با افسردگی مبارزه می کند. دوپامین یک انتقال دهنده عصبی است که بر جنبه عاطفی مغز تاثیر می گذارد. زردچوبه می تواند جایگزین مناسبی برای داروهای ضد افسردگی باشد.

بسیاری افراد با مصرف زردچوبه توانسته اند میزان افسردگی را کاهش دهند.

زردچوبه ارگانیک ۲۰۰ گرمی 

زردچوبه ثابت کرده است که برای افسردگی موثر می باشد اما هنوز نمی تواند جایگزین داروهای ضد افسردگی شود زیرا میزان جذب زردچوبه توسط بدن کمتر از داروهای ضد افسردگی می باشد. دانشمندان به دنبال راه حلی برای جایگزین کردن زردچوبه به جای داروهای ضد افسردگی می باشند.

مصرف زردچوبه در کنار داروهای ضد افسردگی می تواند اثر بخشی داروها را افزایش دهد.

زردچوبه سطح نوروتروفیک که مسئول رشد و بقای سلول های عصبی هستند را افزایش می دهد. سلول های مونوسیت در افسردگی نقش مهمی دارد که زردچوبه می تواند باعث کاهش عملکرد این سلول ها شود.

زنجبیل و زردچوبه ارگانیک ۱۰۰% خالص و طبیعی OAB

از آنجا که زنجبیل و زردچوبه این شرکت ارگانیک بوده و ۱۰۰% خالص و طبیعی می باشد لذا میزان مصرف آن در هر بار استفاده در تهیه غداها نسبت به زنجبیل و زردچوبه های موجود در بازار بسیار کمتر می باشد که دوست داران سلامتی در اولین بار استفاده از آن این تفاوت را به راحتی حس خواهند کرد.زنجبیل و زردچوبه ارگانیک OAB دارای طعمی غنی و سرشار از آنتی اکسیدان ها است.

عضو اینستاگرام ما شوید (oab_food) و اخبار تحقیقات پزشکی روز جهان را دریافت کنید.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *