رابطه روغن زیتون فرابکر ارگانیک و دستگاه گوارش

مطلب را به اشتراک بگذارید

رابطه روغن زیتون فرابکر ارگانیک و دستگاه گوارش

مصرف روغن زیتون فرابکر ارگانیک (organic extra virgin olive oil)  مزایای بسیاری بر روی دستگاه گوارش دارد. در دوران باستان برای درمان اختلالات گوارشی مصرف روغن زیتون را پیشنهاد می کردند. در حال حاضر توسط مطالعات اخیر، به خواص مفید روغن زیتون پی برده اند.

رابطه روغن زیتون و معده

هنگامی که روغن زیتون فرابکر ارگانیک (organic extra virgin olive oil) به معده می رسد تونوس ماهیچه ای (انقباض خفیف و پیوسته ماهیچه) یا اسفینکتر (کنترل عبور مایعات و جامدات از مری) را کاهش نمی دهد و بدلیل داشتن این خاصیت از رفلکس مواد غذایی و حرکت شیره معده به مری جلوگیری می کند. روغن زیتون تا حدی از تحریک سندرم معده جلوگیری می کند. در نتیجه محتوای معده آهسته وارد دوازدهه می شوند و مواد مغذی مواد غذاها در روده جذب می شوند.

روغن زیتون فرابکر ارگانیک ۰.۵ لیتری

روغن زیتون فرابکر ارگانیک

روغن زیتون فرابکر و سیستم کبد-صفراوی

یکی از اثرات روغن زیتون فرابکر ارگانیک (organic extra virgin olive oil) بر روی سیستم کبد-صفراوی است. یکی از اثرات روغن زیتون فرابکر ارگانیک در این است که مواد سمی صفرا را از طریق مثانه دفع می کند. اثر دیگر روغن زیتون فرابکر درمان پیشگیری از اختلالات صفراوی است. روغن زیتون فرابکر ارگانیک به تحریک هضم لیپیدها (مواد بنیادین برای ساختار و کارکرد یاخته‌های زنده) می پردازد بدلیل اینکه توسط صفرا امولسیون می شود. دارا بودن این خاصیت از تشکیل سنگ کیسه صفرا جلوگیری می کند.

روغن زیتون فرابکر و روده

روغن زیتون فرابکر ارگانیک تا حدی مانع از جذب کلسترول در روده کوچک می شود.همچنین به جذب مواد مغذی از جمله کلسیم،آهن، منیزیم در بدن کمک می کند. روغن زیتون فرابکر ارگانیک دارای خاصیتی است که یبوست و بوی بد دهان را کاهش و برطرف می کند و باعث لاغری است.

عضو اینستاگرام ما شوید (oab_food) و اخبار تحقیقات پزشکی روز جهان را دریافت کنید.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

2 پاسخ

  1. روغن زیتون فرابکر برای زن باردار خوبه ؟
    اخه جایی دیدم نوشته تصفیه نشدست !

    1. سلام. بله مناسبه. یکی از بهترین روغن ها برای کلیه افراد روغن زیتون فرابکر میباشد با خواص بی نظیر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *