دانه چیا و کاهش وزن پس از بارداری

مطلب را به اشتراک بگذارید

دانه چیا و کاهش وزن پس از بارداری

دو قاشق غذاخوری دانه چیا حاوی ۱۰ گرم فیبر می باشد. رژیم غذایی که دارای دانه چیا باشد با کاهش وزن مرتبط است. تحقیقات نشان داده است که در سال ۲۰۱۵، مصرف ۳۰ گرم فیبر در روز به کاهش وزن بعد از بارداری کمک بسیاری می کند، چرا که معمولاً پس از دوره بارداری و زایمان، وزن مادران افزایش می یابد.

یک سری مطالعات انسانی درباره دانه چیا و کاهش وزن وجود دارد. یک تحقیق در سال ۲۰۰۹ نشان داد که دانه چیا بر روی کاهش وزن و جلوگیری از خطر ابتلا به دیابت و یبوست در دوران بارداری تأثیر بسزایی داشته و اثر شگفت انگیزی در کاهش وزن دارد.

دانه چیا ارگانیک ۲۵۰ گرمی

دانه چیا ارگانیک

دانه چیا و سلامتی پوست و مو در دوران بارداری و پس از آن

جلوگیری از آکنه

استفاده منظم از ماسک چیا، از طریق کاهش میزان چربی پوست باعث بهبود بخشیدن به پوست می شود. هم چنین از مقدار جوش هایی که در دوران بارداری در سطح پوست ظاهر می شوند، می کاهد. هم چنین مصرف این دانه سودمند تأثیر بسزایی در کنترل سطح کلسترول بدن و شفاف سازی پوست دارد.

دستورالعمل تهیه ماسک چیا برای پوست

برای تهیه این ماسک به دو قاشق غذاخوری روغن زیتون، یک قاشق چایخوری دانه چیا و یک قاشق چایخوری آب لیمو نیاز است. موارد ذکر شده را به خوبی با هم مخلوط کنید و به آرامی روی صورت خود قرار دهید. این ماسک  باید به مدت ۱۵ دقیقه روی صورت باقی بماند، سپس صورت خود را با آب ولرم شست و شو دهید.  

مرطوب نگه داشتن پوست

مصرف دانه چیا نه تنها بافت پوست را بهبود می بخشد، بلکه جلوی از دست رفتن آب در دوران بارداری را نیز می گیرد و پوست را مرطوب نگه می دارد.

جوانی پوست

اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در دانه چیا، با افزایش میزان کلاژن ها جوانی را به پوست می بخشد که این امر به نوبه خود می تواند به استحکام پوست در دوران بارداری که همراه با افتادگی پوست می باشد، کمک شایانی کند.

خواص درمانی دانه چیا

دانه چیا منبع بسیار خوبی از روی (زینک) است و برای پوست به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند. مصرف دانه چیا هم چنین به بازسازی سلول های مرده پوست در دوران بارداری کمک می کند.

جلوگیری از چین و چروک

دانه چیا حاوی مقادیر بسیار بالایی از ویتامین E می باشد که به جلوگیری از پیری زودرس پس از بارداری کمک می کند. این نه تنها به شما در جلوگیری از خطوط پیری کمک می کند، بلکه عمیقأ پوست را از درون مرطوب نگه می دارد.

رشد طبیعی مو با دانه چیا

به دلیل وجود میزان متناسبی از مس در دانه  چیا، یکی از دانه های مناسب برای رشد مو به حساب می آید. هم چنین رنگ طبیعی مو را در دوران بارداری و پس از آن افزایش می دهد و ظاهر شدن موهای سفید و خاکستری را به تأخیر می اندازد.

موهای براق و سالم

دانه چیا منبع بسیار خوبی از روی است که در تولید سلول های تازه ی مو نقش بسزایی ایفا می کند. هم چنین میزان چربی پوست را حفظ می کند که باعث کاهش التهاب پوست و افزایش سلامتی عمر مو در دوران پس از بارداری می شود.

عضو اینستاگرام ما شوید (oab_food) و اخبار تحقیقات پزشکی روز جهان را دریافت کنید.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *