خاصیت غذایی شکر توربینادو

مطلب را به اشتراک بگذارید

خاصیت غذایی شکر توربینادو

قند توربینادو از پردازش اولیه بر روی نیشکر بدست می آید، از آنجایی که این قند تحت پردازش بسیار اندکی قرار می گیرد، یک جایگزین سالمی برای شکر سفید محسوب می شود. کریستال شکر توربینادو بسیار در شت تر از شکر پردازش شده است. این شکر دارای عطر و طعم دل انگیز ملاس است. چون برای خشک کردن کریستال های این نوع شکر از توربین استفاده می کنند، نام این شکر را توربینادو گذاشته اند.

شکر توربینادو کالری کمتری نسبت به شکر سفید دارد. بر خلاف شکر سفید که به طور کامل پردازش شده است، شکر توربینادو با اولین پردازش نیشکر ایجاد شده است. پس بسیاری از مردم به خاطر کالری کتر این شکر، آنرا جایگزین شکر کرده اند و گامی برای سلامت خود برداشته اند.

شکر قهوه ای ۴۰۰ گرمی  شکر-قهوه-ای-2-oabshop.ir

بافت نرم این شکر باعث جذب رطوبت در بدن می شود.

شکر توربینادو به دلیل داشتن رطوبت و آب در کریستال ها کالری کمتری دارد. هر قاشق مرباخوری از این شکر در کنار کالری کم دارای بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی است.

از آنجایی که قند توربینادو تقریباً بدون پردازش و به شیوه ای کاملا طبیعی بدست می آید، برای همین اغلب قند خام یا شکر خام نامیده می شود. فرآیند تهیه به گونه ای است که آب موجود در ساقه های نیشکر طی یک فر آیند جوش آهسته، لایه به لایه استخراج می شود. نتیجه نهایی، شکر با کیفیت کاملا طبیعی و بسیار بالا است.،و در پایان  فرآیند تمام رنگ طبیعی ملاس در کریستال شکر حفظ می شود.

هر ۱۰۰ گرم شکر توربینادو دارای ۱۰۰ میلی گرم پتاسیم؛ ۸۵ میلی گرم کلسیم؛ ۲۳ میلی گرم منیزیم؛ ۳٫۹ میلی گرم فسفر؛ و ۱٫۳ میلی گرم آهن است. محتوای کل نمک های معدنی موجود در آن ۷۴۰ میلی گرم است. یک قاشق چای خوری شکر توربینادو دارای ۲۰ کالری است، که فقط ۵ گرم از آن کربوهیدرات های پیچیده هستند.

هنگامی که تمام آب نیشکر تبخیر شده باشد، کریستال باقی مانده پر از مواد مغذی است.

هنگامی که عنصر آب نیشکر تبخیر شده است، کریستال باقی مانده پر از مواد مغذی که در نیشکر در حال رشد پیدا شده اند. این خدمات عبارتند از ۰٫۲۰ میلی گرم نیاسین؛ ۳۲٫۵۷ میلی گرم کلسیم؛ ۰٫۰۹ میلی گرم مس؛ ۰٫۵۷ میلی گرم آهن؛ ۲٫۴۹ میلی گرم منیزیم؛ ۰٫۰۹ میلی گرم منگنز؛ ۰٫۰۱ میلی گرم فسفر؛ ۱۶۲٫۸۶ میلی گرم پتاسیم است.

عضو اینستاگرام ما شوید (oab_food) و اخبار تحقیقات پزشکی روز جهان را دریافت کنید.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *