حقایقی در مورد اسفناج

مطلب را به اشتراک بگذارید

حقایقی در مورد اسفناج

اسفناج ماده ای بسیار مفید و سالم است. با مطالعه ی این مقاله، حقایق شگفت انگیزی را درباره ی این گیاه، و بهترین طریقه ی مصرف آن در خواهید یافت.

۱)ماده ای به نام اگزالیک اسید در اسفناج موجود است که جذب کلسیم و آهن را مختل می کند. بهترین روش حل این مشکل، مصرف اسفناج همراه با ماده ای غنی از ویتامین C، است. همچنین جوشاندن اسفناج به مدت ۲ دقیقه، باعث کاهش اثر اگزالیک اسید می شود.

۲)اگر از مزایای اسفناج پرسیده شود، اکثر افراد جواب می دهند که برای استخوان سازی مفید است. کمتر کسی می داند که اسفناج موجب بهبود سیستم گوارش می شود. اسفناج برای بهبود یبوست بسیار مناسب است. همچنین از مخاط معده محافظت می کند، و موجب خارج شدن سموم از روده ها می شود.

۳)از دیگر مزایای اسفناج، که هر کمتر کسی ممکن است بداند، محافظت آن از پوست است. ویتامین ها و مواد معدنی موجود در اسفناج موجب رهایی فرد از خشکی و خارش پوست است. برای داشتن پوستی جوان، شاداب و لطیف، به طور مرتب از آب اسفناج استفاده کنید.

۴)به عقیده ی محققان، بهترین روش استفاده از اسفناج، مخلوط کردن و به صورت آب اسفناج در آوردن آن است. می توانید آن را با سبزیجات و میوه های دلخواه خود ترکیب کرده و مصرف کنید.

۵)پختن اسفناج موجب افزایش میزان مواد مغذی آن می شود. نصف فنجان اسفناج پخته شده، ۳ برابر بیشتر از یک فنجان اسفناج خام مواد مغذی دارد.

۶)فریز کردن اسفناج موجب کاهش مزایای آن می شود. بهتر است اسفناج تازه خریداری کرده و به صورت تازه مصرف کنید.

۷)بهتر است اسفناج با برگ های کوچکتری انتخاب کنید. هر چقدر برگ های اسفناج بزرگتر و بالغ تر باشند، سفت و دیر هضم تر خواهند بود.
به علاوه، آن هایی که در تابش مستقیم آفتاب نگهداری می شوند، مواد مغذی بیشتری نسبت به سایر آن ها، که در تاریکی هستند، دارند.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *