جو دوسر پرک خرد شده

جو-دوسر-پرک-خرد-شده

مطلب را به اشتراک بگذارید

جو دوسر پرک خرد چیست؟ 

خواص جو دوسر پرک خرد شده چیست؟

بسیاری از فواید این غله را در این مطلب، برای شما خواهیم گفت.

با ما همراه باشید.

 

جو دوسر پرک خرد شده OAB

 (Small Oatmeal) یا (Small Oat Flakes) ماده ای سالم و مقوی، و دارای خواص بسیار زیادی است. جو دوسر برای دارندگان هر چهار گروه خونی مفید است. با آن می توان صبحانه ای مناسب و مقوی، میان وعده، شیرینی و غذاهای لذیذی تهیه کرد. یک فنجان کوچک از این غله پخته شده شامل ۱۵۰ کالری، چهار گرم فیبر و شش گرم پروتئین است. این مادۀ مقوی همچنین حاوی منیزیم، فسفر، روی، منگنز، سلنیوم، و آهن می باشد.

جو-دوسر-پرک-خرد-شده-OAB

خواص جو دوسر پرک

جو دوسر غله ای است رژیمی، با فیبر بالا و حاوی آنتی اکسیدان های قوی و ویتامین هایی اعم ازو E و املاح معدنی. نه تنها فیبرهای مورد نیاز روزانه را به بدنتان می رساند، بلکه در کاهش وزن شما نیز مؤثر است. این غله فاقد گلوتن است. گلوتن، ماده ای است که در گندم و فرآورده های آن یافت می شود، که برای دستگاه گوارش بسیار مضر است. این غله بهترین جایگزین گندم است و هیچ گونه حساسیتی ایجاد نمی کند. با ایجاد حس سیری طولانی مدتی که به فرد می دهد، موجب کاهش وزن می شود. همچنین تمام مواد مغذی مورد نیاز فرد را تأمین می کند.

تحقیقات نشان می دهند که فیبرهای غذایی محلول موجود در جو دوسر و سبوس آن که از نوع بتاگلوکان هستند، ۲۰ درصد از میزان کلسترول بد خون (LDL) را کاهش می دهند و سطح کلسترول خوب (HDL) را حداقل ۱۵ درصد افزایش می دهند. پس به سطح کلسترول کمک شایانی می نماید. فیبر نامحلول این غله باعث بهبود کار دستگاه گوارش می شود، فعالیت روده ها را تقویت می کند و در درمان یبوست و جلوگیری از هموروئید بسیار مفید است.

بتاگلوکان باعث می شود جو دوسر پخته حالت چسبناک داشته باشد. به مدت ۲ تا ۳ ساعت جذب کربوهیدرات ها را کاهش می دهد و کمک می کند تا مدت طولانی سیر بمانید. پس این غله انتخاب خیلی خوبی برای قبل از تمرین و برای داشتن انرژی پایدار مخصوصاً در ورزش های استقامتی است.

خواص این محصول برای زیبایی و سلامت پوست و مو مفید است. هم بصورت خوراکی و هم بصورت ماسک به زیبایی و شادابی پوست کمک می کند و موجب رشد و تقویت موها و استخوان ها می شود. با مصرف جو دوسر پرک، به راحتی دیابت نوع ۲ را کنترل کرده و از یبوست جلوگیری کنید.

خواص جو دوسر پرک با شیر

همچنین می توانید با استفاده از این غله مقوی ترین و لذیذترین صبحانه را برای خود و فرزندانتان تهیه نمایید، که بهترین جایگزین انواع نان های گندم است. فقط کافیست آن را بپزید و در شیر یا شیر سویا بریزید و به همراه عسل یا شکر و یا بر حسب سلیقه خودتان بدون عسل و شکر مصرف نمایید. حتی می توانید با افزودن انواع دانه ها همچون گردو، بادام و یا سایر آجیل ها، یا انواع میوه های خشک موجود در آن، صبحانه ای سرشار از ویتامین تهیه کنید.

این محصول را می توانید از مغازه ها و یا بصورت آنلاین تهیه کنید.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *