بلغور جو دو سر ۲۰۰ گرمی

بلغور-جو-دوسر

مطلب را به اشتراک بگذارید

خواص بلغور جو دوسر چیست؟

در این مطلب، همه چیز را در مورد بلغور جو دو سر، برای شما توضیح خواهیم داد.

 

بلغور جو دوسر OAB

 (Oat Grout) گیاهی باستانی، فاقد گلوتن، غله ای کامل و دارای ارزش غذایی فوق العاده است. بلغور جو دوسر، در گروه دانه جو دوسر قرار دارد. این غله منبع بزرگی از پروتئین، فیبر و ویتامین B است. سرشار از فیبر بتاگلوکان است و این فیبر، اصلی ترین و مهم ترین فیبر موجود در آن است، که در کاهش کلسترول نقش بسزایی دارد.

بلغور-جو-دوسر-OAB

پخت این غله، شبیه برنج است. این محصول رژیم غذایی کامل فاقد گلوتن و سرشار از پروتئین است و قند خون را بهتر از برنج قهوه ای کاهش می دهد و مناسب افراد دیابتی است.

این غله را برای صبحانه، سوپ و آش، خورشت، سالاد و کتلت می توانید استفاده کنید.

 

ارزش غذایی بلغور جو دوسر:

هر وعده، معادل (یک چهارم فنجان یا در حدود ۱ فنجان پخته شده) شامل ۱۵۲ کالری است. هر وعده از آن، حاوی ۶ گرم پروتئین است که از سیستم ایمنی و بافت بدن محافظت می کند. این غله، حاوی ۲۶ گرم کربوهیدرات است. فیبر موجود در بلغور جو دوسر از ابتلا به بیماری های قلبی عروقی می کاهد. با توجه به گزارشات مؤسسه پزشکی، فیبر موجود در این غله ۱٫۴ گرم است، به بیان دیگر، مصرف ۱۱ درصد فیبر برای مردان و ۱۶ درصد فیبر برای زنان ضروری است.

مواد معدنی:

بلغور جو دوسر حاوی مواد معدنی مفیدی است، از جمله آهن و فسفر. آهن و فسفر برای داشتن سلامتی بسیار حائز اهمیت هستند. فسفر در DNA و بافت استخوان ها ذخیره می شود. آهن در هموگلوبین و میوگلوبین ذخیره می شود. دو پروتئینی که اشاره کردیم برای حمل اکسیژن نقش بسزایی دارند. هر وعده دانه جو دوسر حاوی ۲۰۴ میلی گرم فسفر یا ۲۹ درصد فسفر می باشد. این غله حاوی ۱٫۸ میلی گرم آهن است، به بیان دیگر مصرف ۱۰ درصد این غله برای مردان و ۲۳ درصد برای زنان توصیه می شود.

 

 بدلیل داشتن روی و مس، این غله دارای خاصیت آنتی اکسیدانی است. این دو ماده معدنی در مقابل رادیکال های آزاد منتشر شده که برای بافت بدن بسیار مضر هستند، از بدن محافظت می کنند. اگر با کمبود این دو ماده معدنی مواجه باشید، آسیب شدیدی به ژن های DNA خود وارد می کنید. روی، نقش مهمی در عملکرد سیستم ایمنی بدن ایفا می کند، مس نیز برای سلامت اعصاب ضروری است. هر وعده، حاوی ۲۴۴ میکروگرم مس به بیان دیگر ۲۷ درصد مصرف روزانه مس. همچنین، به گزارش مؤسسه پزشکی، مصرف روزانه ۲۰ درصد روی برای مردان و ۱۵ درصد مصرف روزانه روی برای زنان توصیه می شود.

 

خواص بلغور جو دوسر :

  • شامل فیبر بتاگلوکان است. مطالعات نشان داده است که این نوع فیبر فواید بسیاری بر روی سطح کلسترول، سیستم ایمنی بدن و قند خون دارد و باعث کاهش کلسترول و قند خون می شود.

  •  نوعی آنتی اکسیدان است. فیبر موجود در این غله باعث کاهش کلسترول بد بدن می شود. با داشتن این خاصیت، از حملات قلبی و سکته مغزی جلوگیری می کند.

  •  منبع خوبی از منیزیم است. دارا بودن این ماده معدنی برای بیش از ۳۰۰ نوع آنزیم در بدن مورد نیاز است.

این محصول را می توانید بصورت آنلاین یا از مغازه ها خریداری کنید.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

4 پاسخ

  1. سلام ببخشید این محصول بلغور جو دوسر گلوتن ندارد چون من منع مصرف گلوتن دارم.چون روی بسته قید نشده فری گلوتن.و گفته شده که جو دو سر طی عمل اوری الوده به گلوتن میشود لطفا راهنماییم کنید که چه کار کنم ممنون

    1. سلام. جو دوسر در طبیعت فاقد گلوتن میباشد. از این رو محصولات جو دوسر همگی فاقد گلوتن میباشد و میتونید با خیال راحت مصرف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *