محصول موردنظرت رو بنویس...

تأثیر تغذیه بر بیماری‌های قلبی و دیابت

تأثیر تغذیه بر بیماری‌های قلبی و دیابت OAB

تحقیقات نشان می‌دهند تقریباً نیمی از تمام مرگ و میر در جهان ناشی از بیماری‌های قلبی، سکته مغزی و دیابت نوع ۲ است. این بیماری‌ها ناشی از رژیم‌های غذایی ناسالم و تأثیر تغذیه نامناسب ایجاد می‌شوند.

طبق مطالعات در سال ۲۰۱۲ حدود ۴۵ درصد از مرگ و میرها ناشی از بیماری‌های کاردیومتابولیک (نوعی اختلال در عضله قلب) که شامل انواع بیماری‌های قلبی، سکته قلبی و حتی دیابت نوع ۲ می‌شود، مربوط به غذاهایی بود که مردم مصرف می‌کردند.

محققان دریافتند که در سال ۲۰۱۲ فقط بیش از ۷۰۰۰۰۰ نفر در اثر بیماری‌های قلبی و متابولیکی جان خود را از دست دادند. تعداد زیادی از مرگ و میر ناشی از عدم دریافت کافی غذاهای سالم و مواد مغذی خاص بود. محققان تحلیل خود را بر روی ۱۰ گروه غذایی و مواد مغذی متمرکز کردند. که شامل: میوه‌ها، سبزیجات، آجیل و دانه‌های روغنی، دانه‌های کامل، گوشت قرمز فرآوری نشده، گوشت فرآوری شده، نوشیدنی های شیرین شده، چربی های اشباع نشده، چربی های امگا ۳ از غذاهای دریایی و نمک.

تأثیر-تغذیه-بر-بیماری‌های-قلبی-و-دیابت-OAB
تأثیر تغذیه بر بدن را جدی بگیرید.

تأثیر تغذیه بر بیماری‌ها:

نمک:

محققان برای هر ماده غذایی مقدار “مصرف مطلوب” را شناسایی کردند. به طور کلی، بیشترین تعداد مرگ و میر مربوط به مصرف سدیم زیاد؛ به عبارت دیگر مصرف نمک زیاد بود. محققان دریافتند که حدود ۶۶۵۰۰ مرگ و میر قلبی در سال ۲۰۱۲ با افزایش مصرف سدیم ارتباط داشت. به همین دلیل توصیه می‌شود از نمک کم سدیم یددار استفاده شود.

تأثیر تغذیه مناسب – تخم کتان، منبع غنی امگا ۳:

کمبود میوه، سبزیجات و امگا ۳؛ عامل میلیون‌ها مرگ در هر سال

در مقاله‌ای که در سال ۲۰۱۵ در مجله معتبر The Lancet منتشر شد، پژوهشگران مراکز تحقیقاتی مختلف از سراسر جهان بخشی از نتایج مربوط به مهم‌ترین عوامل خطر مؤثر بر سلامت جمعیت جهانی را که از گزارش سال ۲۰۱۳ استخراج شده بود، منتشر کردند.

بر اساس داده‌های این مطالعه، عوامل خطر رفتاری، محیطی، شغلی و متابولیکی مسئول حدود نیمی از مرگ‌ومیرهای جهانی و بیش از یک‌سوم سال‌های عمر از دست‌رفته در سراسر جهان هستند. این گزارش همچنین عوامل خطری را شناسایی کرده است که بیش از ۵ درصد از سال‌های عمر تعدیل‌شده بر حسب ناتوانی (DALYs) را به خود اختصاص می‌دهند.

داده‌های گردآوری‌شده از ۱۸۸ کشور نشان داد که در سال ۲۰۱۳، خطرات ناشی از الگوهای غذایی نامناسب و دریافت ناکافی مواد غذایی ضروری مسئول ۱۰٫۴ میلیون مرگ و ۲۴۱٫۴ میلیون سال عمر از دست‌رفته در جهان بوده‌اند.

در میان این عوامل، مصرف ناکافی میوه‌ها، سبزیجات و اسیدهای چرب امگا ۳ از مهم‌ترین خطرات تغذیه‌ای به شمار می‌روند که سهم قابل‌توجهی در افزایش بار بیماری‌ها و مرگ‌ومیر جهانی دارند.

نتایج تحقیقات:

در همان سال، سایر عوامل خطر تغذیه‌ای که در مرگ‌ومیرهای جهانی نقش داشتند عبارت بودند از: مصرف کم میوه (۳٫۴۱۳ میلیون مرگ)، مصرف کم غلات کامل (۲٫۰۴۹ میلیون مرگ) و مصرف کم سبزیجات (۱٫۷۸۲ میلیون مرگ). پس از آن، سوءتغذیه در دوران کودکی (۱٫۳۲۷ میلیون مرگ)، مصرف ناکافی مغزها و دانه‌ها (۱٫۱۹۵ میلیون مرگ) و رژیم‌های غذایی کم‌فیبر (۱٫۰۰۹ میلیون مرگ) قرار داشتند.

یکی از منابع غنی امگا ۳ دانه کتان می‌باشد که ماده‌ای مغذی در جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی است.

 تعداد بیشتری از مرگ و میر در افراد جوان‌تر در مقایسه با سالمندان رخ می‌دهد. این امر به عوامل مختلف رژیم غذایی مربوط می‌شود.
پس برای داشتن بدنی سالم، تأثیر تغذیه بر بیماری‌ها جدی بگیرید تا از ابتلا به بیماری‌ها از جمله قلبی و دیابت در امان باشید.

دیدگاهتان را بنویسید