بلغور جو دوسر فاقد گلوتن

مطلب را به اشتراک بگذارید

بلغور جو دوسر فاقد گلوتن

بلغور جو دو سر گیاهی باستانی، فاقد گلوتن، غله ای کامل و دارای ارزش غذایی فوق العاده است. بلغور جو دوسر در گروه دانه جو دوسر قرار دارد. بلغور جو دوسر بمب پروتئین است. بلغور جو دوسر منبع بزرگی از پروتئین،فیبر و ویتامین B است. بلغور جو دوسر سرشار از فیبر بتا گلوکان است و این فیبر، اصلی ترین و مهم ترین فیبر موجود در آن است، که در کاهش کلسترول نقش بسزایی دارد. پخت بلغور جودوسر شبیه برنج است. بلغور جو دوسر رژیم غذایی کامل فاقد گلوتن و سرشار از پروتئین است و قند خون را بهتر از برنج قهوه ای کاهش می دهد و مناسب افراد دیابتی است.

برخی از موارد مصرفی بلغور جو دوسر عبارتند از :

ارزش غذایی بلغور جو دو سر:

هر وعده بلغور جو دوسر (یک چهارم فنجان یا در حدود ۱ فنجان پخته شده) شامل ۱۵۲ کالری است. در هر وعده بلغور جو دوسر ۶ گرم پروتئین است که از سیستم ایمنی و بافت بدن محافظت می کند. بلغور جو دوسر حاوی ۲۶ گرم کربوهیدرات است. فیبر موجود در بلغور جودوسر از ابتلا به بیماری های قلبی عروقی می کاهد.با توجه به گزارشات موسسه پزشکی، فیبر موجود در بلغورجو دوسر ۱٫۴ گرم است به بیان دیگر مصرف ۱۱ درصد فیبر برای مردان و ۱۶ درصد فیبر برای زنان ضروری است.

بلغور جو دو سر ۲۰۰ گرمی

بلغور جو دوسر

مواد معدنی موجود در بلغور جو دوسر:

فسفر و آهن

بلغور جو دوسر حاوی مواد معدنی مفیدی است،از جمله آهن و فسفر.آهن و فسفر برای داشتن سلامتی بسیار حائز اهمیت هستند.فسفر در DNA و بافت استخوان ها ذخیره می شود.آهن در هموگلوبین و میوگلوبین ذخیره می شود.دو پروتئینی که اشاره کردیم برای حمل اکسیژن نقش بسزایی دارند.هر وعده دانه جو دو سر حاوی ۲۰۴ میلی گرم فسفر یا ۲۹ درصد فسفر می باشد. بلغور جو دوسر حاوی ۱٫۸ میلی گرم آهن است به بیان دیگر مصرف ۱۰ درصد بلغور جو دوسر برای مردان و ۲۳ درصد بلغور جو دوسر برای زنان توصیه می شود.

روی و مس

بلغور جو دوسر بدلیل داشتن روی و مس دارای خاصیت آنتی اکسیدانی است.این دو ماده معدنی در مقابل رادیکال های آزاد منتشر شده که برای بافت بدن بسیار مضر هستند از بدن محافظت می کنند.اگر با کمبود این دو ماده معدنی مواجه باشید آسیب شدیدی به ژن های DNA خود وارد می کنید.روی نقش مهمی در عملکرد سیستم ایمنی بدن ایفا می کند، مس نیز برای سلامت اعصاب ضروری است.هر وعده بلغور جو دوسر دارای ۲۴۴ میکروگرم مس به بیان دیگر ۲۷ درصد مصرف روزانه مس. همچنین به گزارش موسسه پزشکی، مصرف روزانه ۲۰ درصد روی برای مردان و ۱۵ درصد مصرف روزانه روی برای زنان توصیه می شود.

خرید بلغور جو دوسر

بلغور جو دوسر را می توانید از فروشگاه اینترنتی oabshop.ir تهیه کرده و با برای اطلاعات بیشتر با شماره ۸۸۳۴۳۴۹۰ تماس بگیرید.

مزایای استفاده از بلغور جو دوسر:

  • بلغور جو دوسر شامل فیبر بتاگلوکان است. مطالعات نشان داده است که این نوع فیبر فواید بسیاری بر روی سطح کلسترول،سیستم ایمنی بدن و قند خون دارد و باعث کاهش کلسترول و قند خون می شود.
  • بلغور جو دوسر نوعی آنتی اکسیدان است. فیبر موجود در بلغور جو دوسر باعث کاهش کلسترول بد بدن می شود. با داشتن این خاصیت از حملات قلبی و سکته مغزی جلوگیری می کند.
  • بلغور جو دو سر منبع خوبی از منیزیم است.دارا بودن این ماده معدنی برای بیش از ۳۰۰ نوع آنزیم در بدن مورد نیاز است.

عضو اینستاگرام ما شوید (oab_food) و اخبار تحقیقات پزشکی روز جهان را دریافت کنید.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه1

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *