آیا سیب برای دیابت مناسب است؟

مطلب را به اشتراک بگذارید

به گفته انجمن دیابت آمریکا، اگر چه سیب حاوی قندها و کربوهیدرات هاست، اما خوردن سیب و میوه های دیگر برای یک فرد مبتلا به دیابت نوع ۱ یا دیابت نوع ۲ مشکلی نیست. قند موجود در سیب یا سایر میوه ها با شکر یا قند مصرفی در مواد غذایی بسیار متفاوت است و هم چنین حاوی فیبر و مواد مغذی نیز می باشد. افراد مبتلا به دیابت باید میزان مصرف کربوهیدرات خود را کنترل کنند تا میزان قند خونشان در طول روز ثابت بماند. به گفته وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA)، در یک سیب متوسط، حدود ۲۵ گرم کلسیم ​​و حدود ۱۹ گرم قند وجود دارد. قند موجود در میوه ها به شکل فروکتوز می باشد. فروکتوز با قندهای تصفیه شده و فرآوری شده در غذاهای بسته بندی شده مانند شکلات و بیسکویت ها متفاوت است. گزارش USDA نشان می دهد که یک سیب متوسط ​​حاوی حدود ۴ گرم فیبر رژیمی است و این فیبر ممکن است به کاهش جذب قندهای موجود در بدن کمک کند که می تواند باعث جلوگیری از مبتلا شدن به دیابت شود.

مزایای سیب: یک سیب متوسط ​​حاوی حدود ۱۰۰ کالری، ۲۵ گرم کربوهیدرات و تقریباً ۲۰ درصد از فیبر مورد نیاز روزانه می باشد. گوشت و پوست سیب حاوی آب، ویتامین A و C و سایر آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی است. یک فرد بعد از خوردن سیب به علت داشتن فیبر، آب و مواد مغذی احساس راحتی می کند.

دیابت و سایر میوه ها: مصرف میوه ها به صورت کال ویا خام، بیشترین مزیت را به همراه دارد زیرا وقتی که میوه فرایند می شود، الیاف، آنتی اکسیدان ها و سایر مواد مغذی موجود در آن کاهش می یابد.

توت و گیلاس: توت ها حاوی قند کمتر نسبت به سایر میوه ها هستند. این دسته از میوه ها به طور طبیعی دارای آنتی اکسیدان ها، فلاونوئیدها و مواد مغذی هستند که به تقویت سیستم ایمنی بدن و سلامت کلی کمک می کنند. همانند سیب، گیلاس نیز حاوی کورستین است که ممکن است برای یک فرد مبتلا به دیابت سودمند باشد.

سایر میوه ها: هر گونه میوه برای یک فرد مبتلا به دیابت، تا زمانی که آلرژی نسبت به آن میوه نداشته باشد، مفید می باشد. انجمن دیابت آمریکا توصیه می کند که میوه های زیر برای افرادی که از شاخص گلیسمی در رژیم غذایی خود استفاده می کنند، مناسب است:

آووکادو، موز، انبه، کیوی، آناناس، خربزه، هندوانه، مرکبات مانند نارنگی و پرتقال.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *