بهترین شیوه استفاده از شکر قهوه ای

مطلب را به اشتراک بگذارید

بهترین شیوه استفاده از شکر قهوه ای

ملاس موجود در شکر قهوه ای یک طعم و بوی خاصی به آن می بخشد. مزایای اصلی شکر قهوه ای، ظاهر زیبا، عطر و طعم دل انگیز ملاس و مواد معدنی بیشتر آن نسبت به شکر معمولی است.

شکر قهوه ای حاوی ۱۰-۵ % ملاس است، به نوشته نیویورک تایمز قند های قهوه ای تیره تر حاوی مقادیر بیشتری از ملاس هستند. شکر خام و یا قهوه ای به دلیل داشتن ملاس، حاوی مواد معدنی بیشتری نسبت به شکر تصفیه شده می باشد.

یک قاشق چای خوری از شکر قهوه ای دارای کلسیم، پتاسیم، آهن، منیزیم  است، پس در حالی که  یک شیرین کننده واقعی است، به نفع سلامتی بدن نیز می باشد.

به عنوان مثال یک قاشق چای خوری شکر قهوه ای حاوی ۰،۰۲ میلی گرم آهن است، که ۸ میلی گرم آهن نیاز روزانه مردان و ۱۸ میلی گرم آن نیاز روزانه زنان در سنین باروری است، پس ما می توانیم قسمتی از این نیاز روزانه آهن را از شکر قهوه ای بدست بیاوریم.

شکر توربینادو، یک شکر قهوه ای ملاس دار با سطح شسته شده است.

بهتر است شکر قهوه ای تصفیه نشده را به جای شکر تصفیه نشده در سبد غذایی خود قرار دهید تا بتوانید از مزایای آن بهره ببرید.

از آنجایی که شکر قهوه ای دارای ملاس است، دارای رطوبت کمی بالاتر نسبت به شکر سفید است.

شکر قهوه ای و دیابت

با این حال شکر قهوه ای هنوز هم حدود ۵۲ کالری و ۱۴ گرم کربوهیدرات است.

اگر چه بسیاری شکر قهوه ای را جایگزین سالم شکر سفید می دانند که کالری و کربوهیدرات آن کمی کمتر از شکر سفید است، اما شکر قهوه ای هم بر سطح قند خون اثر قابل توجهی دارد، پس خوردن بیش از حد آن به راحتی می تواند باعث بالا رفتن قند خون شود، بنابراین بیماران دیابتی باید تا حد امکان از خوردن آن اجتناب کنند.

پس یکی از تبلیغاتی که این روزها در مورد شکر قهوه ای زیاد به گوش می رسد، این است که مبتلایان به دیابت هم می توانند از این شکر استفاده کنند. اما این تبلیغ کاملا اشتباه است.

ترکیبات این شکر هم مانند شکر سفید است و خوردن آن برای بیماران دیابتی مضر است.

این شکر همان طور که گفته شد فقط کالری کمتری نسبت به شکر سفید دارد و دیابتی ها نباید از آن استفاده کنند.

همان طور که شما در مصرف سایر شیرینی ها باید صرفه جویی کنید در مصرف شکر قهوه ای که دارای کربوهیدرات نیز هست باید رعایت اعتدال فرمایید.

به عنوان مثال یک فنجان بلغور جو دو سر پخته شده دارای ۲۵ گرم کربوهیدرات که با اضافه کردن ۲ قاشق غذاخوری شکر قهوه ای در کاسه بلغور جو، کل کربوهیدرات آن دو برابر می شود.

به هر حال مصرف شکر قهوه ای جایگزینی عالی برای شکر معمولی سفید است.

شکر قهوه ای ۴۰۰ گرمی  شکر-قهوه-ای-2-oabshop.ir

شکر قهوه ای را در آب در حال جوشیدن با زنجبیل اضافه می کردند و به همان شکل داغ مصرف می کردند و مصرف آن باعث درمان علائم سرماخوردگی می شد. در برخی جاها از شکر خام یا شکر قهوه ای به جای عسل استفاده می کرده اند.

همچنین اثرات مثبت شکر قهوه ای بر روی پوست غیرقابل انکار است. طوری که در برخی لوازم آرایشی معتبر از شکر قهوه ای استفاده می کنند. شکر قهوه ای باعث کاهش ورم پوست و مرطوب شدن پوست و همچنین از سلول های پوست می شود در برابر رادیکال های آزاد دفاع می کند. فراموش نکنید که تمام این خواص مربوط به شکر قهوه ای طبیعی است.

برای آنکه بهتر بتوانید  از شکر قهوه ای استفاده کنید بهتر است به این نکته ها دقت کنید:

شکر قهوه ای را پودر کنید و به جای قند یا شکر سفید برای تهیه شیرینی به ویژه شیرینی خشک استفاده کنید. به این ترتیب بافت و طعم بهتری ایجاد می شود.

اگر شیرینی با شکر قهوه ای تهیه شده باشد، پس از بازکردن در شیرینی آن را در جای مرطوب نگهداری کنید تا شیرینی به « سفت» تبدیل نشود. شیرینی های خانگی را نیز در ظروف دربسته نگهداری کنید.

شکر قهوه ای را با ۲ تا ۳ قاشق سوپخوری آب همراه با ۲ قاشق آبلیمو مخلوط کنید و به آرامی حرارت دهید تا شکر آب شود. به این ترتیب شکر، شکرک نمی زند.

شکر قهوه ای ذوب شده را با خامه مخلوط کنید و برای تزیین بستنی یا دسرها از آن استفاده کنید.

برای دیابتی ها نیست: کالری شکر قهوه ای به نسبت سفید پایین است اما شکر «رژیمی نیست» بنابراین، این شیرینی ها فقط «کم کالری» است و مصرف آن برای افراد مبتلا به دیابت مناسب نیست.

انواع شکر قهوه ای

شکر توربینادو شکر قهوه ای است که فقط ملاس با آن مخلوط شده است. رنگ شفافی دارد، معمولا کریستال های بزرگی دارد، و با توجه به رطوبتی که دارد، کالری آن کمی از شکر سفید پایین تر است. قند توربینادو را عمدتا به عنوان شیرین کننده نوشابه استفاده می کنند، اما همچنین می توان در پخت و پز نیز از آن  استفاده کرد.

شکر موسکووادو یک نوع شکر قهوه ای بریتانیایی است. رنگ آن قهوه ای تیره است و ملاس بیش از شکر قهوه ای توربینادو است. کریستال شکر کمی بزرگتر از شکر قهوه ای است و بافت چسبنده ای  دارد.

از این شکر در پخت  شیرینی هایی مانند شیرینی زنجبیلی، کیک قهوه و شکلات استفاده می کنند.

شکر دمرارا نوع دیگری از قند است که در انگلستان بسیار محبوب است. در ایالات متحده، بیشتر از شکر توربینادو استفاده می کنند.

ذرات شکر دمرارا، ترد و بزرگ هستند  که همه از ملاس تصفیه شده بدست می آید. از این شکر بزرگ در چای، قهوه، به همراه غلات گرم و یا پاشیدن بر روی محصولات پخته می توان استفاده کرد.

اسکراب لب

خطوط نازک اطراف لب، هنگامی که در جه حرارت هوا بالاست و یا شما به اندازه کافی آب مصرف نکرده باشید نمایان می شوند،آنها  می تونند شما را مسن تر جلوه دهد.

شما می توانید با یک اسکراب لب و مالش لب ها سلول های خشک لب را از بین ببرید. در حالی که شما می توانید انواع اسکراب لب را از داروخانه ها تهیه کنید ولی ما در اینجا طرز تهیه اسکراب خانگی را به شما آموزش می دهیم.

نصف قاشق غذا خوری را با ¼ قاشق چای خوری شکر قهوه ای را در یک کاسه مخلوط می کنیم تا خمیری همدست بدست بیاوریم.

اگر مایل باشید می توانید به مخلوط کمی روغن نعناع یا روغن اسطوخودوس اضافه کنید. این مخلوط را به مدت یک ماه در دمای معمولی اتاق می توانید نگهداری کنید.

برای استفاده از اسکراب، مقدار کمی از اسکراب شکر را با انگشتان خود بر روی لب های خود گذاشته و به آرامی مالش دهید. بعد از دو دقیقه لب های خود را با آب سرد بشویید.

عضو اینستاگرام ما شوید (oab_food) و اخبار تحقیقات پزشکی روز جهان را دریافت کنید.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *