چای سبز و لیمو

مطلب را به اشتراک بگذارید

ترکیب چای سبز و لیمو خواص بسیاری دارد از جمله افزایش سوخت و ساز بدن و مبارزه با برخی بیماری ها. زمانی که لیمو با چای سبز ترکیب می شود خاصیت چای سبز به طور فوق العاده ای افزایش می یابد.  
مطالعات نشان می دهد افرادی که روزانه ۳ الی ۵ فنجان چای سبز و لیمو می نوشند ۵۰ کالری بیشتر از سایر افراد کم کنند. 
پلی فنول موجود در چای سبز باعث می شود چربی بدن سوزانده شود حتی اگر فرد در حال استراحت می باشد، این پلی فنول حتی ممکن است تبدیل کالری به چربی را مسدود کند و ترکیب چای سبز با لیمو باعث کاهش وزن می شود.
تحقیقات دانشگاه پوردو نشان داده است که با اضافه کردن لیمو به چای سبز میزان آنتی اکسیدان بدن تا پنج برابر افزایش پیدا می کند. 
لیمو به طور طبیعی سرشار از ویتامین C می باشد. ویتامین C  برای ترمیم بافت بدن از جمله پوست، رگ های خونی و استخوان بسیار حیاتی است. ویتامین C  برای بهبود زخم موثر است.
افزودن لیمو به چای سبز میزان کاتچین جذب شده را افزایش می دهد و هر چقدر میزان کاتچین افزایش یابد باعث می شود پوست جذابتر و شادابتر باشد و برای جلوگیری از سرطان نیز موثر است.       
ترکیب چای سبزو لیمو به سرما خوردگی نیز کمک می کند. 
نوشیدن چای سبز و لیمو به خصوص در زمستان باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود تا با انواع سرماخوردگی و بیماری ها مبارزه کند. 
افزودن لیمو به چای سبز باعث کنترل اشتهای فرد می شود و به کاهش وزن کمک می کند. افرادی که دردراز مدت چای سبزبا لیمو بنوشند وزنشان به طور قابل توجهی کاهش خواهد یافت و اگر تحت نظر پزشک باشند داروهای تجویز شده برای رژیم لاغری اثر بهتری خواهد داشت. 

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه1

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *