مواد شیمیایی موجود در جو دو سر (یولاف)

مطلب را به اشتراک بگذارید

مواد شیمیایی موجود در جو دو سر (یولاف)

طی چندسال بعد، مواد عامل و مغذی موجود در جو دو سر به طور وسیعی مورد بررسی محققان و کارشناسان قرار گرفت. ترکیبات شیمیایی عمده و فعال موجود در یولاف زیاد است و از جمله ویتامین B کمپلکس، ویتامین های D و E و مواد معدنی سلیسیوم، پتاسیم و زینک می باشد (توجه شود که جو دو سر غنی ترین منبع گیاهی زینک است) و به علاوه دارای قندهای پلی‌ساکارید نظیر بتاگلوکان و همچنین انواع پروتئین نظیر پپتیدها و اسیدهای آمینه و انواع چربی های اشباع نشده و مواد مغذی دیگری نظیر فلاوونوئیدها، پلی فنول ها،  وانیلوگلی‌کوزید و سرانجام تری‌گونللین می باشد و به تعبیری دیگر آن چه خوبان همه دارند، یولاف تنها دارد.

از همه مهمتر این است که یولاف دارای مقدار زیادی فیبر می باشد که اثر آن در کاهش کلسترول تأیید شده است، و به علاوه فیبر از فاکتورهایی است که در پیش‌گیری ناراحتی های دستگاه گوارش نیز بسیار کمک می کند.

جو دو سر پرک صبحانه فوری ۲۰۰ گرمی

بررسی های وسیع در مورد ترکیبات شیمیایی موجود در یولاف منجر به جدا کردن ۲۴ نوع ترکیبات مختلف فنولی شده است که همه آن ها در مقابله با اکسید کننده ها قادرند که عکس العمل رادیکال های آزاد مخرّب اکسیدکننده در بدن را سرکوب نمایند و در نتیجه با فرآیند پیری مبارزه نمایند. 

تنطورهای هومئوپاتی یولاف برای درمان بی خوابی،  افسردگی  و فشارهای روانی و اعصاب مؤثر است و در بازار دارویی جهان عرضه می شود.
به علاوه از یولاف به علت خواص کاهش حساسیتی  که دارد اغلب، برای درمان ناراحتی های پوستی، به خصوص در موارد خارش های پوستی ناشی از اگزما، آبله مرغان، جوش های آکنه و آفتاب سوختگی استفاده می شود.
خواص متعدد و متنوع یولاف در درمان ناراحتی های مختلف انگیزه ای برای تشویق دانشمندان در سراسر جهان شده و تحقیقات گسترده ای برای تجزیه گیاه و پی بردن به تمام ترکیبات مختلف موجود در گیاه به عمل آمده است. مثلاً وجود ماده آونین در یولاف که یک ماده مقوی و نیروبخش است برای تحریک سیستم اعصاب مرکزی مفید است، و به علت وجود این ماده، اگر یولاف مخلوط با علوفه به اسب داده شود موجب تهییج و تحریک شدید اسب می شود.
 بررسی های کلینیکی، یافته های غیرقابل انتظاری را در مورد یولاف آشکار ساخته است. خاصیت آنتی بیوتیک، کاهش هوس شدید به نیکوتین در مورد معتادان به دخانیات، درمان اختلالات سیستم جنسی و… همه از خواص یولاف است. خاصیت درمان اختلالات سیستم جنسی آن اخیراً در دنیا طوفانی از هیجان را برای دانشمندان برانگیخته است.

عضو اینستاگرام ما شوید (oab_food) و اخبار تحقیقات پزشکی روز جهان را دریافت کنید.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *