فشار زیاد بر روی سیستم ایمنی بدن

مطلب را به اشتراک بگذارید

چرا بعضی از افراد آلرژی داشته و بعضی دیگر ندارند؟ آلرژی از لحاظ فیزیولوژیکی بسیار پیچیده می باشد. فرق بین فردی با آلرژی و شخصی بدون آلرژی تنها در تحمل فشار زیاد بر روی سیستم ایمنی بدن می باشد. این مسئله مخصوصاً در مورد آلرژیهای فصلی صدق می کند. سیستم ایمنی بدن انسان مانند یک لیوان خالی است و تنها میزان معینی آب در آن جا می گیرد اگر این لیوان کاملاً پر باشد حتی چند قطره آب می تواند باعث سر ریز شدن آن شود.
اگر سیستم ایمنی بدن شخصی تحت فشارهای سختی همچون تغذیه نامناسب، فشار کاری، استرس روزانه، کمبود خواب، فعالیت بیش از اندازه یا کم تحرکی به همراه دیگر مشکلاتی مثل آلودگی ها و سموم محیطی و مشکلات سلامتی قرار گیرد، حتی یک آلرژی فصلی کوچک مثل گرده افشانی نیز می تواند سیستم بدن را لبریز کرده و فرد را از پای در آورد. بهترین راه برای جلوگیری از آلرژی، کم کردن از فشار کلی وارده به سیستم ایمنی بدن می باشد.
به همین دلیل است که رژیم غذایی ویژه گروه خون در برابر آلرژی ها بسیار موثر می باشد زیرا باعث سم زدایی و کم کردن فشارهای محیطی بر روی بدن می شود.
نقش رژیم غذایی بسیار مهمتر از حل مشکل به وجود آمده از آلرژیهای غذایی است.
بیش از نصف فعالیت سیستم ایمنی بدن درون سیستم گوارشی انجام می شود، پس در صورت تغذیه مناسب بر اساس گروه خون، سیستم ایمنی تقویت شده و از فشار کلی بر روی بدن کاسته می شود.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *