خواص وانیل ارگانیک

مطلب را به اشتراک بگذارید

از وانیل به طور گسترده در تجارت، پخت و پز، تولید عطر و آروماتراپی استفاده می شود. اما بسیاری از مردم از مجموعه فوایدی که این روغن برای بدن می تواند داشته باشد را درک نمی کنند . عصاره خالص وانیل باعث از بین رفتن التهاب ،افسردگی،تسکین اعصاب است و از عصاره وانیل برای ترویج پوست ، بهداشت مو، تسکین دردهای عضلانی و گرفتگی عضلات و توازن هورمون ها به طور طبیعی می توان بهره برد.

این عصاره را هزاران سال است که مردان و زنانی که از کاهش میل جنسی، اضطراب و فشار خون بالا رنج می برند استفاده می کنند.

اندونزی و ماداگاسکار بزرگترین تولید کننده وانیل هستند. وانیل مانند یک درخت مو رشد می کند در حالی که به صورت بومی فقط در مکزیک رشد می کند ولی هم اکنون در سرتاسر جهان از آن یافت می شود.گل وانیل که مثل گل ارکیده است یک روز طول می کشد تا غلاف وانیل مانند یک کپسول از آن سر باز کند .غلاف را جدا و خشک می کنند و هم از غلاف هم از دانه های وانیل برای پخت و پز استفاده می کنند.

دانه های وانیل شامل ۲۰۰ ترکیبات مختلف است که با غلظت های مختلف بسته به منطقه ای که دانه در آن رشد و برداشت می شود متفاوت است. برخی از این ترکیبات مثل وانیلین ،گایاکول و عطر رازیانه برای رایحه مخصوص وانیل ضروری هستند.

خواص آنتی اکسیدانی روغن وانیل با خنثی سازی رادیکال های آزاد باعث محافظت از بدن دربرابر ساییدگی و پارگی ها می شود. آنتی اکسیدان ها موادی هستند که کمک به جلوگیری از انواع خاصی از آسیب سلولی، به ویژه ناشی از اکسیداسیون می باشد. اکسیداسیون یکی از بزرگترین علل بسیاری از مشکلات سلامتی ما و بیماری ها است. آنها با تشکیل رادیکالهای آزاد، که بسیار خطرناک است به بافت های بدن حمله می کنند و به سرطان و پیری زودرس منجر می شود.

غذاهای غنی از آنتی اکسیدان ها و گیاهان توسط نمره ORAC (اکسیژن ظرفیت جذب رادیکال)، که تست قدرت از یک ماده برای جذب و از بین بردن رادیکال های آزاد ارزیابی شده است. یک مطالعه در مجله کشاورزی و شیمی مواد غذایی منتشر شده اشاره کرد که، عصاره وانیل خالص که با لوبیا وانیل درمان و ۶۰ درصد الکل اتیل، آبی ساخته می شود که سطح بالایی از فعالیتهای آنتی اکسیدانی است.

افزایش میل جنسی

عصاره وانیل باعث تحریک و ترشح هورمون های خاصی مثل تستوسترون و استروژن می شود، که کمک می کند تا افرادی که از اختلال در نعوظ، ناتوانی جنسی و از دست دادن میل جنسی رنج می برند درمان خود را پیدا کنند . اختلال در نعوظ، ، توسط سطح پایین تستوسترون، داروها، رژیم غذایی نامناسب، خستگی، استرس، افسردگی یا دیگر بیماری ها ایجاد می شود. خبر خوب این است که حدود ۷۰ درصد از این موارد با داروهای خانگی و روش درمان طبیعی برای ناتوانی جنسی دوباره بازسازی می شوند . خوشبختانه، روغن وانیل به منظور بهبود سطح هورمون، خلق و خو و چشم انداز در زندگی مورد تایید قرار گرفته است.

تسکین علائم سندرم قبل از قاعدگی

از آنجا که عصاره وانیل فعال در سطح استروژن است، دردهای دوران قاعدگی را تسکین می دهد علائم PMS. 75 درصد از زنان دارای دردهای قاعدگی ،تجربه، و تعادل هورمونی عامل اصلی که این علایم را تعیین می کند. علائم PMS معمول شامل خستگی، نفخ، مسائل مربوط به پوست، تغییرات عاطفی، حساسیت به لمس پستان و گرفتگی عضلات است.
عصاره وانیل ارگانیک به عنوان یک درمان طبیعی برای PMS است و باعث درمان گرفتگی عضلات به سطح تعادل رسیدن هورمون ها مدیریت استرس و آرامش ذهن می شود. عصاره وانیل مانند یک آرام بخش عمل می کند، به طوری که بدن شما در حالت حساسیت در حالی که تجربه علائم PMS را دارد در عوض، بسیار آرام عمل کرده و اثرات علائم به حداقل می رسد.
مانع از رشد سلول های سرطانی

اسانس وانیلی دارای خواص ضد سرطانی است. عصاره وانیل مانع از رشد سلول های سرطانی است.وانیل درمان بالقوه سرطان طبیعی می توان دانست. این روغن قدرتمند با محدودیت هایی رشد سلول های سرطانی، عمدتا به عنوان یک آنتی اکسیدان است که مانع از اکسیداسیون سلول عمل می کند. آنتی اکسیدان ها رادیکال های آزاد بدن را از بین می برند و بیماری های مزمن استرس زا اکسیداتیو را معکوس می کنند.
به گفته موسسه ملی سرطان، در غلظت های بالا، رادیکال های آزاد می توانند به همه اجزای اصلی سلول، از جمله DNA، پروتئین ها و غشای سلولی صدمه بزنند. میزان آسیب به سلولهای ناشی از رادیکال های آزاد، به خصوص آسیب به DNA، ممکن است نقشی در توسعه سرطان و بیماریهای دیگر بازی کند. آنتی اکسیدان ها به عنوان “رفتگران رادیکال های آزاد” که با، خنثی و مبارزه با رادیکال های آزاد ارتباط برقرار می کنند شناخته شده اند.
مبارزه علیه عفونت ها

بعضی از اجزای موجود در روغن وانیل، مانند اوژنول و وانیلین، قادر به مبارزه با عفونت ها هستند. مطالعه ۲۰۱۴ در بازل، سوئیس، بررسی اثربخشی عصاره وانیل به عنوان یک عامل ضد باکتری که بر روی سطح سلول های باکتریایی استفاده می شود منتشر شد. این مطالعه نشان داد توسط عصاره وانیل سلول های استافیلوکوکوس اورئوس و توسعه بیوفیلم بالغ پس از ۴۸ ساعت مهار می شود. سلول باکتری استافیلوکوکوس اورئوس اغلب در دستگاه تنفسی انسان و بر روی پوست یافت می شوند.

دارویی علیه افسردگی

از قرن ۱۷ وانیل معمولا به عنوان یک درمان خانگی برای مبارزه با اضطراب و افسردگی قرار گرفته است.عصاره وانیلی دارای اثر آرام بخش بر روی مغز است، که به خشم، بی خوابی، استرس و اضطراب کمک می کند.
یک مطالعه که در مجله هند فارماکولوژی منتشر شده نشان می دهد که وانیلین، یکی از اجزای اصلی عصاره وانیل، فعالیت ضد افسردگی نشان می دهد، که با با فلوکستین (یک دارویی که برای رفتار افسردگی و اختلال وسواسی جبری) است برابری می کند.

کاهش التهاب
از آنجا که وانیل آنتی اکسیدان بالایی است، آسیب ناشی از التهاب را کاهش می دهد. وانیلین، جزء با ارزش ترین آنتی اکسیدان ها است که قدرت کاهش کلسترول و تری گلیسیرید به طور طبیعی را دارست و باعث کاهش سطح و نشانه های آرتریت روماتوئید می شود. آرتریت روماتوئید یک اختلال خود ایمنی است که باعث از بین رفتن گلبول های سفید بدن می شود. التهاب ممکن است به آلرژی های غذایی عفونت های های باکتری یای، استرس و یا اسید اضافی در بدن مرتبط باشد. وانیل آرتروز طبیعی را نیز تسکین می بخشد.
کاهش فشار خون

اثرات آرام بخشی وانیل باعث شل شدن بدن و ذهن می شود و در نتیجه باعث کاهش فشار خون می شود. فشار خون بالا بر اثرفشار بر روی شریان ها و رگ های خونی بیش از حد بالا به وجود می آید و دیواره شریان ها دچار اختلال می شود،و باعث استرس اضافی در قلب می شود. فشار خون بالا می تواند شما را در معرض خطر سکته، حمله قلبی و دیابت قرار دهد. .
دلیل اصلی تفاوت فشار خون بالا استرس است. بوسیله شل کردن عضلات و ذهن، روغن وانیل قادر به کاهش فشار خون است. عصاره وانیلی نیز کمک می کند تا خواب عمیق تر و راحت تری داشته باشید که یکی دیگر از راه آسان برای کاهش سطح فشار خون است. عصاره وانیل به عنوان یک درمان طبیعی برای فشار خون بالا است و در برابر فشار خون بالا مانند یک آنتی اکسیدان عمل می کند، و آن را کاهش می دهد .

چگونه روغن وانیل را انتخاب و درست کنیم ؟

این مهم است که توجه داشته باشید که بسیاری از روغن های وانیل ارزان در دسترس تجاری حاوی یک تن از مواد مصنوعی و یا به شدت پردازش شده اند. پیدا کردن ۱۰۰ درصد روغن وانیل خالص بسیار بعید است و اگر یافت شود خیلی گران است. برای خرید یک وانیل سالم باید محتوای وانیلین آن نسبت به بوی آن بیشتر باشد. برای مثال، عصاره وانیل CO2 که معمولا در آروماتراپی استفاده می شود، نگاه کنید. کل عصاره وانیل CO2 شامل ۲۶ درصد وانیلین، در حالی که عصاره وانیل که برای پخت و پز استفاده می شود تنها حاوی ۲ درصد است. بسیاری از شرکت ها سعی در فروش محصولات وانیلین سطح پایین به عنوان ” روغن های ضروری،” هستند بنابراین در هنگام خواندن برچسب دقت کنید.
برای ایجاد روغن وانیل ،غلاف وانیل را از فروشگاه مواد غذایی خریده سپس آنرا به قطعات ریز در آورده و دانه ها را دور بریزید. و باقیمانده را به طور مستقیم به یک روغن حامل (مثل روغن جوجوبا ) اضافه کنید و اجازه دهید مخلوط به مدت یک هفته استراحت کند. با گذشت زمان رایحه قوی تری پیدا خواهد کرد. شما می توانید مخلوط را در ظرف مهر و موم شده نگه دارید.
چگونه از روغن وانیل استفاده کنیم؟

۱۰ قطره از روغن وانیل را به گردن ،پا، سینه شکم خود بزنید. این روغن دردهای عضلانی گرفتگی pms و اضطراب را تسکین می دهد.

به منظور بهبود الگوهای خواب، تنفس ۳-۵ قطره از روغن وانیل قبل از خواب می تواند موثر باشد و یا ۵ الی ۱۰ قطره روغن وانیل را با اضافه کردن در آب گرم در حمام به آرامش قبل خواب برسید.

با استفاده از روغن وانیل به عنوان عطر DIY، اضافه کردن ۱۰-۲۰ قطره یک بطری اسپری و ترکیب آن با روغن قسمت مساوی حامل (مانند جوجوبا یا روغن بادام) و آب است. شما می توانید این مخلوط روغن وانیل را بر روی ورق های خود ، مبلمان، بدن و مو اسپری کنید.

با استفاده از روغن وانیل برای سلامت پوست، اضافه کردن ۲-۳ قطره برای شستن صورت روزانه خود و یا به صورت لوسیون می تواند موثر باشد. برای تسکین سوختگی و زخم، مالش ۲-۳ قطره از روغن وانیل خالص به منطقه مورد نیاز است.
برای منافع داخلی، اضافه کردن ۵ قطره از روغن وانیل خالص و یا تزریق روغن وانیل به چای یا قهوه روزانه خود توصیه می شود.
برای کاهش التهاب در بدن، استفاده از یک روغن وانیل با کیفیت بالا و یا عصاره وانیل تجویز می شود. برای بالا بردن خواص درمانی نوشیدنی ها و دسر های خود به آنها روغن وانیل ارگانیک اضافه کنید.
وانیل امن است اما عوارض جانبی بالقوه درمصرف زیاد آن وجود دارد.برخی از عوارض جانبی استفاده از روغن وانیل التهاب یا تورم است.برای شروع بهتر خواهد بود تا از روغن وانیل به مقدار کمی استفاده کنید.

به یاد داشته باشید که روغن وانیل خالص یک محصول گران است. محصول عصاره وانیل خالص و برای سلامت شما مفید است.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه1

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *