جو دو سر (یولاف) به عنوان گیاه قلبی

مطلب را به اشتراک بگذارید

جو دو سر (یولاف) به عنوان گیاه قلبی

شاید اغلب تحقیقات مربوط به خواص یولاف در درمان بیماری ها را توسط دکتر جیمز اندرسن  و همکارانش در دانشکده پزشکی کنتاکی انجام داده باشند. آزمایش های علمی دکتر اندرسن نشان می دهد که خوردن در حدود ۵۰ گرم خشک یولاف (در حدود نصف لیوان متوسط) که پس از پخته شدن، یک کاسه می شود در روز، به سرعت جزء مضر کلسترول خون یعنی LDL را به طور متوسط ۲۰ درصد کاهش می دهد و در مقابل جزء مفید کلسترول یعنی HDL را در مدت مناسبی در حدود ۱۵ درصد افزایش می دهد.

نیروی درمانی آرد یولاف در حدود دو سوم نیروی درمانی سبوس خالص خشک یولاف است. بنابراین برای کاهش کلسترول به جای نصف لیوان سبوس خشک یولاف می توان کمی بیشتر آرد یولاف را با غذا مخلوط نموده و خورد.

جو دو سر پرک صبحانه فوری ۲۰۰ گرمی

دکتر اندرسن، خودش معمولاً آرد یولاف را با سبوس خالص یولاف مخلوط کرده و می خورد. اگر در حدود یک لیوان متوسط سرخالی آرد سبوس نگرفته یولاف نیر خورده شود، همان اثر را در کاهش کلسترول خواهد داشت.

جو دوسر را از کجا تهیه کنیم؟

جو دو سر را می توانید از سایت oabshop.ir خریداری کنید.

دکتر اندرسن آزمایشی بر روی افراد با کلسترول بالا انجام داده و پس از ۵ هفته مصرف مرتب روزانه یولاف، کلسترول خون این افراد از ۲۸۵ به ۱۸۵ رسیده است. روش او این بوده که معمولاً هر روز یک کاسه بزرگ مخلوط آرد یولاف و سبوس خالص یولاف را با شیر و کشمش مخلوط نموده و با ناهار میل نموده اند. جو دو سر یا یولاف علاوه بر این که کلسترول خون را کاهش می دهد، فشار خون بالا را نیز پایین می آورد و در حفظ تعادل قند خون و انسولین خون نیز اثر مفید دارد و از این رو نام این غله را غله دیابتی ها نام نهاده اند. و از آنجایی که فاقد گلوتن است لذا برای تمامی افراد با هر چهار گروه خون جهت درمان چاقی موثر است و به این غله غله رژیمی می گویند.

عضو اینستاگرام ما شوید (oab_food) و اخبار تحقیقات پزشکی روز جهان را دریافت کنید.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *