زردچوبه ارگانیک ۲۰۰ گرمی

پودر-زردچوبه-ارگانیک-1

مطلب را به اشتراک بگذارید

درباره زردچوبه ارگانیک در این مطلب توضیح می دهیم.

با ما همراه باشید.

زردچوبه ارگانیک OAB

 

زردچوبه ارگانیک (Organic Turmeric) ادویه ای به رنگ زرد، از ساقه های زیر زمینی گیاه Curcuma longa است. این گیاه از خانواده زنجبیل است و در مناطق گرمسیری می روید.

زردچوبه OAB بر خلاف برخی زردچوبه های بازار ۱۰۰ % خالص بوده و دارای کورکومین بسیار بالایی است. میزان مصرف آن در هر وعده تنها نصف زردچوبه های موجود در بازار است. زیرا برخی افراد سودجو زردچوبه را با آرد ترکیب و عرضه می کنند. از این رو زردچوبه OAB دارای رنگ زرد متمایل به نارنجی بوده و دارای طعم بسیار قوی است.

پودر-زردچوبه-ارگانیک-OAB-1

خواص زردچوبه ارگانیک:

زردچوبه سال ها به دلیل داشتن مزایای سلامتی، به عنوان طعم دهنده در آشپزی و همچنین به عنوان دارو و درمان در طب چینی و هندی، برای درمان اختلالات پوستی، مشکلات تنفسی، تسکین درد مفاصل و اختلالالت گوارشی مورد استفاده قرار گرفته است.

بیشترین خواص سلامتی زردچوبه به دلیل وجود کورکومین است. کورکومین ترکیب فعال بیولوژیکی در زردچوبه است.

اخیراً از زردچوبه برای پیشگیری از بسیاری از بیماری ها از جمله آرتریت، اختلالات گوارشی، افسردگی و آلرژی ها مورد استفاده قرار می گیرد.

برخی از تحقیقات نشان می دهند که زردچوبه خاصیت ضد التهابی، ضد سرطانی، ضد دیابت، ضد اسهال، ضد میکروب، ضد ویروس و آنتی اکسیدانی دارد. زردچوبه در آشپزی هندی بسیار رایج است مخصوصاً که در ادویه کاری ترکیب می کنند. زردی ادویه کاری به دلیل وجود زردچوبه است.

زردچوبه ارگانیک OAB حاوی کلسیم، منیزیم، آهن، پتاسیم، فسفر و ویتامین C است.

ترکیب زردچوبه در غذاهایی که چربی دارند یا روغن به آنها اضافه شده است، باعث جذب بیشتر کورکومین توسط دستگاه گوارش می شود.

زردچوبه را می توانید در سوپ، آبگوشت، سبزیجات کبابی، خورشت ها، چای و شیر بریزید و میل نمایید.

از دیگر خواص زردچوبه ارگانیک، تسکین درد های عضلانی بعد از ورزش، سلامت کلیه ها، اضطراب، سندرم متابولیک ( مجموعه ای از عوامل خطرناک از جمله چاقی، فشار خون بالا و غیره..) و هایپر لیپیدمی است.

 

همانند دیگر مواد غذایی گیاهی رنگی، زردچوبه می تواند با خنثی کردن رادیکال های آزاد و محافظت از سلول ها در برابر آسیب ها، از بدن محافظت کند. مطالعات نشان می دهند از ساخت پلاکت هایی که موجب مسدود شدن شریان ها و منجر به حملات قلبی و سکته می شوند، نیز جلوگیری می کند.

آلزایمر از جمله بیماری های رایجی است که در نتیجه التهاب و فرایند اکسیداتیو در بدن ایجاد می شود و کورکومین نقش بسزایی در پیشگیری از این بیماری دارد.

در حالی که کورکومین بر پیشگیری از بیماری های قلبی، سرطان و آلزایمر تأثیر دارد پس بر طول عمر تأثیر دارد و ضد پیری است.

زردچوبه ارگانیک OAB را می توانید از مغازه ها یا بصورت آنلاین خریداری کنید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *