چه زمانی برای ورزش مناسب است؟

چه زمانی برای ورزش مناسب است؟

مطلب را به اشتراک بگذارید

چه زمانی برای ورزش مناسب است؟ می توان گفت که بیشتر افراد معتقداند صبح زمان بسیار مناسبی برای ورزش است در حالی که شاید افرادی باشند که زمان دیگری را مناسب بدانند.

اما این امر بر میزان تاثیر گذاری ورزش اثری ندارد! هیچ گونه مدرکی نیست که نشان دهد سوخت کالری ها در زمان معینی از روز بالاتر است. ولی زمان ورزش می تواند بر حسی که شما بعد از ورزش خواهید داشت تاثیر داشته باشد.
به یاد داشته باشید زمانی را که برای ورزش کردن تعیین می کنید را باید هر روز رعایت کنید. تا جایی که ورزش به عنوان یک عادت روزانه تبدیل شود. 
تحقیقات نشان داده است افرادی که بیدار شدن از خواب هنگام صبح برایشان مشکل است، بهتر است تا زمان ورزش کردن خود را صبح تعیین کنند. ۶ هفته به خود زمان دهید تا با ریتم جدید روزانه خود آشنا شوید. بدین ترتیب احتمال حذف شدن ورزش در طول روز به دلیل کارهای دیگر اتفاق نمی اُفتد. صبح به دلیل این که دمای بدن پایین است زمان بیشتری برای گرم کردن بدن لازم دارید. 

متاسفانه خاموش کردن ممتد کوک ساعت صبح هنگام به عنوان ورزش محسوب نمی شود..!

هنگامی که دچار بی خوابی می شوید فکر این که صبح از خواب بیدار شوید و ورزش کنید ایده خوبی به نظر نخواهد رسید. پس بهتر است برای خواب خود یک برنامه منظم داشته باشید. هنگامی که بدن می خواهد به خواب فرو برود دمای بدن و ضربان قلب باید آهسته باشد.

این امر باعث می شود تا عادت خواب در ساعتی معیین شکل گیرد. ورزش کردن یا غذا خوردن دیر وقت خواست بدن برای خوابیدن را از بین می برد. برای افرادی ممکن است بعد از ساعت کاری زمان مناسبی برای ورزش باشد و برای افرادی دیگر زمان نهار مناسب باشد چه بسا اگر چند نفر از همکاران با هم ورزش کنند ولی به خاطر داشته باشید ۱:۳۰ ساعت قبل از ورزش غذا خورده باشید و اگر زمان شما کم است بهتر است تا غذای خود را بعد از ورزش میل کنید. 

زمان مناسب خود را برای ورزش کردن پیدا کنید.

پیشنهاد داده می شود تا در زمان های مختلفی از روز ورزش کنید تا خود متوجه شوید در کدام ساعت حس بهتری دارید. همچنین نوع ورزش خود را نیز پیدا کنید. ببینید در کدام نوع حس بهتری به شما دست می دهد. مهمترین نکته انجام دادن روزانه تمرینات ورزشی و در ساعت مشخصی است.
اگر به درستی این روش را دنبال کنید روزی می آید که ورزش کردن جزئی از زندگی روزمره شما خواهد شد و در این زمان شما نیازمند تغییر دادن تمرینات ورزشی یا ساعت ورزش خود خواهید بود. بدین ترتیب ورزش کردن کسل کننده نخواهد شد.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه1

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *