زیبایی با مصرف نمک دریا

زیبایی با مصرف نمک دریا OAB

مطلب را به اشتراک بگذارید

با رعایت و استفاده از روش های زیر، زیبایی خود را با مصرف نمک دریا بیافزایید.

با ما همراه باشید.

زیبایی خود را با مصرف نمک دریا بیافزایید

نمک دریا از تبخیر آب دریا بدست می آید. پردازش نمک دریا طبیعی است و مواد معدنی خود را حفظ می کند. در مقایسه با نمک معمولی که پردازش آن بسیار سنگین است و در حین پردازش بسیاری از مواد معدنی خود را از دست می دهد و به آن مواد شیمیایی اضافه می شود، اما تهیۀ نمک دریا براحتی و بدون اضافه کردن مواد شیمیایی تولید می شود. با مصرف نمک دریا زیبایی را تجربه کنید!

اسکراب بدن

اگر به دنبال یک درمان طبیعی برای پوست و جوان سازی آن هستید می توانید از نمک دریا استفاده کنید. پوست خشک خود را با نمک دریا و روغن زیتون تسکین دهید. نمک برای لایه برداری پوست مفید است و با افزایش گردش خون به از بین بردن سلول های مرده سطح پوست کمک می کند. روغن زیتون نیز برای مرطوب کردن پوست خشک بسیار عالی است. این نوع اسکراب خواص ضد باکتریایی دارد و برای از بین بردن نواحی خشک پوست از جمله آرنج و زانو بسیار مفید است.

برای درست کردن اسکراب:

  • ۵ قاشق چایخوری نمک دریا را با ۱ قاشق روغن زیتون مخلوط کنید و به پوست بمالید.

  • کمتر از ۱۰ دقیقه منتظر بمانید سپس تمیز کنید.

یکی از روش های مصرف و استفاده از نمک دریا رفع سریع آکنه است:

نمک دریا، حاوی مواد معدنی طبیعی از جمله پتاسیم، گوگرد، کلسیم و منیزیم است. پتاسیم برای متابولیسم سلولی پوست مناسب است و گوگرد به حمل اکسیژن کمک می کند. کلسیم برای تمیز کردن منافذ پوست مفید است و منیزیم برای از بین بردن مواد سمی و سایر ناخالصی های پوست مفید است.

برای از بین بردن آکنه از مخلوط نمک دریا با سرکه سیب استفاده کنید. نمک دریایی منافذ بسته و عمیق پوست را پاکسازی می کند. به طور کلی سرکه سیب التهاب را کاهش می دهد. از این رو این دو ماده یک درمانگر طبیعی برای از بین بردن آکنه هستند.

  • ۱ قاشق چایخوری نمک دریا را با ۱ قاشق چایخوری سرکه سیب و ۲ فنجان آب مخلوط کنید.

  • مخلوط را درون بطری اسپری بریزید و روی نواحی که آکنه دارد اسپری کنید، مراقب باشید تا به چشمانتان آسیب نزنید.

  • در انتها، خوب بشویید و خشک کنید.

زیبایی-با-مصرف-نمک-دریا-OAB

سفید کردن دندان ها:

نمک دریا دارای فلوراید است و  برای داشتن دندان های سفید و لثه سالم مفید است.

درمان شوره سر با مصرف نمک دریا:

اگر از شوره سر خود ناراحت هستید می توانید از نمک دریا استفاده کنید. هنگامی که پوست سر را با نمک دریا ماساژ می دهید، گردش خون را تحریک می کنید و این کار باعث می شود تا شوره سر را کاهش دهید.

  • موهای خود را به خوبی شانه کنید، سپس نصف قاشق چایخوری نمک دریا را با نوک انگشتانتان، به آرامی روی پوست ماساژ دهید.

روشن کننده ناخن:

برای درمان ناخن های زرد خود می توانید از ترکیب نمک دریا، جوش شیرین و لیمو استفاده کنید. نمک دریا باعث نرم شدن و تقویت ناخن ها می شود. جوش شیرین و لیمو نیز برای سفید شدن ناخن ها مؤثر است. برای درست کردن این مخلوط، ۱ قاشق چایخوری نمک دریا، آب لیمو وجوش شیرین اضافه کنید و ناخن هایتان را درون آن قرار دهید.

جوان سازی پوست:

استفاده منظم از حمام نمک دریا با آب، باعث جوان سازی پوست می شود. حمام نمک دریا باعث کاهش چین و چروک پوست می شود. در نهایت باعث شادابی و جوانی پوست می شود.

لایه بردار پوست:

مخلوط یک قاشق چای خوری نمک دریا و یک قاشق چای خوری روغن زیتون ماسکی بسیار مناسب برای پوست است. این ماسک، پوست را لایه برداری می کند و سلول های مرده پوست و دیگر اضافات پوست را از بین می برد.

تونر مناسب پوست:

نمک دریا برای کاهش چربی اضافی پوست بسیار مناسب است. برای آماده کردن این مخلوط، یک بطری آب ولرم را با یک قاشق چایخوری نمک دریا ترکیب کنید و داخل بطری اسپری بریزید و بر روی صورت خود اسپری کنید فقط مواظب چشمانتان باشید و موقع اسپری کردن چشمانتان را ببندید.

رابطه نمک دریا و پوست:

واقعیت این است که میزان نمک تصفیه موجود در غذاهای فرآوری، بسیار بالا است و سلامت بدن را تحت تأثیر قرار می دهد. مسئله اصلی این غذاهای فرآوری، میزان سدیم، مواد شیمیایی و نگهدارنده های است، که به آن اضافه می کنند. این بدان معنا است که نمک تصفیه، بیش از ۶۰ مواد معدنی ضروری تکمیل نشده دارد و مواد نگهدارنده از جمله هیدروکسید آلومینیوم که به بیماری آلزایمر ربط دارد را نیز دارا است.

با توجه به توصیه های انجمن قلب آمریکا میزان مصرف سدیم روزانه برای بزرگسالان ۱۵۰۰ میلی گرم است. در حال حاضر مصرف سدیم بیش از حد است و تأثیر منفی بر زیبایی پوست دارد. شما می توانید با مصرف نمک دریا کم سدیم  سلامت پوست خود را بهبود بخشید. نمک دریا سرشار از مواد معدنی است که بدن شما را تقویت می کند. یکی از ویژگی های نمک دریا کم سدیم، قلیایی بودن آن در طیف اسید/قلیایی است. به همین دلیل ما به شدت معتقدیم که مصرف نمک دریا در پخت و پز بسیار ضروری است و به تنظیم بیوشیمیایی بدن بسیار کمک می کند. داشتن تعادل در مصرف مواد غذایی یکی از مهمترین اسرار برای سلامتی، طول عمر و زیبایی است.

خاصیت نمک دریا کم سدیم بر پوست:

  • نمک دریا کم سدیم، به جذب بهتر مواد غذایی در دستگاه گوارش کمک می کند.

  • نمک دریا کم سدیم، به حفظ و ترویج سلول های سالم کمک می کند و این خاصیت در داشتن پوستی سالم بسیار حائز اهمیت است.

  • مصرف نمک دریا کم سدیم، به تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر عفونت های پوستی کمک می کند.

  • نمک دریا کم سدیم، احتباس مایعات بدن را کم می کند و این خاصیت برای داشتن پوستی درخشان مهم است.

  • نمک دریا کم سدیم، به تسکین بیماری های پوستی و آلرژی می پردازد.

  • مصرف نمک دریا کم سدیم، به کاهش سموم بدن و پاکسازی پوست بسیار کمک می کند.

زیبایی با نمک دریا: 

اصل زمینه اکولوژی تعادل بدن نشان می دهد که مواد غذایی دارای هر دو انرژی وسیع و انقباضی را در خود دارند. به همین دلیل برای داشتن سلامتی کامل به مواد معدنی نیاز دارید. تمامی مزایای نمک دریا کم سدیم برای سلامت پوست ضروری هستند. با تغذیه مواد مغذی موجود در نمک دریا کم سدیم، پوست خود را از اختلالات پوستی حفظ می کنید. آیا می دانید داشتن پوستی سالم و با طراوت به میزان مصرف آب نوشیدنی بستگی دارد. مصرف نمک دریا کم سدیم از احتباس مایعات ناخوشایند در بدن جلوگیری می کند و در داشتن پوستی سالم و جوان کمک می کند.

میزان مصرف نمک دریا کم سدیم در افراد مختلف متفاوت است. به عنوان مثال همگی روزانه به ۱ تا ۲ قاشق چایخوری نمک دریا کم سدیم در رژیم غذایی خود نیاز دارند. برخی از مردم به میزان سدیم حساس هستند و نیاز کمتری به آن دارند، درحالی که دیگران به میزان بیشتری نمک نیاز دارند. علاوه بر این، گلبول های قرمز خون در مردان بیشتر از زنان است به همین دلیل نیاز به نمک بیشتری دارند. کودکان زیر سن دو سالگی نیاز خیلی کمتری به نمک دارند.

وقتی که انرژی بدن کم است به طور طبیعی به اضافه کردن نمک در مواد غذایی می پردازیم. دلیل انجام این کار این است که غده آدرنال و تیروئید برای تأمین انرژی بدن و سالم ماندن به مواد معدنی نیاز دارند. لازم به ذکر است که بدانید تمامی مواد معدنی مورد نیاز بدن با مصرف نمک معمولی تأمین نمی شود. مصرف بیش از حد نمک معمولی عوارض جبران ناپذیری در پی خواهد داشت. برای دریافت مزایای متعدد پوست سالم، مصرف نمک دریا را جایگزین نمک معمولی کنید.

افزایش حجم مو:

مقدار مساوی از نمک دریا را با شامپو نرم کننده مخلوط کنید و به مدت ۳ دقیقه روی ریشه مو بگذارید، این کار به حجیم کردن موها و حذف چربی اضافی مو کمک می کند. از این روش به طور مداوم استفاده نکنید چون باعث خشکی و ضعیف شدن موها می شود.

نرم شدن مو:

نمک دریا باعث نرمی و حجیم شدن موها می شود. مواد معدنی موجود در نمک دریا باعث رطوبت و محافظت موها می شود. خواص نمک دریا برای درمان موهای آسیب دیده مؤثر است.

توقف عرق پوست سر:

اگر پوست سر بسیار عرق می کند، می توان از اسپری آب و نمک دریا استفاده کنید، این روش به خشک شدن پوست کمک می کند. این روش به این خاطر مؤثر است چون نمک خاصیت جذب رطوبت را دارد.

درمان شوره سر:

اگر پوست سر دارای شوره است می توانید قبل از خیس شدن موها از نمک دریا استفاده کنید. با استفاده از نمک دریا روی پوست سر، نمک داخل منافذ پوست جذب می شود و به کاهش شوره سر کمک می کند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *