آب کردن چربی شکم و پهلو با کینوا

آب کردن چربی شکم و پهلو با کینوا OAB 2

مطلب را به اشتراک بگذارید

درباره آب کردن چربی شکم و پهلو با کینوا را در ابن مطلی توضیحاتی ارائه می کنیم.

با ما همراه باشید.

آب کردن چربی شکم و پهلو با کینوا و جو دوسر

حتی اشخاصی که اضافه وزن زیادی ندارند، می توانند پیش دیابتی باشند و این به علت داشتن چربی در قسمت های خاص بدن می باشد. دانشمندان ثابت کرده اند که چربی شکم ریسک ابتلا به دیابت را بسیار بالا می برد. و این در مورد اشخاصی که وزن متعادل داشته ولی چربی در قسمت شکم دارند نیز صدق می کند. این دسته از افراد را «چاق متابولیسمی» می نامند.

کینوا برای لاغری و آب کردن چربی شکم و پهلو:

کینوا کم کالری است، کالری هر ۱۰۰ گرم کینوا خام معادل ۳۸۰ می باشد و یک فنجان کینوا پخته فقط ۱۷۰ کالری دارد. دارای ارزش غذایی بالایی است و هر ۱۰۰ گرم کینوا حاوی ۱۴ گرم پروتئین، ۶ گرم فیبر، ۹ میلی گرم آهن، ۶۵ گرم کلسیم، ۲۰۰ میلی گرم منیزیم، ۵۶۳ میلی گرم پتاسیم و ۸.۵ میکرو گرم سلنیوم می باشد.

برنامه رژیم لاغری با کینوا از بهترین روشهای آب کردن چربی های شکم و پهلو است.

کربوهیدرات پیچیده کینوا باعث سیر ماندن طولانی مدت می شود و قند خون را کاهش می دهد، از این رو از بهترین مواد غذایی برای لاغری است. غذای غنی از فیبر در کاهش وزن نقش اساسی دارد. از این رو کینوا که حاوی فیبر فراوان است، در تنظیم فعالیت روده مؤثر است و از یبوست و تجمع چربی در بدن جلوگیری می کند.

فقدان منیزیم می تواند باعث افزایش انسولین و قند خون شود و قند اضافی به صورت چربی ذخیره می شود و عامل افزایش وزن است. منیزیم به عنوان مانع، جهت فعالیت ژن های چاقی عمل می کند. لذا کینوا حاوی منیزیم فراوان بوده و بهترین روش مبارزه با چاقی است.

بهترین روش برای کنترل و پیش گیری از دیابت و پیش دیابتی مصرف غلات با کربوهیدرات پیچیده مانند کینوا و جو دوسر است. مصرف این دسته از غلات سودمند بجای گندم و نان سفید حائز اهمیت است. زیرا کینوا و جو دوسر هر دو غله دیابتی ها هستند و از ابتلا به دیابت و تجمع چربی در ناحیه شکم و پهلو جلوگیری می کنند.

کینوا به دلیل نداشتن گلوتن غذایی است بسیار مناسب هم از جهت کاهش وزن و هم برای افراد با شرایط خاص که به گلوتن حساسیت دارند. کینوا دارای فیبر و پروتئین است و این امر باعث می شود تا مدت بیشتری احساس سیری کنید. فیبر موجود در کینوا باعث می شود تا بدن شما چربی و کلسترول کمتری جذب کند و این امر یکی از راه های کمک در لاغری است

همچنین مصرف حداقل یک لیتر آب در روز و مصرف سبزیجات تازه در کنار غلات سودمند نامبرده در بالا، کمک شایانی در کنترل گرسنگی و مبارزه با تجمع چربیها می کند.

صبحانه جو دوسر، وعده ای ایده آل برای سوخت رسانی به ماهیچه ها بوده و احساس سیری طولانی مدت به فرد می دهد.

آب-کردن-چربی-شکم-و-پهلو-با-کینوا-OAB

 

آب کردن چربی شکم و پهلو با این خواص کینوا:

کم کالری:

هر نوع مواد غذایی که کم کالری باشد و مواد مغذی بدن را تأمین کند برای کاهش وزن مناسب می باشد. کینوا مثتثنی از این مورد نیست.

احساس سیری طولانی مدت:

کینوا دارای فیبر و پروتئین است و این امر باعث می شود تا مدت بیشتری احساس سیری کنید. بیشتر افراد گیاه خوار هنگامی که می خواهند وزن خود را کاهش دهند بدنبال غذایی می گردند تا بتواند آنها را سیر نگه دارد و کینوا این مسئله را برای این دسته از افراد به راحتی حل کرده است. فیبر موجود در کینوا باعث می شود تا بدن شما چربی و کلسترول کمتری جذب کند و این امر یکی از راه های کمک به لاغری است.

پروتئین بالا:

کینوا پروتئین کامل است و ۹ آمینواسید ضروری را در خود دارد. در یک پیمانه (۱۸۵ گرم) از کینوایی که می پزیم، حدود ۸ گرم پروتئین وجود دارد. کسانی که از رژیم غذایی جهت کاهش وزن پیروی می کنند باید غذاهای غنی از پروتئین را در برنامه غذایی خود بگنجانند. زیرا این خاصیت احساس سیری و روند لاغری را فراهم می کند.

از بهترین خواص کینوا، غنی از کربوهیدرات های پیچیده است که جهت آب کردن چربی شکم و لاغری مفید است:

کینوا حاوی پروتئین بالایی است و اساساً جزو کربوهیدرات پیچیده می باشد. این کربوهیدرات به زمان بیشتری برای هضم نیاز دارد. کینوا قطعاً یک منبع عالی برای تأمین انرژی است. در یک پیمانه کینوایی که می پزیم (۱۸۵ گرم)، ۳۹ گرم از این نوع کربوهیدرات وجود دارد. این گونه کربوهیدرات در کینوا باعث سیر ماندن طولانی مدت می شود و قند خون را کاهش می دهد، از این رو کینوا از بهترین مواد غذایی برای لاغری است.

فیبر بالا:

غذای غنی از فیبر در کاهش وزن نقش اساسی دارد. در یک پیمانه کینوایی که می پزیم (۱۸۵ گرم)، ۵ گرم فیبر غذایی وجود دارد. مصرف فیبر به اندازه کافی و روزانه، در تنظیم فعالیت روده مؤثر است و از یبوست جلوگیری می کند.

 

خرید-کینوا-سفید-خارجی-OAB

جهت خرید و مشاهده کینوا سفید درجه یک OAB کلیک کنید.

منیزیم بالا:

منیزیم در نگاه اول ممکن است نقش کلیدی در برنامه غذایی کاهش وزن نداشته باشد اما نقش کلیدی در تغذیه ایفا می کند. به هضم بهتر، جذب و مصرف بهتر کربوهیدرات و پروتئین و چربی نقش مهمی ایفا می کند. همچنین به واکنش شیمیایی انسولین به در هم شکستن قند بدن و تولید انرژی کمک می کند.

فقدان منیزیم می تواند باعث افزایش انسولین و قند خون شود و قند اضافی به صورت چربی ذخیره می شود و عامل افزایش وزن است. در آخر منیزیم به عنوان مانع، جهت ژن های چاقی عمل می کند. در یک پیمانه کینوایی که می پزیم ( ۱۸۵ گرم)،  ۱۱۸ میلی گرم منیزیم وجود دارد.

از جمله خواص کینوا جهت مبارزه با چربی شکم و چاقی، این است که فاقد گلوتن است:

غذاهای حاوی گلوتن برای افرادی که به بیماری سلیاک مبتلا هستند و یا به گلوتن حساسیت دارند گزینه مناسبی نیست. از همه مهمتر برنامه کاهش وزن را مختل می کند. کینوا به دلیل نداشتن گلوتن غذایی است بسیار مناسب هم از جهت کاهش وزن و هم برای افراد با شرایط خاص که به گلوتن حساسیت دارند.

کینوا منبع غنی از لیزین و آهن است و برای بافت و ترمیم عضلات لازم است. بدنسازان گیاهخوار می توانند پروتئین و ویتامین مورد نیاز خود را از کینوا که شامل ویتامین های تیامین، فولات و B6 است، دریافت کنند.

بنابراین برای بدنسازان کینوا گزینه ای است عالی، زیرا تمام آمینواسیدهای ضروری را فراهم می کند. کربوهیدرات ها جهت تأمین سوخت و ساز بدن از اهمیت ویژه ای برخوردارند. در هر ۱۰۰ گرم کینوا ۲۰ گرم کربوهیدرات وجود دارد که ۳ درصد آن فیبر است. قابل ذکر است که بدانید کربوهیدرات کینوا به آرامی می سوزد و انرژی فراهم می کند. املاح معدنی کینوا مورد نیاز بدنسازان است و کینوا دارای کربوهیدرات ساده و سودمند است و به راحتی می توانید آن را در رژیم لاغری کم کربوهیدرات بگنجانید. بعد از تمرینات شدید پارگی عضلات را کاهش می دهد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *