مقایسه کینوا با برنج

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقایسه کینوا با برنج

کینوا دارای منبع غنی تری از چربی و پروتئین نسبت به برنج است که این امر باعث ایجاد منبعی از کربوهیدرات های مفید در کینوا می شود. همچنین میتوان به مدت زمان لازم برای پخته شدن اشاره کرد. کینوا به مدت زمان کمتری برای پخته شدن نیاز دارد. برنج معمولاً ۴۵ دقیقه طول می کشد تا پخته شود ولی کینوا در مدت ۲۰-۱۵ دقیقه پخته می شود. کینوا را می توانید به آسانی جایگزین برنج در وعده های غذایی خود بگنجانید. همچنین می توانید همراه شیر به عنوان صبحانه میل کنید.
کینوا نسبت به برنج دارای ۶ برابر بیشتر پروتئین و ۱۰ برابر بیشتر چربی می باشد ولی نگران چربی آن نباشید زیرا این نوع سبب چاقی نمی شود. کینوا همانند جو دو سر، باعث سیر ماندن دراز مدت می شود و در نتیجه شاهد کاهش وزن خواهید شد.
کینوا حاوی سطح بالایی از مواد معدنی و آمینو اسیدهای ضروری است و فاقد گلوتن است. 
آیا می دانستید که برنج نوعی خاصیت ضد- معدنی دارد؟ بدین معنا که هنگام مصرف برنج جذب مواد معدنی مورد نیاز بدن از برنج و خوراکی که همراه آن میل می کنید برای بدن شما دشوار می شود. کسانی که دارای رژیم غذایی مغذی هستند و کسانی که فعالیت زیادی دارند از داشتن کینوا در رژیم غذایی خود بسیار راضی خواهند بود.
از بین تمامی دانه ها، کینوا یکی از امن ترین آنها می باشد.
عضو اینستاگرام ما شوید (oab_food) و اخبار تحقیقات پزشکی روز جهان را دریافت کنید.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *