گروه خونی O

گروه خونی (O) OAB

مطلب را به اشتراک بگذارید

درباره گروه خونی O و بیماری ها چه می دانید.

با ما همراه باشید.

گروه خونی O

مطالب زیر از کتاب های دکتر آدامو و ترجمه آلینا برخورداریان انتخاب شده اند. با تهیه و مطالعه این کتاب ها در خصوص انواع بیماری ها با امید بیشتری می توانید با بیماری ها مبارزه کنید و از عمر طولانی همراه با سلامتی لذت ببرید.

نکات زیر از کتاب “زندگی مناسب بر اساس گروه خون” نوشته دکتر آدامو، برای ساختن یک زندگی سالم و داشتن عمری طولانی برای گروه خونی O انتخاب شده است. شما می توانید با تهیه این کتاب به مطالعه بیشتر در خصوص ساختن یک زندگی سالم و داشتن عمری طولانی برای خود و والدینتان و فرزندانتان بپردازید.

کودکان خردسال

  • کودکان خود را تشویق به بالا بردن اعتماد به نفس و استقلال در زندگی روزمره شان نمایید.

  • کودکانتان را از سن پایین عادت دهید تا از رژیم غذایی مناسب گروه خون O پیروی نمایند.

  • در اجتماعی کردن کودکان خود پافشاری نمایید. کودکان دارنده این گروه خونی غریزه رهبری دارند و این استعداد در دوران آمادگی و در بین هم بازی هایشان شکوفا می گردد.

کودکان بزرگسال

  • اجازه دهید کودک شما در مسئولیت و کارهای منزل به شما کمک کند.

  • غریزه رهبری کردن آنها را شکوفا سازید و آنان را تشویق به همکاری و تشکیل گروه نمایید.

چند نکته برای نحوه ی زندگی سالمندان گروه خون O

  • تغذیه غنی از پروتئین برای این گروه مهم است. پروتئین کلید اصلی جهت جلوگیری از آرتروز و بیماری های التهابی است که یکی از مشکلات بزرگ این گروه می باشد.

  • بوی بد دهان بیماری های التهابی ناشی از دندان مصنوعی در گروه خون O بسیار شدید است. یکی از شایعترین دلایل بوی بد دهان ناشی از دندان مصنوعی، عفونت می باشد.

دیگر موارد:

– ورزش برای رسیدن به تعادل روحی

افراد دارندۀ گروه خونی O می توانند بیشترین بهره را از انجام ورزش ها ببرند. این افراد در هنگام ورزش ترشحات شیمیایی بسیار مفیدی دارند که به کم شدن استرس در این گروه و داشتن جسم و ذهنی سالم کمک می نماید.

انجام تمرینات سخت ورزشی برای این گروه مفید و ضروریست و به آنها در غلبه بر فشارهای روحی، کم کردن وزن، تزکیه روح و تعادل روانی کمک شایانی می نماید. با انجام ورزش های سنگین و مداوم، سطح انرژی و شادابی دارندگان گروه خون O افزایش می یابد. تمرینات ورزشی پیشنهادی برای گروه خون O عبارتند از :

گروه خونی O - جدول تمرینات ورزشی

 

– سیگار کشیدن را ترک کنید.

افراد دارنده گروه خون O برای ترک سیگار به کمک بیشتری نیاز دارند و بیشترین سختی را جهت ترک سیگار می کشند. این ناشی از نامنظمی ترشح دوپامین در این افراد می باشد.

کلیدهایی برای گروه خون O

  • حداقل سه بار در هفته به مدت ۴۵ تا ۶۰ دقیقه ورزش ایروبیک انجام دهید.

  • نقشه و برنامه مشخص برای رسیدن به اهداف و انجام امور لازم، برنامه سالانه، ماهانه، هفتگی و یا حتی روزانه برای اجتناب از بی برنامگی داشته باشید.

این گروه بیشتر از هر گروه خون دیگری در برابر هر گونه استرس و فشار عصبی مقاومت می کنند. اما هنگامی که عصبانی می شوند بر خلاف گروه خون A مدت زمان طولانی تری وقت لازم است تا به حالت عادی بر گردند. در حین عصبانیت این گروه کاتکولامینس بیشتری ترشح کرده آن هم از نوع نورادرنالین و بعد آدرنالین. اما از آنجا که مدت زمان زیادی طول می کشد تا به آرامش برسند لذا خسارت وارده به بدنشان بیشتر است. نقش ورزش در کاهش استرس در دارندگان گروه خون O نقشی بسیار اساسی و مهم دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سبک زندگی مناسب برای گروه خون O و آگاهی از روش های متعادل سازی احساسات و استراتژی هایی برای کنترل استرس و دوری جستن از مشکلات مربوط به فکر و جسم در دارندگان این گروه خونی، مطالعه کتاب “زندگی مناسب بر اساس گروه خون” را به شما توصیه می کنیم.

کتاب مبارزه با پیری با علم گروه خونی

توصیه های این کتاب می تواند راهنمای خوبی برای برآوردن نیاز سلامت جسمی و فکری شما باشد.

رژیم های غذایی و روش زندگی که توصیه می شوند، در مبارزه با پیری و جلوگیری از پیری زودرس بسیار مفید اند.

در کل، اگر شما از تغذیه مناسب برای گروه خون O پیروی کنید و برنامه منظم فعالیت و ورزش را دنبال می کنید، کمتر در معرض مشکلات و تحلیل پیری قرار می گیرید و میزان ریسک ابتلا به دیابت، بیماری قلبی، سکته مغزی و سرطان در شما کم خواهد بود.

 

مطلب زیر از کتاب “مبارزه با دیابت با علم گروه خونی” است. شما می توانید با تهیه این کتاب به مطالعه بیشتر در خصوص دیابت و ارتباط آن انواع گروه خونی از جمله O بپردازید.

مسیر به سوی دیابت در افراد دارنده گروه خون O از کم تحملی بدن آنها نسبت به کربوهیدرات ها آغاز می شود. این مشکل می تواند باعث مقاومت به انسولین، بی نظمی کارکرد تیروئید، اختلال در متابولیسم و تری گلیسرید بالا شود. اساس ژنتیک شما از شکارچیان است و سلامت شما در داشتن توده ماهیچه ای با فعالیت بالا و چربی پایین بدن می باشد.

برای افراد دارنده این گروه خونی مقاومت به انسولین نتیجه مصرف لکتین های انسولین مانند می باشد که به کانال های دریافت کننده انسولین بدن چسبیده و مانع از دریافت انسولین ترشح شده می شود. این مسئله باعث متوقف شدن چربی سوزی در بدن می شود و در نتیجه ذخیره چربی بیشتر از کالری مصرفی، است. افراد دارنده گروه خون O مخصوصاً نسبت به لکتین های انسولین مانند موجود در غلات و حبوبات حساس تر هستند.

مقاومت به انسولین در افراد دارنده گروه خون O معمولاً با مشکلات تیروئید همراه است. شما طبیعتاً میزان هورمون تیروئید کمی دارید و این شما را نسبت به کم کاری تیروئید آسیب پذیر می کند، و مقاومت به انسولین می تواند باعث کم شدن هر چه بیشتر ترشح این هورمون شود.

 

غذاهای مؤثر در کاهش و افزایش وزن در دارندگان گروه خون O مبتلا به دیابت

گروه خونی O - جدول کاهش و افزایش وزن

 

 

مطلب زیر از کتاب “مبارزه با آرتروز با علم گروه خونی“ است و شما می توانید با تهیه این کتاب به مطالعه بیشتر در خصوص آرتروز و ارتباط آن با گروه خون O و انواع گروه های خونی بپردازید.

دارندگان گروه خون O سیستم ایمنی قوی دارند اما دارای ضعف در برابر بیماری های خود ایمنی و التهابی هستند.

آسیب پذیری دارندگان گروه خون O نسبت به انواع التهاب ها به دلیل داشتن آنتی بادی های ضد نوع گروه خون می باشد.

این افراد می توانند با رژیم غذایی مناسب گروه خون خود با آرتروز مبارزه کنند. رژیم غذایی آنها برای جلوگیری از ابتلا به آرتروز به روشی طراحی می شود که تمام احتیاجات تغذیه ای بدن را تأمین و سلامت مغز و ذهن را تضمین می کند.

غذا‌های ضد آرتروز برای دارندگان این گروه خونی به دو گروه غذا‌های ضد التهاب و غذا‌های التهاب زا تقسیم می شوند. این افراد می بایست از مصرف غذا‌های التهاب زا خودداری کنند و به مصرف بیشتر غذاهای ضد التهاب بپردازند.

گروه خونی O - جدول غذا‌های ضد آرتروز

 کتاب مبارزه با سرطان با علم گروه خونی

این افراد، معمولاً از سیستم ایمنی سخت و قوی تری در برابر سرطان برخوردارند.

تقریباً سی سال تحقیقات علمی نشان می دهند که افراد دارنده این گروه خون معمولاً از مشکلات کارکرد بیش از حد سیستم ایمنی رنج می برند و ضعیف شدن سیستم ایمنی باعث ابتلا به سرطان در این افراد می گردد و با این حساب عوامل بسیار زیادی در ابتلا به سرطان وجود دارد. کلید این مسئله داشتن سلامت خوب می باشد. پیروی از رژیم غذایی و روش زندگی مناسب این گروه خونی می تواند مانع از بروز سرطان در این افراد شود.

مواد غذایی زیر بهترین غذاها برای مبارزه با سرطان در دارندگان گروه خون O هستند که از کتاب مبارزه با سرطان با علم گروه خونی هستند.

گروه خونی O - جدول غذاها برای مبارزه با سرطان

 

کتاب مبارزه با آلرژی با علم گروه خونی

افراد دارنده گروه خون O نسبت به آسم و آبریزش بینی آلرژی پذیرتر و آسیب پذیرتراند. همچنین نسبت به دیگر گروه های خونی IgA , IgE بالاتری دارند و نسبت به التهاب نیز آسیب پذیرتراند.

این آسیب پذیری به زنجیره قند فوکوز که آنتی ژن گروه خون O است ارتباط دارد. فوکوز مانند چسب برای سلکتین ها عمل می کند و باعث می شود که گلبول های سفید بسیار زیادی به مکان عفونت بریزند و باعث التهاب شوند. افراد دارنده این گروه خونی در هنگام عفونت ها میزان آنتی بادی ضد A و ضد B بسیار زیادی را ترشح می کنند. با مطالعه این کتاب می توانید قدمی مثبت در راه مبارزه با آلرژی و انواع حساسیت بردارید.

افراد دارای این گروه خونی، توانایی نسبتاً ضعیفی در تولید آنتی بادی های ضد ویروس آنفولانزای نوع A دارند و واکنش آن ها در مقابل ویروس آنفولانزای نوع B نیز، به شدت واکنش گروه خون B نیست.

 

به دارندگان گروه خون O، رعایت موارد زیر برای زندگی سالم و پر نشاط توصیه می شود.

• شاد باشید.

• اشتباه دیگران را ببخشید.

•روزانه ۳۰ دقیقه ورزش مناسب با جسم و سنتان انجام دهید. این امر موجب افزایش شادابی و سطح انرژی تان می شود.

• از گندم و فراورده های آن مانند نان، شیرینی و کیک دوری نمائید.

•  گوشت قرمز و با کیفیت، ماهی های مجاز برای گروه خونیتان و سبزی ها و میوه های تازه و مناسب گروه خونی تان مصرف نمائید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *