مزایای مصرف نان چاودار برای کاهش وزن

مطلب را به اشتراک بگذارید

مزایای مصرف نان چاودار برای کاهش وزن

چاودار غله ای شبیه به جو است که در صورت استفاده از آن در انواع نان، طعم خاصی به نان می دهد. اگر هدف شما کاهش وزن باشد، چاودار می تواند گزینه مناسبی باشد. چاودار سطح قند خون را بالا نمی برد و هم چنین می تواند از گرسنگی غیر قابل کنترل و کاهش انرژی جلوگیری کند. مصرف چاودار پرک در یک رژیم غذایی کم کالری می تواند به شما در دستیابی به وزن ایده آل شما کمک کند. چاودار به شما کمک می کند تا پس از مصرف وعده های غذایی احساس سیری طولانی مدت کنید.

نان چاودار می تواند جایگزین بسیار خوبی به جای گندم باشد و به عنوان یک صبحانه کم کالری مورد استفاده قرار گیرد. یک نشریه در مجله تغذیه در سال ۲۰۰۹ یک مطالعه کوچک انجام داد و نشان داد که صبحانه حاوی چاودار پرک، در مقایسه با گندم، باعث کاهش گرسنگی شرکت کنندگان در این مطالعه در طی هشت ساعت شد. مطالعه دیگری که در سال ۲۰۱۵ منتشر شد، نشان می دهد که نان ترد چاودار در تمام صبحانه ها، در مقایسه با نان ترد گندم، موجب افزایش احساس سیری و کاهش قند خون می شود.

چاودار و کاهش وزن

در مطالعه ای که در سال ۲۰۱۰ در مجله تغذیه آمریکایی منتشر شد، محققان دریافتند که مصرف غلات کامل از جمله چاودار، با کاهش چربی های دور شکم ارتباط مستقیم دارد. مصرف دانه های تصفیه شده، مانند نان سفید یا نان پیتزا، با افزایش چربی های موضعی، خطر ابتلا به بیماری های مزمن را افزایش می دهد.

چاودار پرک صبحانه فوری ۲۰۰ گرمی

چاودار پرک

 

چاودار و تعادل قند خون

مطالعه ای در سال ۲۰۱۰ بر روی موش ها  نشان داد که چاودار، نسبت به گندم، حساسیت به انسولین را بهبود می بخشد. مصرف نان تهیه شده با غلات کامل از جمله چاودار، در مقایسه با نان تهیه شده از گندم، تأثیر مثبتی بر میزان قند خون و انسولین دارد.

یک تکه متوسط ​​نان چاودار حاوی حدود ۷۰ کالری است. چاودار دارای عطر و طعم بیشتری نسبت به گندم است. نان چاودار حاوی گلوتن بسیار کمی است و برای افراد سلیاکی مشکلی ایجاد نمی کند.

عضو اینستاگرام ما شوید (oab_food) و اخبار تحقیقات پزشکی روز جهان را دریافت کنید.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه1

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *