قارچ و خواص آن

مطلب را به اشتراک بگذارید

قارچ و خواص آن

قارچ ها طعم خاصی به غذاها می دهند و اگر شما با انواع قارچ های خوراکی آشنا باشید ، می توانید قارچ های متنوعی را در وعده های غذائی هر روزتان مصرف کنید.توصیه می شود ، حتی اگر شما در زمینه شناخت قارچ ها استاد هستید ، بهتر است قارچ را از فروشگاه ها بخرید ، زیرا برخی از انواع قارچ های سمی درست شبیه انواع خوراکی آن هستند.

قارچ سفید :  این نوع قارچ دارای مقدار کمی چربی اشباع شده و سدیم و مقدار بسیار کمی کلسترول است. این قارچ منبع خوبی از فیبر ، پروتئین ، ویتامین C  ، فولات ، آهن ، روی و منگنز است.

همچنین قارچ سفید، منبع بسیار خوبی از ویتامین D  ، تیامین (tiamin)، ریبوفلاوین(riboflavin)  ، نیاسین (niacin,B3) ، ویتامین B6، اسید پانتوتنیک (pantothenic acid) ، فسفر ، پتاسیم ، مس و سلنیوم(selenium) است.

قارچ تازه را می توان در همه وعده های غذائی استفاده کرد و مواد مغذی مهمی مانند نیاسین (niacin,B3 )، سلنیوم    (selenium)و ریبوفلاوین (riboflavin)  را به بدن رساند.

قارچ ها همچنین دارای ویتامین D ، ارگوتیونن  (ergothionene)و پتاسیم  (potassium)  هستند.

قارچ ها و بیماری ها : 

سرطان : قارچ ها حاوی مواد مغذی هستند که بدن انسان را در برابر سرطان ها محافظت می کند. طبق تحقیقات به عمل آمده ، احتمال وجود رابطه ای بین مصرف قارچ و کاهش رشد تومور سرطانی وجود دارد ، ولی هنوز زود است که بتوان صریحاً آن را تائید کرد.

بیماری های سیستم ایمنی و آنتی اکسیدان ها : آنتی اکسیدان هایی مانند سلنیوم ، سلول های بدن را از ابتلا به بیماری های مزمن محافظت می کنند. سلنیوم  به قوی شدن سیستم ایمنی بدن کمک می کند و از ابتلا به بیماری های خود ایمنی جلوگیری می نماید.

جهت آگاهی بیشتر از انواع قارچ های مفید برای مبارزه با سرطان و مواد مغذی موجود در قارچ ها روی عکس های زیر کلیک کنید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *