آنفلوانزا و گروه خونی

مطلب را به اشتراک بگذارید

آنفلوانزا چیست؟
امروزه از واژه “آنفلوانزا ” برای بیان هر چیزی از “سرماخوردگی معمولی” گرفته تا “آنفلوانزای واقعی” ، استفاده می شود. اما زمانی که محققان و یا پزشکان درباره “آنفلوانزا” صحبت می کنند، منظورشان عفونت ناشی از ویروس آنفلوانزا است.
آنفلوانزای همه گیر به دو نوع A و B تقسیم می شود. شایع ترین علائم آنفلوانزا شامل تب (معمولا ۳۷ تا ۳۹ درجه سانتیگراد در بزرگسالان)، علائم تنفسی (مانند سرفه، گلودرد، آبریزش یا گرفتگی بینی)، سردرد، عضله درد و خستگی اغلب شدید است. بنابراین به خاطر داشته باشید که منظور پزشکان از واژه “آنفلوانزا”، ویروس آنفلوانزا است.
تحقیقات مختلفی درمورد گروه خونی و آنفلوانزا انجام گرفته است که همگی بیانگر این موضوع است که بین گروه خونی انسان و مبتلا شدن او به ویروس آنفلوانزا ارتباط وجود دارد.
پس از وارد شدن ویروس آنفلوانزا به بدن انسان، فرآیندی به نام “سروکونورسیون” (Seroconversion) رخ می دهد که در طی آن سیستم ایمنی بدن، برای مقابله با ویروس آنفلوانزا، آنتی بادی های خاصی را تولید می کند. محققان دریافته اند که پس از گردش ویروس آنفلوانزای نوع A و B در بدن، واکنش سیستم ایمنی هر فرد بر اساس گروه خونی اش متفاوت خواهد بود. 

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *