سالاد جنیفر انیستون

مطلب را به اشتراک بگذارید

سالاد جنیفر انیستون

جالب است بدانید که سریال Friends به عنوان یکی از مشهورترین و محبوب‌ترین کمدی‌های تاریخ تلویزیون، این روزها تا آشپزخانه‌ها هم نفوذ کرده است. به طوریکه در ماه های اخیر طرز تهیه سالاد مورد علاقه جنیفر انیستون (شخصیت ریچل در سریال) در زندگی واقعی، سروصدای زیادی در شبکه های اجتماعی به پا کرده است.

سالاد این سلبریتی معروف با کینوا و ترکیبی از بهترین منابع غذایی طبیعی تهیه می شود به همین دلیل نه تنها خوش طعم و سرشار از عطر و مزه است بلکه به اندازه یک وعده غذایی، پروتئین، کربوهیدرات، چربی‌های سالم و سبزیجات نیز دارد. به خوبی در یخچال نگهداری می شود و حتی با گذشت زمان خوشمزه تر می شود. چرا که طعم و مزه مواد تشکیل دهنده به خوبی به خورد یکدیگر می روند و تا ۴ روز هم داخل یخچال با خیال راحت نگهداری می شود.

کینوا منبع خوبی از پروتئین، سرشار از فیبر، غنی از ویتامین ها و مواد معدنی و به طور طبیعی فاقد گلوتن است. پس این سالاد را به راحتی میتوانید در برنامه غذایی خود قرار دهید.

 

مواد لازم:

نخود ۳۰۰ گرم

پسته خرد شده ۲/۱ فنجان

نعنا خرد شده ۴/۱ فنجان

پنیر فتای خرد شده ۱ فنجان

پیاز خرد شده ۱ پیاز کوچک

جعفری خرد شده ۲/۱ فنجان

کینوا نپخته ۱ فنجان  

خیار خرد شده ۲/۱ فنجان

لیمو

روغن زیتون

نمک

فلفل

 

طرز تهیه:

با پختن کینوا در آب مرغ یا سبزیجات شروع کنید تا نرم شود. مایع را در قابلمه ای بجوشانید سپس کینوا خشک را اضافه و حرارت را ملایم کنید و درب آن را ببندید. حدود ۱۵ دقیقه صبر کنید تا کینوا نرم و آب آن جذب شود. فرایند پخت کینوا بسیار شبیه به پختن برنج است. کینوا را در ظرف دیگری بریزید تا خنک شود و سپس درب آن را گذاشته داخل یخچال قرار دهید. می توانید کینوا را از روز قبل بپزید و در یخچال نگهداری کنید.

نخود را هم می توانید روز قبل یا همان روز بپزید. یا از نخود کنسروی که خوب آبکش شده است استفاده کنید. حالا زمان آن رسیده تا همه مواد خوشمزه: پسته خرد شده، پنیر فتا خرد شده، خیار خرد شده، پیاز قرمز خرد شده، نعنا و جعفری خرد شده را با نخود و کینوا مخلوط کنید. حالا نوبت آماده کردن سس لیموی سالاد است. آب لیمو و روغن زیتون را به اندازه یکسان با نمک و فلفل به میزان دلخواه ترکیب می کنید. سس را به میزانی که دوست دارید روی سالاد بریزید و نوش جان کنید.

 

 

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه1

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *