گروه های خونی O و B: عامل کم طاقتی نسبت به کربوهیدرات ها

مطلب را به اشتراک بگذارید

برای دارندگان گروه های خونی O و  B عامل اصلی ابتلا به بیماری های قلبی میزان چربی در غذا نمی باشد بلکه میزان چربی بر روی بدن انسان می باشد و دلیل این عامل ریسک، کم طاقتی نسبت به کربوهیدراتها می باشد. هنگامی که دارندگان گروهای خون O و B غذاهایی که مناسب خون آنها نمی باشد را مصرف می کنند دچار اضافه وزن می شوند و این اضافه وزن عامل خطرناکی برای ابتلا به بیماری های قلبی است. 

سالیان طولانی متخصصین قلب براین عقیده بودند که تری گلسرید بالا به تنهائی نمی تواند باعث بیماری های قلبی شود. تحقیقات نشان داده که بالا بودن تری گلسرید، خود می تواند عامل بسیار بزرگی برای ایجاد بیماری های قلبی در افراد دارنده گروهای خونی O و B باشد.

افراد مبتلا به دیابت معمولا دارای تری گلسیرید بالا هستند، دیابت می تواند از عوامل اصلی بالا بودن تری گلسیرید باشد. مقاومت به انسولین در نتیجه کم طاقتی نسبت به کربوهیدراتها پیش می آید و منجر به بالا رفتن تری گلسیرید خون می شود.

یکی از علائم مقاومت به انسولین، داشتن هیکل سیب مانند است. این به آن معناست که این افراد دارای شکم بزرگی هستند. سلول های چربی موجود در شکم به آسانی چربی خون را بالا می برند. برای مثال افرادی که هیکل گلابی شکل دارند، دارای چربی در سایر نقاط بدن مانند رانها و باسن هستند و عوامل ریسک در آنان کمتراست. آزاد شدن چربی از سلول های شکم به جریان خون تقریبا ۳ تا ۴ ساعت پس از غذا خوردن انجام می شود در حالی که آزاد شدن چربی از سایر نقاط بدن بسیار به طول می انجامد.

این آزاد شدن سریع و آسان چربی به صورت تری گلسیرید بالا خود را نشان می دهد. مقاومت به انسولین و تری گلسرید بالا، باعث پایین آمدن HDL می شود و در مجموع تمامی این عوامل منجر به ابتلا فرد به بیماری های قلبی و عروقی می شوند. ترشح بیش از حد انسولین، باعث مقاومت به انسولین و همچنین باعث بالا رفتن VLDL می شود.

در تحقیقات جدید، نشان داده شده است، همانگونه که در برخی از افراد کلسترول بالا می تواند عامل ریسک خطرناکی باشد و در برخی دیگر می تواند بی خطر باشد.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه1

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *