گروه خونی و تغذیه

مطلب را به اشتراک بگذارید

مواد غذایی بسیاری در کتاب های آقای دکتر د.آدامو در گروه های سودمند، بی اثر و مضر جای گرفته اند.

اما جالب است بدانید که برخی از مواد غذایی به طرز شگفت انگیزی سودمند بوده و برای همگان سودمند یا بی اثر می باشند. مواد غذایی که در دسته بی اثر قرار گرفته اند آن دسته از مواد غذایی هستند که با خوردن آنها ویتامینهای آن به بدن ما رسیده و مضر نیستند.

در اینجا ما اسامی تعدادی از این دسته از غذا ها را آورده ایم تا عزیزان دوستدار سلامتی هر چه بیشتر با خواص این غذاها آشنا شوند.

تعدادی از مواد غذایی متناسب برای افراد با گروه های خونی O ، A ، B، AB

۱ – زردچوبه یا زرچوبه نوعی گیاه و ادویه ای است که از آن گیاه تهیه می‌شود. رویشگاه اصلی آن در هند است. زردچوبه به دلیل خصوصیات آنتی آکسیدانی قوی خود یکی از مؤثرترین مواد در جلوگیری از سرطان است.این گیاه همچنین جهت کنترل دیابت است و ضد التهاب طبیعی، ضد انعقاد خون، ضد افسردگی، درمان کننده آرتروز و کاهنده سطح کلسترول خون بوده و از بیماری های کبدی پیشگیری کرده و باعث بهبود هضم شده و ضد بیماری های آلزایمر است.

۲- زنجبیل یا زنجفیل یک گیاه خوراکی،ادویه وگیاه دارویی است. زنجبیل خواص درمانی بسیاری دارد.زنجبیل باعث کاهش درد عضلانی، کاهش حالت نفخ،پیشگیری از خطر ابتلا به سرطان، تسکین حالت تهوع، کاهش قند خون و ضد انعقاد خون بوده و باعث هضم بهتر غذا است.

۳– روغن زیتون از میوه درخت زیتون به دست می‌آید.سه کشور عمده تولیدکننده روغن زیتون در جهان، اسپانیا، ایتالیا و یونان هستند. روغن زیتون بهترین روغن برای پخت و پز است زیرا در اثر حرارات خراب نمی شود.یکی از مهمترین خواص روغن زیتون، کاهش خطر سرطان سینه در زنان است. روغن زیتون همچنین جهت کاهش فشار خون بالا، تقویت لثه، تقویت حافظه، تسکین دردهای روماتیسمی، پیشگیری از بیماری های آلزایمر و پیشگیری از دیابت نوع ۲ مفید است.

۴- جو دوسر گیاهی است که دارای گل‌های بسیار ریز و نامشخص است.
جو دوسر منبع غنی از فیبر، منگنز، سلنیوم، فسفر، منیزیم و زینک است. جو دوسر می تواند در کاهش سرطان روده مفید باشد. جو دوسر جهت رفع یبوست، درمان بواسیر، درمان نقرس، کاهش وزن و کاهنده سطح کلسترول خون مفید است و بدون گلوتن می باشد.

۵- کینوا گیاه بدون گلوتن است و گیاهی سنتی، کم کالری و بومی جنوب آمریکا است.
کینوا منبع غنی از پروتئین، آهن، فسفر، ویتامین B، امگا۳، منیزیم، کلسیم و لیزین (یکی از بیست اسید آمینه‌ اصلی) است. کینوا جهت مقابله با دیابت نوع ۲، کاهش کلسترول، بهبود هضم غذا، تسکین دردهای میگرنی، کاهش وزن و درمان یبوست استفاده می شود.

۶- تخم کتان یا بذر کتان به دو شکل قهوه ای و طلایی یافت می شود. تخم کتان منبع غنی از امگا ۳، پروتئین، ویتامین B، منگنز، منیزیم، سلنیوم و فسفر است. بذر کتان می تواند در کاهش خطر ابتلا به دیابت، سرطان، بیماری های قلبی، پوکی استخوان، کاهش فشار خون، پیشگیری از گرگرفتگی در زنان، درمان نفخ شکم، کاهش وزن و جلوگیری از ریزش مو مفید باشد.

۷- تخم مرغ یکی از مغذی ترین مواد غذایی در جهان است. تخم‌مرغ، همه اسیدهای آمینه مورد نیاز بدن را داراست. تخم مرغ منبع خوبی از پروتئین است. مصرف سه الی چهار بار برای زنان باردار توصیه می شود. تحقیقات نشان داده است که تخم مرغ برای جلوگیری از سرطان سینه مفید است.تخم مرغ به داشتن پوست و مویی سالم کمک می کند. از دیگر فواید تخم مرغ می توان به سلامت چشم، افزایش کلسترول خوب نام برد.

۸- چای سبز نوعی چای است که از جوانه‌ها و گلبرگ های تازه گیاه چای به دست می‌آید. چای سبز خواص گیاهی بسیاری نسبت به چای معمولی دارد. مصرف چای سبز باعث کاهش کلسترول خون می شود. همچنین باعث جوانی، کاهش وزن، جلوگیری از دیابت، بیماریهای قلبی، سرطان مری، پارکینسون، فشار خون و بیماری های پوستی است.

۹- بادام نوعی میوه است، که درخت آن بومی نواحی خاورمیانه و جنوب آسیا می‌باشد.افرادی که از کلسترول بالا رنج می‌برند روزانه یک وعده بادام معادل ۳۰ گرم (درحدود یک مشت) میل کنند. خواص بادام از جمله برای بیماران دیابتی، کاهش فشار خون، درمان یبوست، مقابله با میگرن، پیشگیری از پوکی استخوان، درمان سوزش معده و پیشگیری از پرخوری مفید است.

۱۰– گردو مغز گردو نوعی خشکبار مقوی است که با خارج کردن آن از پوسته سخت گردو قابل استفاده ‌است.
گردو منبع عالی پروتئین، فیبر، ویتامین‌ها، آنتی اکسیدان‌ها و مواد معدنی است. گردو برای کاهش کلسترول خون، افزایش قابلیت ارتجاعی رگ ها، ضد سرطان، محافظت از سیستم ایمنی بدن، جلوگیری از لخته شدن خون، تنظیم فشار خون و قند خون، جلوگیری از سنگ کیسه صفرا و بیماری پارکینسون مفید است.

۱۱- سیر گیاهی است علفی و دائمی که ساقه آن تا ارتفاع ۴۰ سانتیمتر نیز می‌رسد. سیر سرشار از فولیکاسید، ویتامینC، کلسیم، آهن، منیزیم، پتاسیم و مقدار کمی روی و ویتامین‌های B۱ B۲ و B۳ است. سیر برای درمان سرماخوردگی، کاهش وزن ،کاهش فشار خون، کاهش کلسترول خون، پیشگیری از بیماری آلزایمر، پوکی استخوان، کاهش خطر ابتلا به سرطان و درمان ریزش مو مفید است.

۱۲- پیاز از قدیمی‌ترین سبزی ها و صیفی‌جات خوراکی در دنیا و ایران است.پیاز دارای ترکیبات گوگردی، قند، کلسیم، املاح سدیم و پتاسیم، ید، سیلیس، آهن، فسفر و ویتامینهای A،B،C می باشد. پیاز جهت مقابله با دیابت نوع ۲، بیماری های پوستی، افزایش سیستم ایمنی بدن،جلوگیری از سرطان،کاهش کلسترول، کاهش فشار خون و هضم بهتر غذا مفید است.

۱۳- بوقلمون گونه بزرگی از پرندگان بومی آمریکای شمالی می‌باشد منبع غنی از روی، پروتئین، آهن، پتاسیم و فسفر است. از خواص گوشت بوقلمون می توان به کاهش کلسترول و فشار خون، افزایش سیستم ایمنی بدن، کاهش وزن، جلوگیری از سرطان و پیری زودرس اشاره کرد.

۱۴- ماهی سالمون دریای شمال در رده آزاد ماهیان قرار دارد. گوشت این ماهی دارای امگا ۳، پروتئین و ویتامین دی بیشتری است و ۱۸۰ کیلو کالری انرژی دارد. برخی از خواص این ماهی عبارتند از کاهش سطح استرس، کاهش کلسترول بد،کنترل فشار خون بالا، تقویت عملکرد مغز، جلوگیری از کم خونی و پیشگیری از سرطان سینه.

۱۵- زغال اخته بومی مناطق اروپا شرقی و آسیای غربی بوده و دارای اهمیت فراوانی است.منبع خوبی از ویتامین A ،C، مواد معدنی پتاسیم و منگنز می باشد. این میوه به کاهش سطح کلسترول، جلوگیری از سنگ کلیه، بهبود سلامت دندان، رفع اسهال و ورم معده و کاهش وزن مفید است.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *