کینوا، دانه چیا و جو دوسر، افزاینده استقامت در ورزشکاران

مطلب را به اشتراک بگذارید

کینوا، دانه چیا و جو دوسر، افزاینده استقامت در ورزشکاران:

چگونه ورزشکاران هر روز انرژی می گیرند و تمرکز می کنند؟

این به این معنی است که به طور مرتب تمرین و کار می کنند، به غذا خوردن خود توجه زیادی می کنند و هم چنین به اندازه کافی می خوابند تا بدن آن ها به طور کامل ریکاوری و بهبود یابد. ورزشکاران برای افزایش استقامت توجه خاصی به رژیم های غذایی خود دارند. اکنون به یک سری مواد غذایی که به طور طبیعی استقامت بدن را افزایش می دهند اشاره می کنیم:

  • دانه چیا: از دوران قدیم ورزشکاران برای افزایش عملکرد و استقامت بدن خود در زمین بازی از دانه های چیا استفاده می کردند. آن ها بر این معتقد بودند که دانه چیا می تواند آن ها را برای مدت طولانی بدون غذا سیر نگه دارد چرا که حاوی پروتئین و مواد مغذی می باشد.
  • کینوا: کینوا یکی دیگر از غذاهای باستانی است. کینوا حاوی مواد معدنی مهم مانند آهن، منیزیم، فسفر، روی، مس و منگنز برای عملکرد بیشتر بدن است. کینوا دارای پروتئین و کربوهیدرات هایی است که برای تغذیه مناسب ضروری هستند. آهن موجود در کینوا انرژی لازم برای انجام تمرینات سخت را برای بدن فراهم می کند و همچنین تأمین اکسیژن برای عضلات را بر عهده دارد. کینوا را می توان برای صبحانه، ناهار، یا شام در تغذیه ورزشکاران استفاده کرد.

کینوا ارگانیک سه رنگ ۲۵۰ گرمی

  • بلغور جو دوسر: کربوهیدرات یک منبع غذایی عالی برای ورزشکاران است، مخصوصاً برای بازیکنان فوتبال که به مدت ۹۰ دقیقه در زمین بازی در فعالیت هستند. و این جایی است که بلغور جو دوسر می تواند مفید باشد. بلغور جو دوسر یک کربوهیدرات هضم کننده است. هم چنین به عنوان یک نوع فیبر محلول، جو دوسر به هضم کمک می کند و به کاهش وزن اضافی ناخواسته کمک می کند.

بلغور جو دو سر ۲۰۰ گرمی

  • گردو: گردو ممکن است برای ورزشکاران برای انجام حرکات استقامتی در اولویت نباشد، اما مطمئناً ارزش غذایی بسیار بالایی دارد. اولاً، گردو سرشار از امگا ۳ و حاوی خاصیت ضد التهابی مثل دانه های چیا است. ثانیاً حاوی پروتئین، فیبر و ویتامین های ضروری مانند B و E می باشد.
  • اسفناج: علاوه بر افزایش میزان پروتئین، اسفناج حاوی مقدار زیادی آهن است. آهن برای ورزشکاران استقامتی ضروری است که به موارد زیر کمک شایانی می کند:
  • افزایش سوخت و ساز (سطح انرژی بدن را بالا نگه می دارد)
  • انتقال اکسیژن (تأمین انرژی برای عضلات)
  • تعادل اسیدیته بدن (حفظ تعادل pH / مناسب)

همچنین می توان ویتامین K  (برای سلامت استخوان ها) را در اسفناج یافت.

  • امگا ۳ موجود در تخم مرغ: تخم مرغ باید در رژیم غذایی افراد یک عنصر اصلی باشد. هنگامی که چند تخم مرغ مصرف می کنید، پروتئین به همراه تمام اسیدهای آمینه ضروری، ویتامین های مهم و مواد معدنی را دریافت می کنید.
  • موز: موز باید یکی دیگر از عناصر مهم در رژیم غذایی ورزشکاران باشد. موز سرشار از پتاسیم است و هم چنین به دلیل داشتن کربوهیدرات کافی انرژی لازم را برای ورزشکاران فراهم می کند.
  • ماهی سالمون: امگا ۳ موجود در ماهی سالمون نقش مهمی در تنظیم التهاب و بهبودی دارد، بنابراین جای تعجب نیست که این ماهی که حاوی چربی سالم است، باعث کاهش التهاب می شود. 

نکته: دانه چیا، جو دوسر و کینوا هر سه مواد غذایی هستند که بدون گلوتن اند و مناسب بیماران دیابتی بوده و در حین عضله سازی از تجمع چربی در بدن جلوگیری می کنند.

عضو اینستاگرام ما شوید (oab_food) و اخبار تحقیقات پزشکی روز جهان را دریافت کنید.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *