کاهش وزن با ۵ خوراکی دلچسب

مطلب را به اشتراک بگذارید

کاهش وزن با ۵ خوراکی دلچسب

بدن سالم در هر شکل و فرمی وجود دارد و کاهش وزن هیچ گاه نسخه ثابتی برای همه افراد نیست. دلیل توجه بیش از اندازه جوامع امروز به تناسب اندام احتمالا احساس خوشایندی است که افراد با ورزش و رژیم مناسب بدست می آورند. اگر هدف شما کاهش وزن است این ۵ مورد در سفر کاهش وزن سالم همراه خوبی برای شما خواهند بود.

 

دانه چیا

دانه چیا قطعا در میان مغذی ترین دانه های روی کره زمین است. این دانه یکی از بهترین منابع فیبر در جهان است. یک مطالعه نشان می دهد، کسانی که ۷ تا ۱۴ گرم دانه چیا را با ماست به عنوان میان وعده صبحگاهی مصرف می کنند احساس سیری بیشتری نسبت به سایر افراد دارند. این دانه در سفر تناسب اندام بهترین همسفر شما خواهد بود.

 

غلات کامل

مطالعات اخیر نشان می دهند که رژیم های غذایی غنی از غلات کامل نقش موثری در کاهش وزن دارند. چرا که دانه های غلات سرشار از فیبر و پروتئین هستند. جو دوسر از مهمترین غلات محسوب می شود.

فقط به خاطر داشته باشید گاهی اوقات مواردی که روی آنها برچسب غلات کامل زده شده فوق العاده فرآوری شده هستند و در صورت مصرف بیش از حد باعث افزایش وزن ناخواسته می شوند.

 

مغزها

حتما برایتان جالب است بدانید افرادی که آجیل می خورند، نسبت به افرادی که آجیل نمی خورند، مواد مغذی بیشتری دریافت می کنند و وزن ایده آل تری دارند. سعی کنید ابتدا یک مشت آجیل بدون نمک بخورید و بعد از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه ببینید چه احساسی دارید. اگر هنوز احساس گرسنگی می کنید، نصف یک مشت دیگر را امتحان کنید و به خودتان زمان بدهید تا هضم شود.

 

تخم مرغ

همیشه این ترس وجود دارد که مصرف تخم مرغ باعث افزایش کلسترول می شود. اما بنابر تحقیقات اخیر مصرف هفتگی ۷ تا ۱۲ تخم مرغ برای بسیاری از افراد بی خطر است. تخم مرغ از آنجا که سرشار از چربی و پروتئین است در احساس سیری به شما کمک شایانی می کند. اگر به دنبال رسیدن به وزن ایده آل هستید تخم مرغ یکی از بهترین گزینه هاست. به عبارت دیگر این عادت که زمان گرسنگی غذا می خورید و به محض سیر شدن خوردن را متوقف می کنید از نکات اصلی کاهش وزن به شمار می رود.

 

سوپ

تهیه سوپ یکی از بهترین راههای افزایش مصرف سبزیجات و غلات در برنامه غذایی شماست. البته دقت کنید سوپ هایی که بر پایه خامه و یا گوشت های فرآوری شده اند در این لیست قرار نمی گیرند. یکی از نکته هایی که خوردن سوپ را از بقیه انواع غذاها متفاوت می کند کندی آن است. شما برای خوردن سوپ این مراحل را پشت سر می گذارید: چشیدن، خنک کردن و جویدن. آهسته غذا خوردن به شما کمک می کند تا تمرکز بیشتری روی این عمل را انجام دهید.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه1

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *