چگونه تغذیه بر سلامت و روان نوجوانان تاثیر می گذارد؟

مطلب را به اشتراک بگذارید

 آنچه ما می خوریم و چه مقدار می خوریم، با احساسات و سلامت روانی ما ارتباط نزدیکی دارد. علم به طور فزاینده ای اثبات تاثیر خواص شگفت انگیز مواد غذایی را بر روحیه ما تأیید می کند. یک مطالعه در سال ۲۰۱۳ نشان داد که خطر ابتلا به افسردگی در افرادی که از رژیم غذایی با سبزیجات، میوه ها، غلات و ماهی را مصرف می کنند، ۲۵ تا ۳۵ درصد نسبت به سایر افراد پایین تر است، در حالی که از غذاهای فرآوری شده و شکر نیز اجتناب می کنند. در مطالعه دیگری، این درصد حتی بالاتر بود. در واقع، نوجوانان در مطالعه ای که از رژیم غذایی با کیفیت پایین مصرف کردند، خطر ابتلا به افسردگی در آن ها بیش از ۸۰ درصد نسبت به افرادی که رژیم غذایی با کیفیت بالاتر و رژیم غذایی کامل مصرف می کردند، بود.

مواد مغذی مانند اسیدهای چرب امگا ۳ (موجود در ماهی قزل آلا، گردو و دانه چیا)، ویتامین D (در تخم مرغ) و B (در اسفناج، قارچ و آناناس)، اسید فولیک (در نان، سبزیجات سبز و آجیل)، منیزیم (در جلبک دریایی، لوبیا و سبزیجات برگی) و تریپتوفان (در بوقلمون، تخم مرغ و چغندر)، تاثیر قابل توجهی در افسردگی و سایر شرایط سلامت روانی دارند. سبزیجات و میوه ها تقریباً همیشه حاوی ویتامین ها و مواد معدنی بیشتری نسبت به غذاهای فرآوری شده و یا غذاهای میان وعده هستند و این به عنوان یک دلیل برای سلامت روان است.

علاوه بر پخت و پز، نحوه سرو کردن و دقت در انتخاب غذا، لذت بردن از آن نیز کلید سلامت روان است. در واقع، تحقیقات تایید می کند که مدیتیشن یا مراقبه (اساساً یک شکل ساختاری از ذهنیت) می تواند به عنوان یک عامل ضد افسردگی قوی برای از بین بردن علائم اضطراب و افسردگی باشد.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه1

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *