چای سبز و بیماری قلبی

مطلب را به اشتراک بگذارید

مصرف چای سبز به کاهش کلسترول و تری گلیسیرید کمک می کند. چای سبز از تشکیل لخته خون (ترومبوز) که علت اصلی سکته قلبی و مغزی است جلوگیری می کند و مانع تجمع و چسبندگی پلاکت ها می شود ٬ در اصل مانند قرص آسپرین عمل می کند. 

چای سبز باعث کاهش سطح ترومبوکسان می شود. ترومبوکسان عامل لخته شدن خون می باشد. 
چای سبز به بالا بردن سطح HDL (کلسترول خوب) کمک می کند. 
در افراد سن بالا خاصیت ارتجاعی خون از بین می رود که باعث بالا رفتن فشار خون می شود. مصرف چای سبز به حفظ این خاصیت کمک می کند.
بر اساس مطالعات انجام شده در ژاپن افرادی که چای سبز می نوشند ۲۸٪ کمتر از سایر افراد دچار بیماری قلبی و عروقی می شوند. توجه داشته باشید که چای سیاه هیچ تاثیری بر کاهش بیماری قلبی ندارد.  

پلی فنل موجود در چای سبز برای ناراحتی های قلبی و عروقی بسیار مفید است . 

مردم در ژاپن و چین نسبت به سایر افراد ساکن در کشورهای غربی کمتر دچار بیماری های قلبی می شوند و علت آن نوشیدن چای سبز می باشد. فلاونوئید موجود در چای سبز باعث کاهش سکته قلبی و حمله قلبی می شود. 
استرس مداوم نه تنها بر بیماری قلبی و عروقی بلکه در فشار خون بالا نیز نقش دارد. مطالعات اپیدمیولوژیک نشان می دهد که مصرف چای سبز می تواند فشار خون را کاهش دهد. 

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *