پوسیدگی دندان واگیردار است!

مطلب را به اشتراک بگذارید

دندانپزشک کودک و نوجوان از پوسیدگی دندان به عنوان شایع ترین بیماری مزمن دوران کودکی خبر داداین بیماری به صورت خود به خود یا با مصرف یک دوره آنتی بیوتیک درمان نخواهد شد.
پوسیدگی دندان یک بیماری عفونی و واگیر دار بوده که از دندانی به دندان دیگر و از شخصی به شخصی دیگر نیز قابل انتقال است.
پوسیدگی دندان قابل پیشگیری است، در واقع با رعایت بهداشت صحیح؛ تغذیه مناسب و خدمات مناسب دندانپزشکی نیز این امر میسر است.
هنگام ایجاد پوسیدگی دندان، صرفاً “ترمیم”، بیماری را خوب نمی کند بلکه دهان باید محیط مناسبی داشته باشد تا پوسیدگی های جدید به سرعت رخ ندهند.
مهم ترین میکروارگانیسم تولید آن را باکتری استرپتوکوک موتانس دانست دهان نوزاد تازه متولد شده عاری از این باکتری است و به طور معمول از دهان مادر به نوزاد انتقال می یابد.
مادرانی که دندان های پوسیده در دهان دارند به طور معمول کودکشان در سنین کمتری پوسیدگی را تجربه خواهند کرد، این انتقال حتی از طریق فوت کردن غذا نیز به کودک قابل انتقال است.
سندرم شیشه شیر در کودکان به سرعت عصب را گرفتار می کند و دلیل آن ناشی از مصرف مکرر شیشه شیر یا سینه مادر به خصوص شب هنگام است.
مادران کودکان را هنگام شیردهی در آغوش گرفته و بعد نوزاد را به محل خواب منتقل کنند تا کودک عادت به مکیدن طولانی مدت سینه مادر در شب ها نداشته باشد.
والدین باید برای کودکان بالای یک سال با کمک مشاور کودک، آب را جایگزین شیر – هنگام خواب نمایند تا آسیب جدی به دندان وارد نشود. و به محض رویش دندان های شیری مسواک زدن را آغاز نمایند.
به دنبال سندرم شیشه شیر به علت تخریب های شدید دندان ها و سن کم کودک، معمولأ ناچار به درمان دندان ها با بیهوشی می شویم. اما با تغییر عادت شیر دادن های مکرر به ویژه زمان خواب می توان از این بیماری پیشگیری کرد.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه1

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *