پوست آقایان و رازهای سلامت آن

مطلب را به اشتراک بگذارید

پوست آقایان و رازهای سلامت آن

می دانید چرا اصلاح موی صورت آقایان با دستگاه های خودتراش مرغوب و استاندارد، برای پوست آنها خوب است؟ چون پوست صورت بیشتر آقایان چرب است و وقتی صورت خود را با تیغ اصلاح می کنند، سلول های مرده سطح پوستشان را هم همراه با موهای اضافی می تراشند و از بین می برند…

نحوه اصلاح صورت

به این ترتیب، یکی از عواملی که باعث پیرتر به نظر رسیدن پوست صورتشان می شود، حذف می کنند و مانع بسته شدن منافذ پوستی می شوند. وقتی منافذ پوستی با چربی های سطح پوست یا سلول های مرده بسته نشوند، احتمال جوش زدن هم کاهش می یابد. برخی پزشکان معتقدند همین سایش سطحی پوست با کمک تیغ برای اصلاح و از بین بردن ناخودآگاه و روزانه سلول های مرده، باعث می شود پوست صورت آقایان نسبت به پوست صورت خانم ها، با سرعت کمتری پا به پیری بگذارد. اگر به عنوان یک مرد، دوست دارید اطلاعات خود را در مورد پوست صورتتان افزایش بدهید این سین جیم ها را بخوانید.

از لوسیون استفاده نکنید

پوست بیشتر آقایان به دلیل ترشح هورمون های مردانه، چرب تر از پوست خانم هاست اما تعداد غدد چربی موجود در پوست بدن مردها، به مراتب از تعداد غدد چربی موجود در پوست صورت آنها کمتر است. به همین دلیل، استفاده از لوسیون های بدن یا کرم های نرم کننده در قسمت هایی از بدن مانند آرنج، زانوها، روی پاها، قوزک پا و گاهی کناره های پوست برایشان ضروری است. این کار از خشک و سفت شدن پوست این نواحی پیشگیری می کند. اگر آقایان احساس کردند پوست صورتشان خشک شده، باید بدانند آبرسانی به این منطقه هم خوب انجام نمی شود پس به جای کرم های نرم کننده بر پایه چربی، باید از کرم های مرطوب کننده بر پایه آب استفاده کنند تا صورتشان جوش نزند.

چرا تعداد جوش های سرسیاه اطراف بینی مردها بیشتر است؟

متخصصان پوست و مو می گویند هم خانم ها و هم آقایان، تقریبا به طور مساوی با مشکل جوش های سرسیاه مواجه هستند؛ اما از آنجا که مردها اهمیت چندانی به درمان و رفع این جوش ها نمی دهند، بیشتر افراد گمان می کنند بیشتر از خانم ها به جوش سرسیاه در اطراف بینی مبتلا می شوند. استفاده از کرم ها یا صابون هان اسکراب، می تواند چربی و سلول های مرده سطح پوست را که عامل اصلی ایجاد جوش های سرسیاه هستند، تاحد قابل توجهی از بین ببرد. استفاده از چسب های مخصوص از بین بردن جوش های سرسیاه هم بسیارمفید است و آقایان می توانند برای رفع این جوش های بدشکل، از آنها استفاده کنند.

چرا کمر مردها بیشتر جوش می زند؟

معمولا بیشتر آقایان از ایجاد جوش در ناحیه کمر خود، بیشتر از سایر قسمت های بدنشان شکایت دارند. به طور کلی، تعریق بیش از اندازه، یکی از علت های ایجاد جوش های کمری است. از آنجا که بیشتر مردها کار خود را در حالت نشسته و تکیه داده به صندلی اتومبیل یا صندلی محل کار خود انجام می دهند، بیشتر هم از ناحیه کمر عرق می کنند و در این قسمت، جوش می زنند. حمام کردن با آب ولرم و مالش ملایم کمر با لیف می تواند تاحدی به از بین رفتن سلول های مرده پوست کمر و رهایی از آکنه های کمری کمک کند. استفاده از محصولات شوینده یا پاک کننده بدن که حاوی اسیدسالیسیلیک یا گلیکولیک باشند هم در رفع آکنه های ایجادشده در کمر موثر است.

آیا تیره و سفت بودن پوست آرنج و زانوی مردها، طبیعی است؟

متاسفانه بیشتر آقایان گمان می کنند تیره و سفت بودن پوست آرنج، زانوها یا قوزک پای آنها جزو ویژگی های مردانه است و به همین دلیل، فکری به حال بهبود این وضعیت نمی کنند. علت بروز تیرگی و سفتی پوست این قسمت ها بیشتر خشکی بیش از اندازه پوست آنهاست. یعنی پوست آرنج و زانوی مردها فقط به دلیل اینکه توجه کمتری به استفاده از نرم کننده ها یا مرطوب کننده ها برای محافظت از پوستشان دارند، ایجاد می شود و ربطی به خصوصیت مردانگی و ژنتیک آنها ندارد.

بهترین کاری که آقایان باید پس از اصلاح صورتشان انجام بدهند، چیست؟

خیلی از آقایان عادت دارند پس از اصلاح صورت، از افترشیوهای مختلف موجود در بازار استفاده کنند. بیشتر این افترشیوها، حاوی الکل هستند و اگرچه می توانند آلودگی های میکروبی اطراف بریدگی های ریز را از بین ببرند اما به همان اندازه هم می توانند باعث کاهش چربی سطح پوست و خشک شدن آن بشوند. ضمن اینکه الکل موجود در افترشیوها، باعث تحریک پوست اصلاح شده می شوند و آن را قرمز و ملتهب می کنند. به همین دلیل، بیشتر متخصصان پوست توصیه می کنند به جای استفاده از این محلول ها، از نرم کننده ها و مرطوب کننده های ملایم موجود در بازار کمک بگیرید تا سوزش کمتری را پس از اصلاح صورت حس کنید.

چطور می توان از بریدگی صورت هنگام اصلاح پیشگیری کرد؟

ساده ترین راه پیشگیری از ایجاد بریدگی های ریز سطح پوست صورت هنگام اصلاح، این است که این کار را به بعد از یک دوش آب گرم موکول کنید و از دستگاه خودتراش چندتیغه به جای انواع تک تیغه آنها کمک بگیرید چون بخار آب گرم، می تواند باعث نرم شدن پوست صورت و موهای آن شود و نوع قرار گرفتن تیغ ها در خودتراش چندتیغه هم به گونه ای است که احتمال بریدن پوست را به حداقل ممکن می رساند. استفاده از ژل های اصلاح به جای صابون یا فوم های اصلاح هم کمک چشمگیری به کاهش احتمال بریدگی پوست می کند. برای پیشگیری از آسیب پوست خود هنگام اصلاح، دقت بکنید و بدانید حتی بهترین آرایشگرها هم ممکن است دستشان بلغزد و پوستتان را ببرند.

آیا تمام محصولات مراقبت از پوست برای خانم ها تولید شده اند؟

این یک باور غلط است و تمام نرم کننده ها و کرم های ضد چروک هم برای خانم ها و هم برای آقایان تولید می شوند. البته از آنجا که پوست صورت مردها، از پوست صورت خانم ها چرب تر است، به آنها پیشنهاد می شود به جای کرم های سنگین یا لوسیون ها، از ژل و سرم های ملایم برای مراقبت روزانه از پوست خود استفاده کنند.
عضو اینستاگرام ما شوید (oab_food) و اخبار تحقیقات پزشکی روز جهان را دریافت کنید.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

رایس کیک چند غله

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *