پودر جوانه جو ۲۰۰ گرمی

مطلب را به اشتراک بگذارید

خواص پودر جوانه جو

جو یکی از پر مصرف ترین غلات در انواع رژیم غذایی می باشد. همچنین غنی از بسیاری از مواد مغذی است و مزایای بسیاری برای سلامتی، هضم بهتر و کاهش وزن، کاهش سطح کلسترول و سلامت قلب دارد.

غنی از مواد مغذی مفید:

پودر جوانه جو غنی از ویتامین ها، مواد معدنی و سایر ترکیبات مفید گیاهی است. جو به عنوان یک غله کامل است و منبع غنی از فیبر، منگنز و سلنیوم است. همچنین حاوی مقادیر کافی مس، ویتامین B1، فسفر و منیزیم است. علاوه بر این، جو حاوی آنتی اکسیدان هایی است که با کاهش خطر ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی مرتبط هستند.

کاهش گرسنگی و کمک به کاهش وزن:

جو به دلیل داشتن فیبر زیاد، احساس سیری به شما می دهد. فیبر محلول معروف به بتا گلوکان موجود در این محصول بسیار مفید است. این فیبرها ماده ای ژل مانند در روده ایجاد می کنند که هضم و جذب مواد مغذی را کند می کند در نتیجه احساس سیری طولانی مدت خواهید داشت.

جلوگیری از سنگ کیسه صفرا:

محتوای بالای فیبر جو می تواند به جلوگیری از سنگ کیسه صفرا کمک کند. در یک مطالعه مشاهده شده، افرادی که بیشترین میزان فیبر مصرفی را داشتند ۱۳٪ کمتر در معرض ایجاد سنگ کیسه صفرا قرار گرفتند.

کاهش خطر بیماری های قلبی:

غلات کامل با سلامت قلب ارتباط دارند. بنابراین جای تعجب نیست که افزودن مرتب جو به رژیم غذایی خطر بیماری های قلبی را کاهش دهد. فیبر محلول جو علاوه بر کاهش سطح کلسترول بد (LDL)، سطح فشار خون را نیز کاهش می دهد.

این محصول را می توانید در تهیه انواع صبحانه های فوری، نوشیدنی ها، معجون، دسر، ماست و یا در انواع پوره میوه ریخته و میل نمایید. همچنین می توانید انواع کیک، شیرینی و بیسکوئیت های لذیذ را با آن تهیه فرمایید.

پودر جوانه جو قابل استفاده در تهیه انواع غذاها مانند کتلت، دلمه، انواع خورش و سوپ است.

پودر جوانه جو حاوی فیبر بالا، آهن، کلسیم، گروه ویتامین B، پتاسیم، منیزیم و مواد معدنی می باشد.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه1

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *