پتوز یا افتادگی پلک

مطلب را به اشتراک بگذارید

پتوز به افتادگی پلک بالای چشم می گویند. ممکن است قسمتی از پلک افتاده باشد یا کل آن که باعث بشود مردمک چشم پوشانده شود. پتوز ممکن است باعث شود که جلوی دید گرفته شود و یا مشکل در دید به وجود آورد.

مشکلات پتوز:
ممکن است هر دو پلک را تحت تاثیر قرار دهد.
یک مشکل ارثی است که ممکن از بدوّ تولد وجود داشته باشد یا بعدها در فرد به وجود بیاید.

پتوز در برخی افراد به طور مادرزادی است. مهمترین مشکل مرتبط با پتوز تنبلی چشم می باشد. این باعث می شود که چشم نتواند به درستی ببیند.این مشکل معمولا بر اثر این اتفاق می افتد که پلک کل مردمک چشم را میگیرد و باعث می شود تا فرد نتواند به خوبی ببیند. در برخی موارد افتادگی پلک باعث به وجود آمدن آستیکماتیسم نیز می شود.

دلایل بروز افتادگی پلک:

در بزرگسالان ممکن است به دلیل وجود بیماری های دیگر این مشکل پدید بیاید. مشکلاتی نظیر مشکلات عصبی یا ضعف عضلانی. حتی در برخی موارد نادر نیز مشاهده شده که وجود تومور باعث به وجود آمدن این مشکل می شود.

درمان افتادگی پلک:

جراحی می تواند بسیار تاثیر گذار باشد. هم در افراد کم سن و سال و کودکان و هم در بزرگسالان. جراحی باعث می شود که هم افتادگی پلک درمان شود. هم بینایی چشم بهتر می شود هم زیبایی به صورت بر می گردد.

درمان افتادگی پلک مادرزادی:
در بسیاری از موارد جراحی بهترین روش درمان می باشد. اگر آمبلیوپی وجود داشته باشد. درمان با استافده از عینک یا بستن چشم پیشنهاد می شود تا درمان با استفاده از عمل جراحی. در عمل جراحی چند فاکتور را مورد بررسی قرار می دهند:
۱- سن کودک
۲- اینکه آیا هردو پلک ها درگیرند.
۳- اندازه پلک
۴- میزان سفتی پلک
۵- حرکت چشم ها

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *