ویتامین ها و مواد معدنی مفید برای کبد چرب

مطلب را به اشتراک بگذارید

ویتامین ها و مواد معدنی نقشی اساسی در سلامت بدن و همچنین کبد دارند. در اینجا برخی از سودمندترین ویتامین ها و مواد معدنی برای کبد را معرفی می کنیم.
ویتامین های گروه B
این ویتامین ها به کبد برای سم زدایی بدن و دفع سموم کمک می کنند. این ویتامین ها عملکرد صفرا را بهبود بخشیده و موجب هضم غذا و تجزیه کلسترول می شوند.
روی
این ماده معدنی برای التیام زخم و لخته شدن طبیعی خون مفید است. همچنین به خنثی شدن رادیکال های آزاد مضر کمک می کند. سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. از آسیب های کبدی نیز به طور چشمگیری جلوگیری می کند.
آنتی اکسیدان ها
هر دو ویتامین E و C آنتی اکسیدان های طبیعی هستند که در ترمیم بافت های بدن و مبارزه با عفونت مفیدند. برای جلوگیری از آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد و کمک به سلامت کبد بسیار سودمندند.
کولین
کولین، یک نوع ویتامین Bاست، یک ماده مغذی ضروری است که موجب حمل و نقل چربی از کبد می شود. در بسیاری از موارد، کبد چرب توسط کمبود کولین ایجاد می شود. غذاهای غنی از کولین عبارتند از زرده تخم مرغ، جگر گوساله، و بادام زمینی.
با استفاده از ویتامین ها و مواد معدنی، رژیم غذایی مناسب و ورزش، سبک زندگی سالم و دوری از آلاینده ها و سموم و عدم مصرف الکل و سیگار، می توان از بروز مشکلات کبدی پیشگیری کرده، و حتی درمان نیز کرد.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *