ورزش کردن برای تقویت مغز و کاهش استرس

مطلب را به اشتراک بگذارید

نوع صحیح ورزش گروه خون خاص شما میتواند استرس را کم کند و در ترمیم بدن در برابر عناصر مضر، مفید واقع شود. به یاد داشته باشید که ورزش سالم و مفید را نمیتوان با هیچ چیزی جایگزین کرد. تحقیقات به وضوح نشان داده اند که ورزش کردن تعداد سلول های کشنده سموم و بیماریها را در سیستم ایمنی بدن افزایش میدهد. و این افزایش در مردان و زنان و حتی آنهایی که تازه به ورزش کردن پرداخته اند، همچون کسانی که همیشه ورزش کردهاند به چشم میخورد و ادامه به ورزش در بالا نگاه داشتن این میزان سلولهای کشنده نقش اساسی دارد. در تحقیقی که میزان سلولهای کشنده در فرد ورزشکار مسن و فرد جوان بدون فعالیت انجام شده، نشان داده شده که میزان سلولهای کشنده رابطه مستقیم با ورزش داشته است.
سوال مهم در اینجا این است که چه ورزشی، مناسب می باشد؟ این بستگی به گروه خون شما دارد. هدف شما در ورزش آن است که از بار سنگین بر روی سیستم بدن بکاهید نه این که بیافزایید. اگر شما به ورزش های بسیار سخت و سنگین روی آورید می توانید به بدن تان آسیب برسانید و این به علت استرس و فشار روی بدن میباشد، برای مثال ورزش سنگین و زیاد میتواند در افراد دارنده گروه خون A باعث بالا رفتن ترشح کورتیزول شود و این بسیار مضر می باشد. افراد دارنده گروه خون O از ورزشهای ایروبیک می توانند بهره بگیرند و ورزش کردن زیاد و شاید ورزش های کمی سنگین میتواند برای آنها مفید باشد. افراد دارنده گروه خون B و AB در بین این دو گروه قرار می گیرند.
عوامل بسیاری در توان شما در برابر ورزش نقش دارد، همچون تغذیه مناسب، میزان مایعات بدن، استراحت، و میزان استرس، یک عامل مهم در طاقت بدن شما در برابر ورزش، نوع گروه خون شما است. شروع به ورزش کردن، مخصوصاً پس از دوران بی فعالیتی میتواند کمی استرس آور باشد ولی پس از ورزش کردن به طور منظم، این استرس پایین آمده و میتواند در کم شدن هورمونهای استرس نقش داشته باشد.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه1

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *