ورزش های مناسب برای مبارزه با سرطان (O)

مطلب را به اشتراک بگذارید

بهترین پیشنهاد دو شیوه درمانی علم نوین گروه خون و سایر درمانهای رایج، ورزش کردن به طور منظم است. ورزشهای سنگین مثل کار با وزنه و ایروبیک برای مبارزه با سرطان بسیار مهم میباشد. افراد دارنده گروه خون O از ورزش کردن به طور مرتب می توانند بسیار سود ببرند. انجام ورزش برای سلامت ماهیچه ها و سیستم گردش خون و قلب مهم میباشد. اگر شما مبتلا به سرطان هستید، میبایست کمتر ازحد نرمال ورزش کرده، ولی سعی کنید تا جایی که توانتان اجازه میدهد ورزش کنید. به یاد داشته باشید ورزش کردن به طور صحیح به شما انرژی خواهد داد و نباید باعث خستگی شود. اگر احساس درد و یا خستگی کردید به معنای آن است که در انجام ورزشی زیاده روی کرده و به خود فشار آورده اید. بیماران دارنده گروه خون O من معمولاً از ضعیف بودن و نداشتن انرژی برای ورزش شکایت میکنند، اما هنگامی که شروع به ورزش میکنند بسیار متعجب میشوند که چقدر احساس بهتری داشته و قوی تر و پر انرژیتر هستند.

ورزش کردن از بهترین روشهای کنترل استرس است. رابطه بین استرس و سرطان کاملا به اثبات رسیده. استرس بالا باعث پایین آمدن سیستم ایمنی بدن می شود و سلولهای کشنده را ضعیف می کند. (سلول های کشنده در اینجا، قسمتی از گلبولهای سفید هستند که مواد مضر و سلولهای سرطانی را از بین میبرند). برای افراد دارنده گروه خون O پرداختن به ورزش ایروبیک برای کاهش هورمون استرس کاتوکولامین و میزان دوپامین مؤثر است.

با استفاده از جدول زیر بین ورزشهای سنگین و تقویت توان بدن و ورزش ایروبیک تعادل ایجاد نمایید.

ورزش

مدت زمان

تداوم

ایروبیک

۶۰-۴۰ دقیقه

۴-۳ بار در هفته

وزنه برداری

۴۵-۳۰ دقیقه

۴-۳ بار در هفته

دویدن یا پیاده روی تند

۴۵-۴۰ دقیقه

۴-۳ بار در هفته

ورزش های سبک و بدون وسیله

۴۵-۳۰ دقیقه

۳ بار در هفته

تردمیل(پیاده روی بر روی دستگاه)

۳۰ دقیقه

۳ بار در هفته

کیک بوکسینگ

۴۵-۳۰ دقیقه

۳ بار در هفته

دوچرخه سواری

۳۰ دقیقه

۳ بار در هفته

ورزش های رزمی

۶۰ دقیقه

۳-۲ بار در هفته

اسکیت کردن

۳۰ دقیقه

۳-۲ بار در هفته

سه گام به سوی ورزش کردن مفید

۱- قبل از شروع ورزش به نرمش بپردازید، ورزشهای کششی را قبل از شروع ایروبیک انجام دهید.

۲- برای بهرهمند شدن از بیشترین سود ورزش، قلب خود را ورزش دهید و در هنگام ورزش ضربان قلب باید از ۷۰ درصد ظرفیت خود بالا رود هنگامی که به تعداد ضربان مورد نظر رسیدید، به ورزش کردن ادامه دهید و ضربان قلب را به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در این حد نگاه دارید. برای حساب کردن ضربان قلب مورد نظر در حین ورزش از روش زیر استفاده کنید.

– سن خود را از ۲۲۰ کم کنید.

– نتیجه به دست آمده از بالا را ضرب در ۷۰ درصد کنید (۶۰ % اگر سن شما بالاتر از ۶۰ سال میباشد) این نتیجه به دست آمده حداکثر ضربان قلب می باشد.

– نتیجه به دست آمده را ضرب در ۵۰ درصد کرده و این حداقل ضربان قلب در حین ورزش است.

۳- همیشه ورزش ایروبیک را با پنج دقیقه نرمش و ورز شهای کششی پایان دهید.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *