ورزشهای مناسب جوانان و افراد سن بالا

ورزشهای مناسب جوانان و افراد سن بالا

مطلب را به اشتراک بگذارید

برای جوانان تا دوران میانسالی ورزش‌های هوازی ملایم مانند راهپیمایی‌های تند، دویدن‌های نرم و شنا که البته در کشور ما ورزش گرانی است و دوچرخه‌سواری بهترین ورزش است.
مسئله مهم این است که آیا میزان ورزش‌کردن افراد در روز برای سلامت افراد کافی است یا نه. اگر افرادی ورزشکار باشند طبیعتاً هم دریافت کالری بیشتر، هم سوخت و ساز مناسب‌تر و هم مصرف انرژی بالاتری دارند.
‌بیماری‌هایی که در حال حاضر به عنوان بیماری‌های اسکلتی و عضلانی مطرح است به شیوه زندگی ما برمی‌گردد. بچه‌هایی که ورزش نمی‌کنند، بازی ندارند، به طرز غلط ساعت‌های زیاد پای رایانه روی صندلی می‌نشینند، ناهنجاری‌های اندامی پیدا می‌کنند و ستون فقرات آنها در حالت مناسب قرار نمی‌گیرد.
چون معمولاً طرز صحیح نشستن، درست ایستادن یا درست‌ راه‌ رفتن را نه در مدارس و نه در خانواده یاد نگرفته‌ایم. طبیعتاً افرادی که با بازی‌های رایانه‌ای فرزندان خود را سرگرم می‌کنند باید خطر را احساس کنند که بچه‌ها ساعت‌های طولانی به طرز غلطی می‌نشینند، تنقلات پرکالری و از نظر غذایی فقیر را مصرف می‌کنند که این عوامل موجب می‌شود این فرزندان چاق شوند به پرخوری و بی‌تحرکی عادت کنند و سپس به بیماری های مفصلی، اسکلتی و قلبی عروقی مبتلا شوند.

بهترین ورزش چیست؟

نمی‌توان برای تمام جامعه به طور عمومی گفت که بهترین ورزش چیست چرا که بستگی به شرایط آب و هوایی، امکانات محیطی، ویژگی‌های بدن فرد و تارهای عضلانی افراد دارد. باید دید فرد به چه ورزشی تمایل دارد؛ هوازی یا غیرهوازی. همچنین تارهای عضلانی فرد استقامتی است یا قدرتی.
کم‌خرج‌ترین و سالم‌ترین و کم‌خطرترین فعالیت بدنی با توجه به مقاطع سنی برای بچه‌ها بازی است آن هم بازی‌های سنتی. برای جوانان تا میانسالی ورزش‌های هوازی ملایم مانند راهپیمایی‌های تند، دویدن‌های نرم، شنا که البته در کشور ما ورزش گرانی است و دوچرخه‌سواری توصیه می‌شود.
البته تمام این ورزش‌ها باید حداقل ۲۰ دقیقه طول بکشد و نیازی هم ندارد که این میزان ساعت پشت سر هم باشد. همچنین باید فرد، اصول علمی سردکردن و گرم‌کردن را هم یاد گرفته باشد.
در دوران سالخوردگی هم فرد باید تحت نظر پزشک و با احراز سلامت قلبی و تنفسی ورزش کند که بهترین ورزش‌های این سن نیز بازی‌های فکری، راهپیمایی و کارهایی مانند باغبانی در باغچه که هم بدن کار می‌کند و هم فکر فعال می‌شود است.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *