نقطه انجماد روغن زیتون

مطلب را به اشتراک بگذارید

نقطه انجماد روغن زیتون

روغن زیتون در ۳۷ درجه فارنهایت ( ۲٫۸ درجه سانتی گراد ) در دمای یخچال سفت می شود. آب یک ماده خالص است و در دمای مشخصی یخ می بندد.روغن زیتون مخلوطی از روغن و آب زیتون است. با کاهش دما؛ غلظت روغن سنگین تر به شکل توپ های کریستالی شکل انتهای ظرف می مانند و بقیه روغن ها بالای این ترکیب قرار می گیرند. زمستانی کردن و حفظ روغن در قفسه های سرد به منظور حفظ هر چه بهتر روغن در جهان صورت می پذیرد. انجام دادن این فرآیند برای بهبود ترکیب شدن روغن زیتون با سس مایونز،سس گوجه فرنگی و سس های دیگر است.

به خاطر اینکه روغن زیتون یک محصول طبیعی است و هر محصولی نقطه انجماد منحصر به فرد خود را دارد. روغن زیتون درجه انجماد مشخصی ندارد و بستگی به نوع روغن زیتون و خود زیتون و فصل برداشت و نوع فراوانی آن دارد . لازم به ذکر است تا بدانید که انجماد روغن زیتون به محصول شما آسیبی وارد نمی کند.در واقع انجماد روغن زیتون باعث حفظ طعم و فواید مواد غذایی موجود در آن می شود.نقطه انجماد روغن زیتون های مختلف مانند روغن زیتون تصفیه شده، بکر یا فوق بکر متفاوت از یکدیگر است. بیشترین آسیب در اثر نگهداری روغن در جای خیلی گرم به مدت طولانی است.

روغن زیتون فرابکر ارگانیک ۰.۵ لیتری

روغن زیتون فرابکر ارگانیک

روغن زیتون فوق بکر:

به روغن زیتون بکر که اسیدیته آن کمتر از ۰٫۸ درصد باشد، روغن زیتون فوق بکر گفته می‌شود.

روغن زیتون بکر:

به روغن زیتون بکر که اسیدیته آن کمتر از ۲ درصد باشد روغن زیتون بکر گفته می‌شود.

روغن زیتون بی بو:

مخلوطی از روغن زیتون تصفیه شده و روغن زیتون بکر می‌باشد.

روغن زیتون تصفیه شده:

روغن حاصل از تصفیه شیمیایی یا فیزیکی روغن زیتون بکر به شرط عدم ایجاد تغییر در ترکیب تری گلیسریدی آن، روغن زیتون تصفیه شده نامیده می‌شود. میزان اسیدهای چرب آزاد این روغن نباید بیش از ۰٫۳ درصد باشد.

سوالات بسیاری در رابطه با انجماد روغن زیتون پرسیده می شود از جمله : دلیل ابری شدن روغن زیتون چیست؟ آیا روغن زیتون در یخچال یخ می زند؟ آیا یخ بستن روغن زیتون خوب است یا بد ؟ ما در صدد این هستیم تا این مسائل را روشن کنیم.

روغن زیتون تصفیه شده ۰.۵ لیتری

روغن زیتون تصفیه شده

سرد شدن محیط یا به انجماد رسیدن روغن زیتون آسیبی به محصول وارد نمی کند و با قرار گرفتن دوباره در دمای محیط به حالت اولیه خود برمی گردد و جالب است بدانید که در جای خیلی گرم قرار گرفتن روغن زیتون و سایر روغن ها باعث بالا رفتن پروکسید و اسیدیته روغن شده و روغن خواص خود را از دست می دهد و آسیب می بیند، اما بالعکس سرما آسیبی به روغن وارد نمی کند. اما بهترین دمای مناسب نگهداری روغن زیتون در جهت جلوگیری از اکسیداسیون بین ۵ تا ۱۰ درجه سانتی گراد است.

عضو اینستاگرام ما شوید (oab_food) و اخبار تحقیقات پزشکی روز جهان را دریافت کنید.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه1

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *